Baka flicka 2020
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Hej,
Va länge sen jag skrev här nu. Körde hyfsat hårt på teorin till en början, men då blev jag ju inte gravid alls. Började släppa på det men fortsatte ändå med vitaminer/dieten. Kan säga att jag väntar 2 pojkar trots det, så detta funkade inte alls för oss haha. 2-äggs tvillingar så hade ju kunnat bli 2 flickor eller en av varje, men icke.. 2 pojkar haha =) är ändå jätteglad, har en underbar pojke och ska bli mysigt att få två till. Men tror nog lite mer på gener och slump även om man kanske kan påverka liite genom detta.
Men vad härligt att höra av dig! och vad häftigt med tvillingar! Vilken vecka är du i nu? Jag har också släppt dieten mer eller mindre. Dricker fortfarande rätt mycket mjölk och undviker chips (salt) och äter väl kött kanske 2 gånger i månaden. Jag väntar på bim, har än inte fått plus men hoppas hoppas på ett plus här nu i slutet på augusti.
Jag skulle inte lita på den dieten, för när jag blev gravid så drack jag 2 liter cola om dagen, en energidryck varje dag, drack ofta te, hade magnesium brist, åt aldrig nötter, sällan fisk, åt aldrig yoghurt, drack sällan mjölk...
Kom nu precis ut efter att ha nattat min dotter på 1,5 år????
Jag använde replens som drog ner pH värdet. Hade jättehög pH värde när jag testade. Har en flicka nu o det är jättemysigt. Blev nästan besatt av att få en flicka, rädd för vad jag skulle få reda på på ul. Vill knappt erkänna det för det är så tabu. Man får inte önska kön känns det som. Jag hade älskat en pojk lika mycket men jag hade alltid saknat att få en flicka. Kände avundsjuka på andra som fick flickor, hemskt att erkänna men så var det. En längtan. Jag tänker låta min dotter få bli precis den hon är o vill vara men jag ser redan nu skillnader mot mina pojkar.Älskar dem alla precis lika mycket men det är jättekul o få olika kön .
Jag använde replens som drog ner pH värdet. Hade jättehög pH värde när jag testade. Har en flicka nu o det är jättemysigt. Blev nästan besatt av att få en flicka, rädd för vad jag skulle få reda på på ul. Vill knappt erkänna det för det är så tabu. Man får inte önska kön känns det som. Jag hade älskat en pojk lika mycket men jag hade alltid saknat att få en flicka. Kände avundsjuka på andra som fick flickor, hemskt att erkänna men så var det. En längtan. Jag tänker låta min dotter få bli precis den hon är o vill vara men jag ser redan nu skillnader mot mina pojkar.Älskar dem alla precis lika mycket men det är jättekul o få olika kön .
Jag hade två pojkar innan. Underbara! O jag skäms än idag över min längtan efter flickan. Klart det vikigaste är att man får friska barn och pojkar o flickor ska inte jämföras men jag tycker ändå att det är skillnad. Jag fick barn under Corona och fick filma ul. På Facebook fanns en sidan från USA som kontrollerade nub och det är från v 12 plus 4 till v 13 tror jag. De hade rätt på nästan alla kön man lade upp video på men det kändes så skönt att börja med vad de trodde att det var. De gissade tjej o jag höll på att svimma. Jag som alltid hört att jag är en typisk pojkmamma. Jag tog reda på det på ul v 19 o det var en tjej. Fattade inte ens då! Tror det är bra och få reda på det innan, bearbeta o då kanske man bearbetat det o känner total lycka ändå. Sedan tror jag alltid att längtan o en viss avundsjuka kan finnas kvar fast man knappt vill erkänna det själv. Det är här man vågar skriva precis som man känner jag har aldrig vågat berätta för någon om att jag varit avundsjuk på dem. Känns hemskt illa när man har friska barn och tänka så. Men vi är nog flera som känt så!
Vet dock att det är väldigt vanligt att känna så tycker inte att du behöver skämmas i efterhand ;) , av alla mina kompisar så har alla haft en längtan efter flickor förutom en som gärna bara får pojkar. Vi har pratat om det öppet och jag har berättat för några kompisar och min man om längtan, min man längtar också efter en flicka.
Det är ju så spännande med nub och så roligt att de kan gissa rätt! Jag var för kort gången på kub förra gången så var svårt att gissa på min. Men du har kanske rätt i att det är bättre att ta reda på det på rul OM det går, finns ju en risk att det inte går.
Vad säger ni om det här då?
Det här är dagens ÄL-test, jag skulle TRO att det kommer att peaka imorn men jag är inte säker (kan lika gärna bli i övermorgon).
Vi hade sex igår, jag överväger att köra ikväll också, eftersom jag inte vet om fullt utslag sker imorn eller dagen efter?.
Kan tyvärr inte lita på apparna, eftersom jag verkar ha betydligt kortare lutealfas än standard. Enligt apparna ska jag ha ÄL idag, vilket uppenbart inte stämmer!
Vad säger ni om det här då?
Det här är dagens ÄL-test, jag skulle TRO att det kommer att peaka imorn men jag är inte säker (kan lika gärna bli i övermorgon).
Vi hade sex igår, jag överväger att köra ikväll också, eftersom jag inte vet om fullt utslag sker imorn eller dagen efter?.
Kan tyvärr inte lita på apparna, eftersom jag verkar ha betydligt kortare lutealfas än standard. Enligt apparna ska jag ha ÄL idag, vilket uppenbart inte stämmer!
//
Jag hade så när jag blev gravid med min flicka, trodde dock att det tydde på Äl, hade inte förstått hur testerna fungerade utan trodde att två streck är ÄL oavsett hur stark den andra är.