• Bebis2021

Baka flicka 2020

Hej på er, vi har inte gjort några aktiva försök för bebis än men jag håller lite koll på äl och blir de så blir det. Men är ganska sugen på ett plus, hur som helst så sexade vi igår och idag fick jag positivt utslag på älstickan, har även haft dom klassiska älsymtomen, vi har två killar sen tidigare så visst vore de kul med en tjej. Vad tror ni om vi då sexat igår och får pos äl idag visst borde chanserna för plus vara ganska goda? Alltid blivit lätt gravid utan några direkta försök men man blir ju inte yngre med åren och dessutom har vi gått igenom sena missfall senaste året.

• Bebis2021
    SML89 skrev 2021-01-08 08:13:37 följande:

Alltså det varierar ju så mycket från person till person. Har du lätt för att bli gravid så kan det absolut räcka :) Vi hade sex typ varannan dag och sen 3-4 dagar i sträck runt äl och jag är inte övertygad om att det tagit sig. Är på bim -2 idag.

Vi har ju inte riktigt gått på shettles metod när det gäller sex 2-3 dagar innan äl då vi verkligen vill ha barn oavsett pojke eller flicka, så har satsat lite mer på PH värdet för att gynna flicka.

Okej, ja nä vi kör inte heller på någon metod men om man kan påverka dagarna litegrann tycker ja de är kul å pröva men håller med vill ändå inte sumpa chansen att bli gravid heller.. mannen har rest iväg så vi hinner ändå inte få till något mer mys men är ju lite osäkert om det ska räcka.. hade iaf en lägre temp än vanligt nu på morgonen, kan de innebära att äl sker idag tro? Har för mig att,jag läst att man kan få en dipp precis vid äl och att tempen sen stiger..
  • Bebis2021
    SML89 skrev 2021-01-08 10:51:45 följande:

Absolut =) I början va det lite lättare att hålla sig till det, men blir nog lite mer desperat för varje försök som går haha så då blir det sex på positivt äl-test med. Men som sagt, för många räcker det med en gång nära äl och så är de gravida. Så hoppas det funkar så för er med! :) Det låter rätt med en dipp runt äl, så ni har ju tajmat sexet med 2 dagar innan jättebra!

Jo precis man blir ivrigare de håller jag med om

Ja jag hoppas det, är inte allt för insatt i detta med att tempa men har försökt göra de för att få lite koll, håller tummarna att de var positivt med en dipp.

Hur nära inpå äl fick ni till det? Har du några symtom på grav? Spännande när man är så nära bim håller tummarna för ett plus för er
  • Bebis2021
    pandarinen skrev 2021-03-21 20:32:12 följande:

Jo det är andra missfallet i rad nu. Och det tar så mycket kraft och energi. Och psyke.

Jag ska äta gott. Köpt chips å Cola ikväll. Börja träna å komma igång med det så jag mår bättre å sedan siktar jag på att få en liten bebis i början på året 2022.

Beklagar ditt missfall, här visade sig det oxå vara ett missfall idag på vul väldigt tidigt men ändå så jäkla trist å jobbigt.. hoppas på att få igång kroppen i rätt bana snabbt, känner sån längtan efter att få bli gravid och komma en bit in i graviditeten, dessa första veckor är så jobbiga när man dessutom har massa mf/ma I bagaget.

Hur går det för dig nu har du slutat blöda? Började ditt mf spontant? I vilken vecka? Jag har ju inga tecken på mf m, inga blödningar osv men som sagt på vul idag bekräftades det
  • Bebis2021
    pandarinen skrev 2021-03-30 02:12:18 följande:

Nej vad tråkigt att höra. Vilken vecka var du i? Vad kommer hända nu för dig, vänta ut blödning eller måste du skrapas?

Mina två mf började båda i v6 plötsligt med en mindre blödning som ökade till kraftig blödning med klumpar i. Det är psykiskt jobbigt med mf då man redan ställt in sig på lyckan att vara gravid. Jag har slutat att blöda.

