• Ju mer ju bättre

Regeringens el-fiasko

I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

• Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • Anonym (Olle)
    KillBill skrev 2024-11-20 12:17:01 följande:

Jojo, SD och regeringspartierna M/KD/L  lovade att sänka skatten på el men nu höjs fastighetsskatten för energiproducenterna med 600 %. Du och jag får betala kalaset.. 

Sverige behöver en ny regering!

Läs: www.expressen.se/ledare/regeringen-har-klantat-sig-och-du-far-betala/

Det där beror på indexreglerande skatter som sossarna införde.

så tyvärr har du fel som vanligt

• Tom Araya
    Padirac skrev 2024-11-21 20:08:28 följande:

Epoch times igen? 

Nej, Per Fahlén heter han.
    Missade du texten där det står att åsikterna är skribentens egna?

Dahlen gästar konspirationsteoretiska SwebbTv, är själv medlem i en av organisationerna som är del av flera sammanlänkade organisationer av högerextrema och klimatskeptiker och förnekare av människans miljöpåverkan. 

Du menar Fahlén?

Har du någon källa på detta (fetad stil)?
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-11-22 16:01:52 följande:
    Nej, Per Fahlén heter han.
    Missade du texten där det står att åsikterna är skribentens egna?

Dahlen gästar konspirationsteoretiska SwebbTv, är själv medlem i en av organisationerna som är del av flera sammanlänkade organisationer av högerextrema och klimatskeptiker och förnekare av människans miljöpåverkan. 

Du menar Fahlén?

Har du någon källa på detta (fetad stil)?
    Jag tycker att ett är olyckligt eller kanska bara naivt att det delas länkar till media som sprider konspirationsteorier och tjänar pengar på klick och reklam.  Eller så är det helt enkelt något som du stödjer och uppskattar. Så det är betydligt mer än skribenterna egna åsikter.

Kolla upp vilka föreningar som Fahlen är verksam i och vilka alternativa fakta de sprider. Det är betydligt mer än skribenterna egna åsikter.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-11-22 20:35:00 följande:
    Jag tycker att ett är olyckligt eller kanska bara naivt att det delas länkar till media som sprider konspirationsteorier och tjänar pengar på klick och reklam.  Eller så är det helt enkelt något som du stödjer och uppskattar. Så det är betydligt mer än skribenterna egna åsikter.
    Så vi ska beteckna allt som skrivs uttrycks i media att vara färgad av åsikterna/värderingarna hos samma media, oavsett vem som är upphov till uttrycket (exempelvis en debattör som kommer utifrån)?
    Kolla upp vilka föreningar som Fahlen är verksam i och vilka alternativa fakta de sprider. Det är betydligt mer än skribenterna egna åsikter.
    Nu har du hävdat något och jag efterlyser din grund för det påståendet. Alternativet är att ditt påstående är grundlöst... bollen ligger hos dig.
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-11-22 23:39:53 följande:
    Så vi ska beteckna allt som skrivs uttrycks i media att vara färgad av åsikterna/värderingarna hos samma media, oavsett vem som är upphov till uttrycket (exempelvis en debattör som kommer utifrån)?
    Nu har du hävdat något och jag efterlyser din grund för det påståendet. Alternativet är att ditt påstående är grundlöst... bollen ligger hos dig.
    Jag skriver det igen då, förtydligar fast jag uttryckt det många gånger tidigare 

Det är beklämmande att det länkas till media som sprider konspirationsteorier och alternativa fakta. Varje klick på länkar till dem hjälper  dem att finansiera mer desinformation, onpirationsteorier och alternativa fakta.

Jag tror också att det är lätt för de som konsumerar dessa sk*tmedier blir radikaliserade... jag väntar och ser hur det kommer att gå.  SwebbTV, Epoch times och andra alterativmedier har redan setts - vad kommer härnäst undrar jag.

Det måste väl gå att hitta dessa åsikter från dessa personer på andra ställen?  ja kanke inte Fahlen då eftersom han med all tydlighet rör sig bland klimaförnekare, alternativhöger och konspitationsteoretetiker.
  • Tom Araya
    Padirac skrev 2024-11-22 23:49:59 följande:
    Jag skriver det igen då, förtydligar fast jag uttryckt det många gånger tidigare 

Det är beklämmande att det länkas till media som sprider konspirationsteorier och alternativa fakta. Varje klick på länkar till dem hjälper  dem att finansiera mer desinformation, onpirationsteorier och alternativa fakta.

Jag tror också att det är lätt för de som konsumerar dessa sk*tmedier blir radikaliserade... jag väntar och ser hur det kommer att gå.  SwebbTV, Epoch times och andra alterativmedier har redan setts - vad kommer härnäst undrar jag.

