• Love69

Ska ni vaccinera er mot corona?

Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 09:48:30 följande:
    När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
    Problemet är ju ni som inte vaccinerar er och att det drabbar alla andra...
    Hur tror du man utrotade smittkoppor?
  • Love69
    Brattman skrev 2021-01-07 04:26:04 följande:
    Fram till dagens datum har Sverige haft 467 748 st sjukdomsfall, och av dessa har 8 985 st avlidit. Av detta följer, att den statistiska risken att avlida är 1 på 52 
    (467 748 / 8985 = 52).

Frågan är då om man bör ta vaccinet, och utsätta sig för risken 1 på 10 000 att få Bellys Palsy, eller om man bör avstå från vaccinet och utsätta sig för risken 1 på 52 att avlida om man blir smittad av Covid-19.

Bellys Palsy är en tillfällig ansiktsförlamning, som går över efter ca 10 dagar.
    Lite väl förenklat kanske...
  • Love69
    Anonym (Avvaktar) skrev 2021-01-08 16:25:18 följande:
    Döm inte utan att ha fakta. Jag kan bara ta ansvar för mitt beteende utifrån att välja bort vaccination nu och jag tar hänsyn till andra och utsätter inte andra för risk.
    Om alla anti-vaccinare tänkte så vore det lugnt. Tyvärr går inte hissen ända upp för de flesta som är emot. Jag dömer inte heller. Jag bara frågade hur du tror att man lyckades utrota tex smittkoppor...
  • Love69
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:
    Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.
    Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.
    Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.
    Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.
    Det måste du respektera.
    Precis så!
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?