Ska ni vaccinera er mot corona?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Ska ni vaccinera er mot corona? Om inte varför?
Jag lämnar det jobbet till journalisterna som skrivit artiklarna och de som kommit fram till det. Jag återger vad jag läst i flera av de tusentals artiklar jag läst och hört i ämnet detta året.
Nej jag tänkte avstå / vänta.
För att jag har alla odds för mig att klara Corona utmärkt på egen hand. Ålder/kön/blodgrupp/vikt/hälsa o s v. Det betyder inte att jag inte kan råka illa ut men risken är liten.
Att ett vaccin är viktigt och värt det på en samhällsnivå betyder inte att det är det för mig personligen. Jag är nog egoistisk för att se till mig själv här.
Nu löser det sig av sig självt med prioordningen för vaccinet men jag tänker glatt låta riskgrupper och andra gå före i kön och därmed få en större långtidsstudie av vaccinet. Både vad gäller ev biverkningar men också verkningsgrad och hur länge det skyddar och såna saker.
Jag har inget behov av att resa utomlands, jag har inget yrke som på något sätt kräver vaccin och jag har ingen personlig motivation att ta vaccinet nu. Om det fortfarande är aktuellt om några år kan jag omvärdera.
Fast det handlar ju inte bara om din egen hälsa, utan även andra människors.
Om du inte vaccinerar dig riskerar du att sitta andra, som i sin tur löper stor risk att dö eller bli allvarligt sjuka.
Eftersom de flesta Covidsjuka har bevisad brist i främst d-vitamin och även i zink är dessa i förebyggande syfte troligen effektiva och används även i kombination med andra läkemedel i behandlingen, så också till Trump. Här finns lite länkar
D-vitamin
www.nature.com/articles/s41598-020-77093-z
www.bbc.com/news/health-52371688
www.healthline.com/health-news/new-study-found-80-percent-of-covid-19-patients-were-vitamin-d-deficient
www.endocrine.org/news-and-advocacy/news-room/2020/study-finds-over-80-percent-of-covid19-patients-have-vitamin-d-deficiency
ZINK
www.healthandscience.eu/index.php&view=article&id=2656:nyhet-intravenoes-behandling-med-zink-till-covid-19-patienter&catid=20&Itemid=454&lang=sv
www.healthline.com/health-news/what-to-know-about-trumps-experimental-covid-19-treatment
Blir så trött på alla nej sägare - jag, jag jag vågar inte/tänker inte/tror inte osv.... Vadå jag? Det handlar inte om dig, det handlar om oss. Det pågår en pandemi som berör oss alla, ur alla aspekter. Hur kan någon låta andra ta ansvar för att detta ska få ett slut - utan att inte göra något själv? Sitta och se på om ifall alla andra ev blir drabbade av vaccinet..... Att själv vara en del av denna smittspridning? Ni är egoistiska och ingenting annat. Är vi inte alla trötta på denna skit nu? Och sedan hoppas jag så otroligt mkt på att vaccinationsintyg krävs för bla resor utomlands. Jag har en känsla av att många som skiter i restriktioner, är också dom som väljer bort vaccin - "jag gör som jag vill och restriktioner och rekommendationer innefattar alla utom mig".
Läst på? Vad har du läst på?
Vid varje randomiserad kliniskt studie som gjorts med homeopatiska läkemedel har samtliga studier fallerat att påvisa någon som helst effekt av dessa.
Vilket är rätt självklart. Du kanske vill förklara biologin bakom att en sådan utspädning att sannolikheten är låg att en endaste molekyl av det sk verksamma ämnet skulle finnas där, skulle kunna ha avsedd effekt.
Har du verkligen läst på borde du kunna svara på den frågan.
Sanningen är att du fallit offer för en sekt som tjänar pengar på att lura godtrogna som du. De säljer böcker till godtrogna och startat kliniker för att behandla människor med verkningslösa preparat i syfte att tjäna pengar på dem. Man kan tycka mycket om läkemedelsindustrin men inga läkemedel blir godkända idag utan att nyttan med läkemedlet bedöma större än riskerna.
Jag kommer att vaccinera mig när jag blir erbjuden.
Eftersom de flesta Covidsjuka har bevisad brist i främst d-vitamin och även i zink är dessa i förebyggande syfte troligen effektiva och används även i kombination med andra läkemedel i behandlingen, så också till Trump. Här finns lite länkar
D-vitamin
www.healthline.com/health-news/new-study-found-80-percent-of-covid-19-patients-were-vitamin-d-deficient
www.endocrine.org/news-and-advocacy/news-room/2020/study-finds-over-80-percent-of-covid19-patients-have-vitamin-d-deficiency
ZINK
www.healthandscience.eu/index.php&view=article&id=2656:nyhet-intravenoes-behandling-med-zink-till-covid-19-patienter&catid=20&Itemid=454&lang=sv
www.healthline.com/health-news/what-to-know-about-trumps-experimental-covid-19-treatment
D-vitamin
ZINK