Ska ni vaccinera er mot corona?
Nej aldrig någonsin. Harven autoimmun sjukdom som är vilande och den vill jag inte väcka till liv. Dessutom höll jag på att dö av en läkemedelsbiverkning 2014. Tar helst inte Alvedon ens.
Nej aldrig någonsin. Harven autoimmun sjukdom som är vilande och den vill jag inte väcka till liv. Dessutom höll jag på att dö av en läkemedelsbiverkning 2014. Tar helst inte Alvedon ens.
Vilken sjukdom har du och varför skulle den väckas till liv pga vaccinet?
Frågar för jag undrar över en autoimmun sjukdom, en form av reumatism och om den skulle kunna väckas till liv av att ha Covid?
Mig verkligen så brukar man rekommendera de med autoimmuna sjukdomar att vaccinera sig då sjukdomarna brukar ta ännu mer skada av att få infektionen än att vaccinera sig mot den. Är det din läkare som sagt att du inte bör ta vaccinet?
Det räcker egentligen att veta att kliniska studier är designade för att upptäcka risker/biverkningar ner till ca 1 person av 1000.
Risker på nivån 1 /18 400 som narkolepsigrejen kan man inte räkna med att fånga i någon klinisk studie- det kan bli så av en slump av den registreras, eller också inte.
Även om det i en population på 40 000- 60 000 som deltar i fas 3 uppkommer ett fall av narkolepsi så är det troligt att det hade avfärdats som bakgrundsbrus. Med så många personer i gruppen så kommer någon enstaka att drabbas av något ovanligt under utvärderingsperioden.
Mer sällsynta biverkningar än 1/1000 så upptäcks alltså först med säkerhet efter lansering, oavsett vilket läkemedel vi talar om.
Det kan också vara så att biverkan beror av specifika gener som bara finns i en del av världens population, som kanske inte fanns med i fas 3-studien. Här i Norden råkade vi ha en genvariant som ökar risken för att trigga narkolepsi av svininfluensa/Pandemrix måttligt, till 1/5000.
Fortfarande är det inget logiskt argument för att avstå vaccin mot sjukdomar som covid, där delar av befolkningen löper flera % risk att dö rakt av.
Jag är villig att hålla med och man måste väga fördelar mot nackdelar.
Jag tillhör inte en riskgrupp så jag väljer att avstå.
8000 och bara i Sverige, på det folk som nästan har dött, långtidssjuka osv. Enligt vårdpersonal även unga och tidigare friska så knappas masspsykos, masspsykos frodas nog mest bland antivaxxers och andra foliehattar
Jag tar hellre ett vaccin och riskerar biverkningar där än få corona och hoppas man tillhör dom som klarar sig bra. Procentuellt sett är det ju mindre risk med biverkningar, se bara på svininfluensan, över 5 miljoner vaccinerade och bara upp mot 300 som fick narkolepsi, procentuellt sett alltså större risk att bli dålig av corona än vaccin
Sluta sprid desinformation!
När du påstår något så ska du också kunna visa en trovärdig källa. I det här fallet gör du egna antaganden och framför det som fakta.
Sluta förminska allvaret med Covid! Det är tröttsamt att antivaccers som dig tillåts skriva desinformation.
Du ljuger om antalet döda, du uppger 10% av det verkliga antalet.
Är du inte nykter?
Vi har över 8000 döda och det kommer att bli 4000 till minst innan vaccinationen är rimligt avklarad.
Du har heller inte bemött den för dig tydligen helt nya informationen att flera tusen kommer att ha kvarvarande men och kanske aldrig blir helt friska igen.
Du kan troligen inte undvika smittan utan att vaccinera dig. Med den nya brittiska mutationen lär vi alla få detta förr eller senare.
Viruset slår alltid hårdare och med större antal döda och skadade än vaccinationer som inte ger en full infektion utan ett lokalt immunsvar.
Snart 3 miljoner är redan vaccinerade- hur många dödsfall har vi haft sa du?
Vad är det du inte förstår av detta?