Ska ni vaccinera er mot corona?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Vilken sjukdom har du och varför skulle den väckas till liv pga vaccinet?
Går inte in på mitt privatliv men autoimmuna sjukdomar väcks till liv när immunförsvaret blir för aktivt. Därför försöker man dämpa det. När man vaccinerar sig väcker man upp immunförsvaret med råge. Så därför blir det blankt nej till vaccin.
Nej verkligen inte. Inte skäms jag för en förkylning men nu har jag haft tur(?) eller kanske är det min åretruntjogging(?)
Ja självklart ska jag vaccinera mig mot Covid 19!
Gnäll inte när du blir smittat bara.
Jag är ute och träffar så mycket folk ändå , så varför skulle jag gnälla.
Vanligen är det ju så att biverkningar av vaccinet kan sjukdomen också utlösa, och eftersom den kompletta infektionen sparkar mer på immunförsvaret så är den risken avsevärt större.
Tror man att man kan undvika sjukdomen i längden så kanske det verkar vettigt att inte ta vaccin. Själv tror jag inte att det går med covid (jag har redan haft det en gång och känner en person som redan haft det två gånger) och jag tar därför hellre chansen med vaccin trots att jag redan har fått en immunkomplikation av covid. Eller rättare sagt just därför- jag ska INTE ha detta fullt ut en gång till.
Infektionen förstörde tre månader av mitt liv i år, jag var allvarligt orolig att jag skulle dö vecka 2, jag är inte återställd ännu efter 8 månader och jag kommer aldrig att kunna äta normalt igen.
Folk som gnäller för att de har lite rött och varmt i armen i två dagar efter vaccin måste vara helt 100% skogstokiga.
Frågar för jag undrar över en autoimmun sjukdom, en form av reumatism och om den skulle kunna väckas till liv av att ha Covid?
Mig verkligen så brukar man rekommendera de med autoimmuna sjukdomar att vaccinera sig då sjukdomarna brukar ta ännu mer skada av att få infektionen än att vaccinera sig mot den. Är det din läkare som sagt att du inte bör ta vaccinet?