• pandarinen

Baka flicka 2020

Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
    Och följas åt och se om vi lyckas :D
    Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste. 

• Svar på tråden Baka flicka 2020
  • Al88
    pandarinen skrev 2021-03-21 19:18:48 följande:

Tror jag har ett missfall på gång i kväll. Blöder med klumpar i.... andra missfallet i rad. Tredje försöket.

Så ledsen. Det här är inte sant. Vi kommer ta en paus nu och försöka igen om någon månad eller två....

Beklagar:(...hatar MA/MF blir en sådan urladdning tills nästa gång man plussar..fick mitt andra MA i september och plussade i januari så det var 3 långa månader men klokt av dig att ta en liten paus..är något gott,gör det som du mår bra av och kom ihåg att du inte är ensam...Styrkekramar <3
  • pandarinen

Jo det är andra missfallet i rad nu. Och det tar så mycket kraft och energi. Och psyke.

Jag ska äta gott. Köpt chips å Cola ikväll. Börja träna å komma igång med det så jag mår bättre å sedan siktar jag på att få en liten bebis i början på året 2022.

• Bebis2021
    pandarinen skrev 2021-03-21 20:32:12 följande:

Jo det är andra missfallet i rad nu. Och det tar så mycket kraft och energi. Och psyke.

Jag ska äta gott. Köpt chips å Cola ikväll. Börja träna å komma igång med det så jag mår bättre å sedan siktar jag på att få en liten bebis i början på året 2022.

Beklagar ditt missfall, här visade sig det oxå vara ett missfall idag på vul väldigt tidigt men ändå så jäkla trist å jobbigt.. hoppas på att få igång kroppen i rätt bana snabbt, känner sån längtan efter att få bli gravid och komma en bit in i graviditeten, dessa första veckor är så jobbiga när man dessutom har massa mf/ma I bagaget.

Hur går det för dig nu har du slutat blöda? Började ditt mf spontant? I vilken vecka? Jag har ju inga tecken på mf m, inga blödningar osv men som sagt på vul idag bekräftades det
  • pandarinen
    Bebis2021 skrev 2021-03-29 20:49:39 följande:

Beklagar ditt missfall, här visade sig det oxå vara ett missfall idag på vul väldigt tidigt men ändå så jäkla trist å jobbigt.. hoppas på att få igång kroppen i rätt bana snabbt, känner sån längtan efter att få bli gravid och komma en bit in i graviditeten, dessa första veckor är så jobbiga när man dessutom har massa mf/ma I bagaget.

Hur går det för dig nu har du slutat blöda? Började ditt mf spontant? I vilken vecka? Jag har ju inga tecken på mf m, inga blödningar osv men som sagt på vul idag bekräftades det

Nej vad tråkigt att höra. Vilken vecka var du i? Vad kommer hända nu för dig, vänta ut blödning eller måste du skrapas?

Mina två mf började båda i v6 plötsligt med en mindre blödning som ökade till kraftig blödning med klumpar i. Det är psykiskt jobbigt med mf då man redan ställt in sig på lyckan att vara gravid. Jag har slutat att blöda.

Har du många mf/ma i bagaget? Jag har tre. Ett mf före graviditeten med min son också. Jag förstår hur du känner. Jag fick äl redan på dag 12 efter första mf nu den här omgången. Blev gravid men blev ju mf igen. Så just nu tar jag en paus och väntar över en mens för att se hur min cykel är.
  • Bebis2021
    pandarinen skrev 2021-03-30 02:12:18 följande:

Nej vad tråkigt att höra. Vilken vecka var du i? Vad kommer hända nu för dig, vänta ut blödning eller måste du skrapas?

Mina två mf började båda i v6 plötsligt med en mindre blödning som ökade till kraftig blödning med klumpar i. Det är psykiskt jobbigt med mf då man redan ställt in sig på lyckan att vara gravid. Jag har slutat att blöda.

Har du många mf/ma i bagaget? Jag har tre. Ett mf före graviditeten med min son också. Jag förstår hur du känner. Jag fick äl redan på dag 12 efter första mf nu den här omgången. Blev gravid men blev ju mf igen. Så just nu tar jag en paus och väntar över en mens för att se hur min cykel är.

Jag var på vul igår som visade typ vecka 5+4 på hinnsäcken, dock inget foster och ingen gulesäck. Enligt beräkningar trodde vi att jag bar i vecka 7+3. Var på vul för två veckor sedan, trodde du jag var I vecka 7, men blev flyttade till vecka 6 då, då fanns gulesäck, men som sagtvhar ej utvecklats på två veckor och nu ingen gulesäck så. Jag blev erbjuden missfallsbehandling direkt, så ska in idag och göra ett vul igen hos en läkare och sedan starta missfallsbehandling.

