• maizor

Baka flicka 2020

Hej, 
    Har skummat igenom hela tråden. Är det någon som fortfarande försöker få en flicka här inne? Jag har två pojkar sen innan och nu ska vi försöka oss på en trea, skulle va roligt om det blev en tjej. Jag äter kalcium, magnesium, tranbärskaplsar och tvättar med aco intimtvål. Funderar på att beställa hem lactal balans som jag läst om här och theragough som jag läst i på en annan tråd. första pojken blev till på första försöket och andra fick jag först ett tidigt mf och sen blev han till på första försöket efter det. Båda har blivit till på äl. Är rädd att det kommer ta lite tid nu när man inte prickar in äl. 

• maizor
    Melii skrev 2021-05-04 10:09:17 följande:
    Hur visste du att du prickade just ÄL? Det är vad jag försöker :)
    Första körde jag med natural cykles, hade stenkoll på äl. Andra var jag på vul av andra anledningar och då såg gynekologen att jag hade äl och sa att jag skulle passa mig just nu ;) 
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-05-05 20:41:12 följande:

jorå vi är allt ett par som kämpar på här :D Vi ska snart börja om efter 2 mf. Tog en liten paus men ska satsa nu på en mars bebis 2022.

Hur går det för er andra där ute? 
    Och är det någon som vet hur det är med socker (godis, läsk mm) - när det gäller att baka tjej. Undvika eller frossa? 

Åh beklagar missfallen :(  vad kommer du köra med för att baka flicka? Någon speciell kost?  
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-05-11 12:46:08 följande:

Jag dricker och äter mycket mejeriprodukter, tranbär, nötter, tar kalciumtillskott. 
    Sen undviker jag chips, pommes och allt för salta saker. 
    Koffein undviker jag också. 

Ska försöka att dra ner på socker, läsk, försöka att sluta äta godis. Men fikabröd får det nog bli iallfalll någon gång nu i det fina vädret. 

Jag längtar tills det är dags för oss att försöka igen. Jag får härda ut den här månaden, sen i juni så ska här bakas bebis igen. 

Hoppas att de vill ta sig fort för er i juni Skrattande

Här har jag tagit vad som känns som huuundra äl test som har så långsam stegring denna månad. Idag lite starkare men några dagar kvar till äl. Vi hade sex igår och inatt vart sambon magsjuk, så nu blir det nog inga fler försök denna månad. är på dag 15 i cykeln så hoppas att de kan vara bara några dagar kvar till äl nu. 
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-06-24 12:59:49 följande:

Idag kom mensen, så snart snart, startar bebisverkstan här igen! 

Skönt att få starta om igen nu! Håller tummarna för er! Jag har kört på graviditetkollens äl test, men tycker inte de är någon höjdare... jag fick ett positivt gravtest i slutet av maj men fick sen mens/tidigt missfall sen, så nu börjar vi om efter denna mens, fick inte till det så mycket denna månad men sjuka barn och avslut av jobb innan semester så har inga höga förhoppningar att det tagit sig nu, har runt en vecka kvar till bim.
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-06-27 12:36:36 följande:

Ja jag längtar nu till att få sätta igång, och bli gravid igen. Har du många barn sedan tidigare? 

Jag har en underbar liten son på 16 månader. 

Och nu siktar jag på en vårbebis. Borde ha äl runt 7-8 juli och då skulle bf bli slutet på mars 2022 :D

Jag håller tummarna att det ändå tog sig för dig. Då blir det en tidig marsbebis eller? 

Har du många barn sedan tidigare? 

Så spännande, kör du med äl test nu för att pricka in innan äl?

Jag har två st, en på 4 år och en på 2 år. Ja precis, om de tagit sig borde de bli i början av mars men brukar känna av när jag blivit gravid och känner inte alls det nu ;) mina två pojkar har kommit tidigt så en månad till vore perfekt för att de ska bli en marsbebis :) hoppas de tar sig för oss båda snart :D
  • maizor
    enannanmami skrev 2021-07-01 07:52:25 följande:

Vill bara säga här att vi gjorde inte alls som man "ska" för att det ska bli det en flicka, vi låg de dagar som jag hade äl och ändå är det en flicka i magen så ni som verkligen vill ha en flicka så kan jag säga att det kan ändå kan vara en liten flicka i eran mage trots att ni inte gjort enligt de sk reglerna! Jag själv har alltid trott på teorin om att det blir pojke på ÄL och flicka dagarna innan så hade väldigt svårt själv att tro att det inte var en pojke i magen, oavsett hade vilket kön som helst varit välkommen, bara bebisen är frisk!

Ja såklart de kan vara så också ???? har en kompis vars barn blivit till på äl och ena är flicka andra pojke. Jag har inte kört så strikt eftersom det stressar mig att tänka för mycket på att ?göra? barn utan tycker mest att det vore roligt med en flicka i familjen.
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-07-02 13:33:23 följande:

Instämmer! Jag började att köra på ganska strikt med diet i början på året men efter 2 mf så kör vi nu bara så får vi se. Det ska vara kul att ha bebisverkstad inte stressigt och jobbigt. Jo jag kör äl test för att kunna pricka in runt äl. Har oregelbunden mens från 29-35 dagar så vill gärna ha lite koll. Började igår med stickor. Ah känns så härligt att vara igång igen.

