Ska ni vaccinera er mot corona?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Nej, bara allergier. Har inga reumatiska anlag, har blivit testad flera gånger för det då veteallergi ger mig liknande symptom som reumatisk värk.
Och nu har enzymet DAO som ska bryta ner histamin blivit utslaget så min kropp kan inte hantera histamin i mat längre utan ger en massa allergiska symptom av nästan allt.
Histaminintolerans (HIT) kan utlösas av vilken kraftig infektion som helst men för mig var det covid, och jag har redan hittat fyra andra i Sverige som fått HIT efter covid, via vår patientgrupp på FB.
Ja det är min läkare. Vaccin väcker upp immunförsvaret. Min sjukdom har varit vilande i 6 år och jag vill inte väcka den till liv genom att reta immunförsvaret. Jag är inte i någon riskgrupp med min sjukdom och den kommer inte förvärras av covid heller. Vaccin aktiverar immunförsvaret och det vill inte jag.
Det gör den troligen aldrig, tyvärr.
Hejdå alkohol, hejdå grillad biff, hejdå jordgubbarna till midsommar, kräftorna i augusti, hummersoppan till nyår....och det är bara början.
Låter de flesta andra vara försökskaniner före mig först.
Jag fick en riktig otäck reaktion när jag vaccinerade mig mot svininfluensan. Men jag tänker vaccinera mig ändå. Jag vågar inte låta bli.
Jag jag ser att han säger
"Det är bättre att du låter det sakta sippra igenom. Då kan du hålla kontroll och sköta om den så att den inte behöver skada ditt samhälle mer än nödvändigt. "
och
"Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit [flockimmunitet] vi behöver komma."
Det finns inget annat sätt att stoppa en pandemi än flockimmunitet.
Fortfarande säger han inte något att vi ska låta smittan sprida sig för att komma till flockimmunitet innan vaccinet kommer.
Nej jag kommer inte vaccinera mig.