Har du många mf/ma i bagaget? Jag har tre. Ett mf före graviditeten med min son också. Jag förstår hur du känner. Jag fick äl redan på dag 12 efter första mf nu den här omgången. Blev gravid men blev ju mf igen. Så just nu tar jag en paus och väntar över en mens för att se hur min cykel är.

Jag var på vul igår som visade typ vecka 5+4 på hinnsäcken, dock inget foster och ingen gulesäck. Enligt beräkningar trodde vi att jag bar i vecka 7+3. Var på vul för två veckor sedan, trodde du jag var I vecka 7, men blev flyttade till vecka 6 då, då fanns gulesäck, men som sagtvhar ej utvecklats på två veckor och nu ingen gulesäck så. Jag blev erbjuden missfallsbehandling direkt, så ska in idag och göra ett vul igen hos en läkare och sedan starta missfallsbehandling.

Ja de är verkligen jobbigt även om det sker tidigt, man ställer ju fort in sig på den framtid man längtar efter.. men så skönt att du slutat blöda, hoppas kroppen kommer igång som vanligt då snart för dig.

Jag har två MA under förra året, ett stannade i vecka 17, blev sen gravid efter en mens men det stannade i vecka 13, bägge upptäcktes flera veckor senare på ul. Med första MA hade jag inga blödningar, andra gången fick jag en mkt liten blödning och åkte in då. Efter mitt andra MA rekommenderade dom mig att vänta några menstruationer innan vi försökte igen.

Har innan detta aldrig haft MA/MF, har två komplikationsfria graviditeter 2016 och 2018, så man ställer ju sig verkligen frågan nu varför de blir så här ?

Jag kommer nog också invänta en mens nu och hoppas kroppen kommer igång snabbt bara så man slipper vänta, de enda man vill är att få vara gravid och att det ska gå bra...

Jag undrar om skrapning hade varit bättre? Har gjort missfallsbehandling med alla MA och de har ju förvisso funkat bra oxå, men skrapning känns som att man då mer säkert vet att det är ute osv, dock som jag förstått kan de väl öka risken för ärrbildning i livmodern osv?..
  • Bebis2021

Blir så förvirrad för nu har jag gjort ett till vul idag och tanken var att starta missfallsbehandling, men idag gjorde en läkare undersökningen och hon tyckte ändå att vi inte skulle starta behandling idag utan rekommenderade att vänta en vecka, hon menade på att man inte säkert kan veta när det är så här tidigt osv, så hon tyckte vi skulle ta ett nytt vul om en vecka helt enkelt, så ja då måste man ju vänta, även om risken är stor för att det är ett mf, men nu hamnade man som i ett vakuum, att inte riktigt veta och inte veta vad man ska ställa in sig på, sjukt jobbigt, givetvis önskar man att de är en frisk graviditet men tror tror inte de å då känns de jobbigt att dra ut på de hela.. men men kan inte heller avbryta om det finns minsta "misstanke" om att de kan vara friskt heller.. Var tvungen å skriva av mig bara..

• Bebis2021
    Melii skrev 2021-04-08 22:19:55 följande:

Hur går det?

På vul igår hade det ej vuxit något och fortfarande inget foster så, har dessutom börjat blöda sen en vecka tillbaks, mitt hcg hade stigit ytterligare lite till igår men antagligen för att kroppen ej fattat att det är ett missfall. Man tror ofostrig graviditet eller mkt tidigt missfall att fostret tillbakabildats. Så fick påbörja avbrytande igår med mifegyne och cytotec idag, har gått bra ändå, ska dock på koll imorgon för att se om tillräckligt kommit ut. Är ju sjukt trist och jobbigt att genomgå detta igen, MEN, känns skönt att nu få detta avslutat och hoppas på att få igång kroppen och kunna starta om så snart som möjligt å åter igen tror läkarna att de endast handlar om ren otur, även om de är ovanligt med tre mf/ma I rad, men eftersom att de skett vid helt olika tidpunkter och av olika orsaker så finns ju som inget samband utan ren otur, hoppas de själv å att nästa gång ska gå vägen
Svar på tråden Baka flicka 2020