Digestive skrev 2023-10-23 16:12:57 följande:
Du har rätt. Jag är relativt ambivalent när det kommer till sakpolitiska frågor just nu då det är hela samhällsutvecklingen som oroar mig och behöver ändra riktning.
När man exempelvis har en son med mörkare drag och ett förnamn hämtat ur gamla testamentet så slutar bränslepriser vid pumpen att vara särskilt viktigt i dagens Sverige.
Jag tror dock inte att någonting blir bättre av att folk börjar rösta på SD i ren desperation, som redan påpekat.
Vad du tror eller inte tror på spelar ingen roll då du är falsk. Du glömmer att jag har facit på vem du och ditt syfte är i min inbox. Att jag spelar med för nöjes skull betyder inte mer än så.
Tråden adresserar en sak, och du väljer att försökt rikta om blicken och sen skriva total nonsens för ämnet.
Och den som är falsk här, det måste väl vada de som gav GIGANTISKA vallöften som de inte hade en tanke på att genomföra och enda syftet med vallöftet var att lura väljaren.
(Som om detta var svårt att se rätt igenom, man får ha ett rätt lågt intellekt för att inte inse att det var rena lögner.)
Det blir så när de aldrig arbetar och mest pratar strunt, så klarar dom inte av att genomföra sina löften.(Men såklart detta löfte visste vi ju alla aldrig skulle genomföras.)
Västsverige78 skrev 2023-10-24 18:08:18 följande:
Elskatten räknas upp i takt med inflationen, precis som jobbskatteavdraget eller garantipensionen. Det är inte alls ett sviket vallöfte. Skiktgränsen för höginkomsttagare är det enda som de valde aktivt inte skulle räknas upp med inflationen. Det är bara den gruppen som i såna fall kan vara besvikna.
Allt detta snack om svikna vallöften är bara en illusion skapad av er för dölja vad det egentligen är som ni stör er på med regeringen. Ni bryr inte alls om att de inte tar bort amorteringskravet till exempel. Jag skulle gissa att allt handlar om ert SD-motstånd i grunden, men ni måste måla upp en fasad för att argumentationen ska se bättre ut än vad den är.
Magdalena Andersson som finansminister svek också vallöften om att inte höja bensinskatten eller sänka rot-avdraget. För att inte tala om värnskatten eller marknadshyror, så den nya regeringen är inte alls exceptionell på något sätt.
Vi står här än med alla dessa vallöften och hur de inte ens försökte göra det dom lovade.
Inte ett enda ord du skrev var till hjälp för dessa löften, och sånt är sjukligt intressant och se.
Killbill har visat bilden ofta och hur lätt det vore att sänka kostnaderna enligt en politiker(Som jag kommer inte på namnet på nu.) och där hen kunde ta över jobbet om de inte kunde sänka.
Och nu har vi svaret, de försökte inte ens sänka till de nivåer de sade de skulle göra.
Då det är en bra bit ifrån en sänkning på dieseln som de lovade, och det trodde du detta innehållslösa inlägg skulle ändra på?
Högern har lurat sina väljare svårt, och pga de lovade något de aldrig ens hade en tanke på att sänka som de lovade, alltså inte överhuvudtaget fanns denna tanke i deras huvud.
Skulle gissa när de satt på sina talepunktsmöten, och hur de ser högerväljaren som en lättlurad fåne, och nu försvarar du vallöften som aldrig kommer ske.
Så satans roligt detta blir då, en sak som alltid sker, vissa vallöften försvinner pga verkligheten vill annat.
Detta är något helt annat, då vi redan före berätta det går inte göra sådana sänkningar alls.
Dock intressant att en del söker sig till vissa partier som bara ljuger för dom.
Undrar vad det är om att en del gör så, för det är makalöst lustigt och med tanke på att dessa pratar om hur andra ljuger, men inte ens kan påvisa detta.
Det berättar det är något gått allvarligt fel att man väljer rösta på de som inte bryr sig om sina vallöften alls.