Inlägg från: Anonym (Avvaktar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Avvaktar)

Ska ni vaccinera er mot corona?

Nej jag tänker inte vaccinera mig. Varför? Jag tror inte på ett bra vaccin i dagsläget. Virus muterar hela tiden och innan covid-19 är "stabilt" så avstår jag.

• Anonym (Avvaktar)
    Kentaur skrev 2021-01-08 09:29:23 följande:

Så vad du tror är alltså mer värt än vad alla andra experter vet?

Finns det någon fakta du accepterar som du inte riktigt förstår själv?

När alla skulle vara så solidariska och vaccinera sig mot svininfluensan valde jag även då att avstå för att jag inte litade på ett bra vaccin. Många vänner och familj valde att vaccinera sig och en del blev riktigt sjuka och en nära släkting fick narkolepsi.

Jag har tillräckligt med kunskap för att JAG väljer att inte vaccinera mig än. Jag respekterar de som väljer att vaccinera sig utan att ifrågasätta deras val.
  • Anonym (Avvaktar)
    Love69 skrev 2021-01-08 16:00:07 följande:

Problemet är ju ni som inte vaccinerar er och att det drabbar alla andra...

Hur tror du man utrotade smittkoppor?

Döm inte utan att ha fakta. Jag kan bara ta ansvar för mitt beteende utifrån att välja bort vaccination nu och jag tar hänsyn till andra och utsätter inte andra för risk.
  • Anonym (Avvaktar)
    Kentaur skrev 2021-01-09 16:37:23 följande:

Vad jag blir trött på denna infernaliska faktaresistens.

Oavsett vaccin blir man sjukare av infektionen än av vaccinet.

Narkolepsi berodde egentligen inte på vaccinet utan på att de personerna hade en genetisk svaghet så att de skulle ha fått det förr eller senare ändå. Risken är då att sjukdomen blir värre.

Du får acceptera att du och alla andra antivaxxers blir ifrågasatte.

Ni skriker högt om er frihet och rättighet att bidra till att andra människor dör.

Det SKA ifrågasättas för det är inte bättre resonemang än många extremisters som vill ha samma frihet att bidra till andra människor död.

Det måste du respektera.

Ja ditt svar spydde ur sig fördom och antagande. Exakt var har jag sagt att jag är en antivaxxer? Du ANTAR det! Och utifrån ditt felaktiga antagande så dömer du mig som nån medveten smittspridare som inte bryr sig om sina medmänniskor. Dags att plocka bort foliehatten!

Jag har sen början av pandemin levt så isolerad jag kan. Jag åker inte kollektivt om det inte är absolut nödvändigt, dvs max 1-2 ggr i månaden. Jag handlar endast i butik när jag vet att det inte är mycket kunder. Jag handlar så mycket som är möjligt online. Jag umgås inte med vänner utan håller mig till kontakt via samtal och sms. Har umgänge med mina barn förutom vid sjukdom eller misstänkt sjukdom. Jag har sagt att jag avvaktar med att ta vaccinet, inte att jag aldrig kommer ta det! Något annat som är oklart???
  • Anonym (Avvaktar)
    Love69 skrev 2021-01-09 16:29:44 följande:

Om alla anti-vaccinare tänkte så vore det lugnt. Tyvärr går inte hissen ända upp för de flesta som är emot. Jag dömer inte heller. Jag bara frågade hur du tror att man lyckades utrota tex smittkoppor...

Svar: Jag är INTE en antivaxxer. Jag vet att tack vare vaccination och antibiotika och andra mediciner så har många sjukdomar mm mer eller mindre utrotats. Helt utrotade är de dock inte. Jag avvaktar med att vaccinera mig. A v v a k t a r! Vägrar inte.
Svar på tråden Ska ni vaccinera er mot corona?