Ska ni vaccinera er mot corona?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Om vaccinet är så himla bra kan väl vi som är skeptiska till det få slippa vaccinera oss, ni andra är ju ändå skyddade.
Låter de flesta andra vara försökskaniner före mig först.
Lite så känner jag med, vill se fler ta det först och se hur de reagerar.. ????
Annars känner jag att jag nästan måste då jag jobbar inom äldrevården, känns oansvarigt att inte göra det för de äldres skull.
The natural selection is real .... det visar sig att hen som har bättre immunförsvar kommer att klara sig ...
Sad but true
Och sen har vi alla andra sjukdomar som kan orsakas av covid,l efter att amn har överlevt primärinfektionen:
Covid kan ge bestående hjärnskador och koncentrationssvårigheter:
Doctors in a large Chicago medical center found that more than 40% of patients with COVID showed neurologic manifestations at the outset, and more than 30% of those had impaired cognition.
www.health.harvard.edu/blog/the-hidden-long-term-cognitive-effects-of-covid-2020100821133
Covid kan utlösa psykos, även hos tidigare friska personer:
www.nytimes.com/2020/12/28/health/covid-psychosis-mental.html
Hyperinflammatoriskt syndrom hos barn (MIS-C)
nyheter.ki.se/ovanlig-hyperinflammation-hos-barn-med-covid-19-kartlagd
Organskador hos unga icke riskgruppspatienter:
Young, low risk patients with ongoing symptoms of covid-19 had signs of damage to multiple organs four months after initially being infected, a preprint study has suggested.1
Initial data from 201 patients suggest that almost 70% had impairments in one or more organs four months after their initial symptoms of SARS-CoV-2 infection.
www.bmj.com/content/371/bmj.m4470
Trötthetssyndrom (CFS) och lungskador:
The Covid Symptom Tracker App - used by around four million people in the UK - found 12% of people still had symptoms after 30 days. Its latest, unpublished data, suggests as many as one in 50 (2%) of all people infected have long-Covid symptoms after 90 days.
Det är alltså runt 60 000 britter som rapporterar som de inte var friska och fungerande efter tre månader.
--
Half of people in a study in Dublin still had fatigue 10 weeks after being infected with coronavirus. A third were physically unable to return to work.
www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.07.29.20164293v1
--
När kan man som 40-åring räkna med att bli erbjuden vaccin? Maj? Tidigare?
Tills dess räknar jag med att man vet tillräckligt om vaccinet för att jag ska våga ta det.
Fortfarande har jag inte sett ett enda citat som påstår det.
Inte heller i denna artikel, som jag redan läst.
Kan du visa mig ett sådant citat?