Bejje skrev 2023-08-19 18:26:15 följande:
Ja kärnkraft är dyrt och absolut inte lönsamt på kort eller medellång tid, men kärnkraftverk ska förhoppningsvis användas väldigt länge, så det blir lönsamt med tiden, men det tar lång tid.
Men oavsett så behövs kärnkraften. Vi kan inte bygga mer vattenkraft i Sverige (så vitt jag vet) och vindkraft kan man inte ha för stor andel av eftersom det är väderberoende. Man måste ha stabiliserande kraft som vattenkraft och kärnkraft för att klara elnätets stabilitet,dessutom levererar ju kärnkraft stora mängder el vilket vi kommer behöva väldigt mycket av i framtiden när alla ställer om till elbilar och ännu viktigare, när industrier som behöver otroliga mängder energi, går över från kol till el.
Min fråga vad var det som hände och när det var nonsens att det tar tid att bygga kärnkraftverk innan med annan regering,
Men nu inte alls, vad hände?
Undrar ärligt då vi har berättat detta i åratal, och finner det rätt skumt hur något jag sagt många ggr sett som nonsens och nu helt plötsligt inte är.
Ta bara att utbilda så mycket personal tar sjukt lång tid, och inte ens börjat med de fundamentala grunderna än.
Att det kanske krävs kärnkraftverk, det säger jag precis inget om, så det är solklart.
Men se politisk agenda berätta att det tar tid att bygga kärnkraftverk ses som nonsens med en icke högerregering, och nu nått självklart.
DÅ är det något som är allvarligt fel i argumenten, och att det inte ens handlar om kärnkraftverk, utan bara vara motanfalls och säga tvärtom.
Testa saklighet säger jag till detta, för då kommer ni fram till något som håller i oavsett vilken regering det är.
Även att du inte svarar innebär jag du har förstått hur tokigt det blivit där.
För det enda du skulle sagt är att "Ja, den som sade det var nonsens, den har helt fel." och då hade det varit över redan.
Men ge kritik här verkar du inte ha förmågan till, antar det är den klassiska att höger kan aldrig ha fel och inte ens när de har fel, för då låtsas man bara.