Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Jo, vi vet att denna regeringen kommer vägra ge samhällsviktig infrastruktur för vindkraft.
Men det komiska är att sen kommer de ge just samhällsviktig infrastruktur för kärnkraft, vad är det hyckleriet om?
Detta är ingen bra nyhet för ny Svensk kärnkraft. Nu finns bara två mindre bra alternativ kvar; Amerikanska Westinghouse (som pga. usel ekonomi är under rekonstruktion) och Franska EDF som är känt för att de kärnkraftverk som de har byggt har varit av bristfällig kvalitet som ofta stått stilla..
sverigesradio.se/artikel/sydkoreanskt-foretag-hoppar-av-diskussioner-om-svensk-karnkraft
Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi intervjuas om finansiering av ny el-produktion.
Detta är ingen bra nyhet för ny Svensk kärnkraft. Nu finns bara två mindre bra alternativ kvar; Amerikanska Westinghouse (som pga. usel ekonomi är under rekonstruktion) och Franska EDF som är känt för att de kärnkraftverk som de har byggt har varit av bristfällig kvalitet som ofta stått stilla..
sverigesradio.se/artikel/sydkoreanskt-foretag-hoppar-av-diskussioner-om-svensk-karnkraft
Ledsen samhällsnyttig infrastruktur gör alltid nytta
Ja, jag vet att vindkraft ger billigare el, så det vet jag jävla väl
Mitt inlägg gav saklighet, och ditt mest ad hominem, och så vad är det jag ska göra, ad hominem för du ska bli glad?
Jag misstänker att kärnkraft är viktigare än att kärnkraften ska fungera bra.
För det var längesedan de passerade sakligheten och fakta och är nu i området prestige istället och i den är det okey att ljuga och desinformera för "rädda" sitt skinn.
Nämnde de inte någon svensk aktör nyss?
En som aldrig byggt kärnkraft innan!
Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi intervjuas om finansiering av ny el-produktion.
Det kommer fler och fler tecken på att regeringens ensidiga fokus på kärnkraft kommer vara förödande för Sverige..
www.aftonbladet.se/debatt/a/JbRXRR/forskare-buschs-religiosa-tro-pa-karnkraft-ar-obegriplig
- - -
Det kommer fler och fler tecken på att regeringens ensidiga fokus på kärnkraft kommer vara förödande för Sverige..
www.aftonbladet.se/debatt/a/JbRXRR/forskare-buschs-religiosa-tro-pa-karnkraft-ar-obegriplig
Hmmm, "Jag är personligen inte emot kärnkraft.", kanske du ska försöka igen och inte glömma den.
Och kritiken mot det som inte sker i regeringen, där är saklig kritik.
Men jag har dock lärt mig nmär saklig kritik kommer mot kärnkraften, det är då ad hominem eller prata m annat är en inbillan att dessa problem skulle försvinna.
Naturligtvis gör dom inte detta.
Det är tydligen inte så lätt att få till nybyggnation på de kärnkrafts anläggningar som samägs med Uniper.
www.affarsvarlden.se/artikel/tyska-staten-hinder-for-ny-karnkraft-i-sverige-ager-intressanta-platser