Ja de är verkligen jobbigt även om det sker tidigt, man ställer ju fort in sig på den framtid man längtar efter.. men så skönt att du slutat blöda, hoppas kroppen kommer igång som vanligt då snart för dig.

Jag har två MA under förra året, ett stannade i vecka 17, blev sen gravid efter en mens men det stannade i vecka 13, bägge upptäcktes flera veckor senare på ul. Med första MA hade jag inga blödningar, andra gången fick jag en mkt liten blödning och åkte in då. Efter mitt andra MA rekommenderade dom mig att vänta några menstruationer innan vi försökte igen.

Har innan detta aldrig haft MA/MF, har två komplikationsfria graviditeter 2016 och 2018, så man ställer ju sig verkligen frågan nu varför de blir så här ?

Jag kommer nog också invänta en mens nu och hoppas kroppen kommer igång snabbt bara så man slipper vänta, de enda man vill är att få vara gravid och att det ska gå bra...

Jag undrar om skrapning hade varit bättre? Har gjort missfallsbehandling med alla MA och de har ju förvisso funkat bra oxå, men skrapning känns som att man då mer säkert vet att det är ute osv, dock som jag förstått kan de väl öka risken för ärrbildning i livmodern osv?..
  • Bebis2021

Blir så förvirrad för nu har jag gjort ett till vul idag och tanken var att starta missfallsbehandling, men idag gjorde en läkare undersökningen och hon tyckte ändå att vi inte skulle starta behandling idag utan rekommenderade att vänta en vecka, hon menade på att man inte säkert kan veta när det är så här tidigt osv, så hon tyckte vi skulle ta ett nytt vul om en vecka helt enkelt, så ja då måste man ju vänta, även om risken är stor för att det är ett mf, men nu hamnade man som i ett vakuum, att inte riktigt veta och inte veta vad man ska ställa in sig på, sjukt jobbigt, givetvis önskar man att de är en frisk graviditet men tror tror inte de å då känns de jobbigt att dra ut på de hela.. men men kan inte heller avbryta om det finns minsta "misstanke" om att de kan vara friskt heller.. Var tvungen å skriva av mig bara..

• pandarinen

Men åh hoppas verkligen att det är en liten bebis i magen! Jag håller tummarna.

Vad jobbigt att behöva avbryta graviditeten så långt in som v13 o v17.

• Crazzy
    Mimmiimimmii skrev 2021-03-21 12:49:54 följande:

Prickade äl med pojkarna o hade mycket sex. Med flickan så åt jag inget salt, inget kaffe o mycket vegetariskt. Kalcium och magnesium tabletter o mycket sockerfri dricka med sötningsmedel. Hade sex nån dag innan äl tror mer att phvärdet hjälte till. Hade små mätstickor o kollade pH. Det bävar jättebasiskt när jag inte åt rätt. Lycka till nu, jag jag fick redapå att det var en liten flicka ville jag bara skrika ett glädje skrik. Har uppfostrat pojkarna neutralt med de har ändå mycket mer intressen som pappan har nu när det är större. Hade älskat en pojk till lika mycket men det är helt klart spännande med olika kön.

Hur lång tid innan åt du så? Vecka, månad?
  • pandarinen

Enligt forskning som är gjord så ska man äta speciell mat ca 1 månad ungerfär innan befruktning. Den forskning jag hänvisar till är den som bygger på mycket mejerivaror, kalcium, mycket nötter- magnesium.

Och undvika koffein, salt, kardium (som bla finns i potatis, banan)

• Melii
    Bebis2021 skrev 2021-03-30 11:09:56 följande:

Blir så förvirrad för nu har jag gjort ett till vul idag och tanken var att starta missfallsbehandling, men idag gjorde en läkare undersökningen och hon tyckte ändå att vi inte skulle starta behandling idag utan rekommenderade att vänta en vecka, hon menade på att man inte säkert kan veta när det är så här tidigt osv, så hon tyckte vi skulle ta ett nytt vul om en vecka helt enkelt, så ja då måste man ju vänta, även om risken är stor för att det är ett mf, men nu hamnade man som i ett vakuum, att inte riktigt veta och inte veta vad man ska ställa in sig på, sjukt jobbigt, givetvis önskar man att de är en frisk graviditet men tror tror inte de å då känns de jobbigt att dra ut på de hela.. men men kan inte heller avbryta om det finns minsta "misstanke" om att de kan vara friskt heller.. Var tvungen å skriva av mig bara..

Hur går det?
Svar på tråden Baka flicka 2020