Inlägg från: Anonym (Anna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anna)

Ska ni vaccinera er mot corona?

Anonym (Flockimmunitet) skrev 2021-01-02 14:10:29 följande:

Jag jag ser att han säger

"Det är bättre att du låter det sakta sippra igenom. Då kan du hålla kontroll och sköta om den så att den inte behöver skada ditt samhälle mer än nödvändigt. "

och 

"Men grundtanken börjar nog bli mer och mer relevant ju mer vi ser av det här viruset, att det är dit [flockimmunitet] vi behöver komma."

Det finns inget annat sätt att stoppa en pandemi än flockimmunitet.

Fortfarande säger han inte något att vi ska låta smittan sprida sig för att komma till flockimmunitet innan vaccinet kommer.

Obegripligt att det fortfarande finns folk som förnekar att strategin gick (går) ut på att låta viruset spridas genom befolkningen.

Här finns utdrag från T?s mail där han klart och tydligt bekräftar att detta är den strategi de valt.

www.svd.se/mejlen-avslojar-tegnells-val-huvudlos-strategi

(Går att läsa här om man inte är prenumerant:)

m.facebook.com/story.php&id=778988635

Det går inte att stoppa en sådan här pandemi genom att låta det sprida sig i befolkningen, det är fullständigt galet att påstå det. Det har inte ens gått ett år och redan är åtminstone var 6e infektion en reinfektion, dvs hade planen fungerat så hade vi snart varit tillbaka på ruta ett igen. Vilket man borde ha insett, eftersom det är känt att immuniteten mot coronavirus generellt är kortvarig, men uppenbarligen tänkte man inte så långt.

Flockimmunitet som vetenskapligt begrepp är något som används i vaccinationssammanhang. I infektionssammanhang är det ren pseudovetenskap.

___

Ja, jag kommer att vaccinera mig, i alla fall om jag erbjuds något av de tre vaccinen som är aktuella just nu. Har lusläst studierna och biverkningsstatistiken och känner mig helt trygg med att vaccinet är säkrare än sjukdomen även för mig som är 35.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Flockimmunitet) skrev 2021-01-02 17:09:22 följande:

Fortfarande har jag inte sett ett enda citat som påstår det.

Inte heller i denna artikel, som jag redan läst.

Kan du visa mig ett sådant citat?

• Anonym (Anna)
    Anonym (Flockimmunitet) skrev 2021-01-02 17:35:57 följande:

Det där är ju fortfarande inte ett citat utan ett uttryck från någon annan än Tegnell.

Det är ett ordagrant citerat mail, skrivet och skickat av Anders Tegnell. Det kan inte bli tydligare, men uppenbarligen spelar det ingen roll utan du och många andra kommer att fortsätta förneka detta oavsett vilka bevis som läggs fram. Som sagt, obegripligt.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?