Förstår dig helt, har du haft tidiga missfall som skött sig självt eller behövt hjälp? Jag hade ett innan min minsting men det skötte sig självt. Ja precis, det hjälper ju verkligen med semester och sommar också! Så skönt att vara igång, hoppas de tar sig fort! Jag fick ett positivt gravtest idag på en sticka så ska testa med digitalt imorgon eller söndag :D
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-07-02 19:17:10 följande:

Grattis! Vad roligt! Då blir det kanske en tidig mars eller sen februaribebis! Jo alla 3 mf har varit i v6-7. Så jag kommer vara rätt nervös fram till jag passerat v7 den här gången. Första mf var första försöket innsn min son som blev till på andra försöket. De senaste 2 mf var på försök 2 o 3.

Ja om det går vägen så blir de så :) åh så tufft med flera missfall, jag hoppas att det tar sig fort nu för er!! Kör du med äl tester nu eller kör ni bara på känsla? :)
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-07-24 20:42:17 följande:

Vi kör med ältester. Tyckte vi fick till det bra. Hade massor med sex flera dagar i rad innan äl. Men inte. Idag kom mensen. Så nu får vi börja om med sikte på april bebis...

Näää va tråkigt, hoppas att det tar sig för er nästa gång nu! Håller min tummar för det :)
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-07-24 20:42:17 följande:

Vi kör med ältester. Tyckte vi fick till det bra. Hade massor med sex flera dagar i rad innan äl. Men inte. Idag kom mensen. Så nu får vi börja om med sikte på april bebis...

Näää va tråkigt, hoppas att det tar sig för er nästa gång nu! Håller min tummar för det :)
  • maizor
    urba skrev 2021-08-03 22:41:24 följande:

Här blir det nu en flicka. För 1 år sedan körde jag med alla dessa flickdieter och dagar innan ÄL osv men blev då inte gravid. Slutade helt med sådant och blev sedan gravid men 2 missfall. Direkt efter 2:a missfallet blev jag gravid med flickan vi nu väntar. Hade samlag både flera dgr innan och under ÄL så i ärlighetens namn tror jag inte på dessa teorier. Bättre att slappna av och låta naturen ha sin gång. Skapar en onödig stress allt detta.

Blev också stressad av att hålla koll på ägglossningstester osv, fick en kemisk graviditet/supertidigt missfall när jag höll på och sen struntade jag i det (åt dock fortfarande kosttillskott) och är gravid i vecka 9 nu. Återstår att se vad det blir :) men vad roligt med en tjej för er!
  • maizor
    pandarinen skrev 2021-08-12 22:16:47 följande:

Men vad härligt att höra av dig! och vad häftigt med tvillingar! Vilken vecka är du i nu? Jag har också släppt dieten mer eller mindre. Dricker fortfarande rätt mycket mjölk och undviker chips (salt) och äter väl kött kanske 2 gånger i månaden. Jag väntar på bim, har än inte fått plus men hoppas hoppas på ett plus här nu i slutet på augusti. 

Grattis till tvillingarna sml89! Och de är ju mysigt att vara ?pojk?mamma också :) när är du beräknad?

Hoppas på positivt test snart för dig :)

Jag är i vecka 11 imorgon, men vet faktiskt inte ens om jag vill veta kön vid rul eller tul senare? jag vill gärna ha en flicka men är samtidigt tacksam bara av att få ett barn till om det går vägen nu. Skulle va så häftigt att få veta det vid förlossning också, men vet inte om jag kan hålla mig.. :)
  • maizor
    Mimmiimimmii skrev 2021-08-14 13:40:24 följande:

Jag använde replens som drog ner pH värdet. Hade jättehög pH värde när jag testade. Har en flicka nu o det är jättemysigt. Blev nästan besatt av att få en flicka, rädd för vad jag skulle få reda på på ul. Vill knappt erkänna det för det är så tabu. Man får inte önska kön känns det som. Jag hade älskat en pojk lika mycket men jag hade alltid saknat att få en flicka. Kände avundsjuka på andra som fick flickor, hemskt att erkänna men så var det. En längtan. Jag tänker låta min dotter få bli precis den hon är o vill vara men jag ser redan nu skillnader mot mina pojkar.Älskar dem alla precis lika mycket men det är jättekul o få olika kön .

Grattis till tjejen!! Så mysigt att få båda och, hade du två pojkar sen innan? Förstår verkligen igen mig i dina känslor både kring avundsjukan kring flickor och längtan samt att man är rädd att bli så jäkla besviken på ul, därför drar jag mig för att ta reda på det, men kanske är det bättre att bearbeta det innan barnet kommer.
  • maizor

Vet dock att det är väldigt vanligt att känna så tycker inte att du behöver skämmas i efterhand ;) , av alla mina kompisar så har alla haft en längtan efter flickor förutom en som gärna bara får pojkar. Vi har pratat om det öppet och jag har berättat för några kompisar och min man om längtan, min man längtar också efter en flicka.

Det är ju så spännande med nub och så roligt att de kan gissa rätt! Jag var för kort gången på kub förra gången så var svårt att gissa på min. Men du har kanske rätt i att det är bättre att ta reda på det på rul OM det går, finns ju en risk att det inte går.

Svar på tråden Baka flicka 2020