Det måste väl gå att hitta dessa åsikter från dessa personer på andra ställen?  ja kanke inte Fahlen då eftersom han med all tydlighet rör sig bland klimaförnekare, alternativhöger och konspitationsteoretetiker.
    Jag ställde en fråga och istället för att svara på den så upprepar du samma påståenden som du inte kan styrka och visa på hur olika medier skiljer sig... I rest my case!
  • Padirac
    Tom Araya skrev 2024-11-23 01:38:16 följande:
    Jag ställde en fråga och istället för att svara på den så upprepar du samma påståenden som du inte kan styrka och visa på hur olika medier skiljer sig... I rest my case!
    Det är bra, vila din väska du

Det olämpliga i och beklämmande att öka klick och bidrag till media som sprider alternativa fakta, konspirationsteorier osv flög tydligen långt över huvudet

Eller då är det någonting som med tydlighet promotas/önskas med tanke på de återkommande länkningarna. 

Om jag uppfattar dig rätt kan du inte själv se att epoch times, SwebbTv och liknande medier skiljer sig från etablerade media. Förstår jag dig rätt Tom?
  • klyban
    Tom Araya skrev 2024-11-23 01:38:16 följande:

Vi förstår att du inte har förmågan att se sakligheten och faktan i det du ger.

Det är ofta man får känslan av att du trillat ned i ett kaninhål, och mer och mer det senaste, speciellt dina Ukraina-tråd inlägg har berättat något stämmer inte.

Men när någon som dessa gör många av dom, sitter och tigger pengar det första dom gör.och inte ovanligtvis om och om igen.
    Så ska du ställa dig frågan varför, steg två, så ska du se om sakligheten och fakta stämmer och detta gör du inte genom titta på såna skräpvideos.

Men jag får aldrig känslan av att du vill bry dig om fakta fullt ut, och pga du har en agenda känns det som, och speciellt hur du attackerar vindkraft främst och sätter kärnkraft som det är guds gåva till jorden och i en situation där alla energi är välkommen.
    Så är det väldigt väldigt konstigt, och varför vill du inte att folket ska få billigare el är enda frågan som uppstår där, för det är väldigt konstigt, för vad skulle syftet vara med det och dyr el?
    Är det för det ses som ett hot för kärnkraften?
    Som komiskt nog ska lägga ha en garantis summa lagd på den elen direkt, du vet det som var ett så hemskt problem med vindkraften och som du vet är utfasad nu.

Och det går att gå och tugga tuggummi samtidigt, så det går även bygga kärnkraft.

Dock är mitt råd att du slutar att vara på media som ger konspirationer, för komiskt nog kommer du hit sen och försöker försvar konspirationerna och vägrar släppa dom även om du får fakta.
    Du vet som den riktiga anledningen till man inte renoverade två reaktorer som du än idag inte förstått fast du fått fakta gång på gång och påstår saker om partier som inte ens var inblandade i delar.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • KillBill
    Anonym (Olle) skrev 2024-11-22 12:43:11 följande:

Det där beror på indexreglerande skatter som sossarna införde.

så tyvärr har du fel som vanligt

Det är tydligt att du försvarar SD och regeringen oavsett vad den än gör (eller inte gör).  Olika regeringar har genom åren ökat eller sänkt fastighetsskatten på energi och det hade varit enkelt för regeringen att besluta om en sänkning. 

Det borde råda konsensus om att det är ett löftesbrott och ett valsvek av SD och regeringen att elskatten inte har sänkts och att den inte agerar när fastighetskatten för exempelvis kärnkraft för år 2025 ökar med 600%. 

Den moderata finansministern borde skämmas. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • klyban
    KillBill skrev 2024-11-23 10:30:39 följande:
    Det är tydligt att du försvarar SD och regeringen oavsett vad den än gör (eller inte gör).  Olika regeringar har genom åren ökat eller sänkt fastighetsskatten på energi och det hade varit enkelt för regeringen att besluta om en sänkning. 

Det borde råda konsensus om att det är ett löftesbrott och ett valsvek av SD och regeringen att elskatten inte har sänkts och att den inte agerar när fastighetskatten för exempelvis kärnkraft för år 2025 ökar med 600%. 

Den moderata finansministern borde skämmas. 

Den valaffischen är väldigt komiskt idag, om inte ni kan så kan jag.
    Och svaret är nej, du ville inte ens.

Och det mest komiska av allt, det är att deras väljare står och hurrar ändå och fast de är svikna, sånt är mycket fascinerande att iakttaga.
    Och berättar också att de röstade aldrig för att något skulle bli bättre för dom, man undrar där varför de ens röstade och när vallöften betyder så lite.

Och ja, alla regeringar bryter vallöften, men sälla har man sett så många och stora som nu.
    Eller sällan, aldrig sett detta innan är mer korrekt.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Regeringens el-fiasko