pandarinen skrev 2021-03-30 02:12:18 följande:
Nej vad tråkigt att höra. Vilken vecka var du i? Vad kommer hända nu för dig, vänta ut blödning eller måste du skrapas?
Mina två mf började båda i v6 plötsligt med en mindre blödning som ökade till kraftig blödning med klumpar i. Det är psykiskt jobbigt med mf då man redan ställt in sig på lyckan att vara gravid. Jag har slutat att blöda.
Har du många mf/ma i bagaget? Jag har tre. Ett mf före graviditeten med min son också. Jag förstår hur du känner. Jag fick äl redan på dag 12 efter första mf nu den här omgången. Blev gravid men blev ju mf igen. Så just nu tar jag en paus och väntar över en mens för att se hur min cykel är.
Jag var på vul igår som visade typ vecka 5+4 på hinnsäcken, dock inget foster och ingen gulesäck. Enligt beräkningar trodde vi att jag bar i vecka 7+3. Var på vul för två veckor sedan, trodde du jag var I vecka 7, men blev flyttade till vecka 6 då, då fanns gulesäck, men som sagtvhar ej utvecklats på två veckor och nu ingen gulesäck så. Jag blev erbjuden missfallsbehandling direkt, så ska in idag och göra ett vul igen hos en läkare och sedan starta missfallsbehandling.
Ja de är verkligen jobbigt även om det sker tidigt, man ställer ju fort in sig på den framtid man längtar efter.. men så skönt att du slutat blöda, hoppas kroppen kommer igång som vanligt då snart för dig.
Jag har två MA under förra året, ett stannade i vecka 17, blev sen gravid efter en mens men det stannade i vecka 13, bägge upptäcktes flera veckor senare på ul. Med första MA hade jag inga blödningar, andra gången fick jag en mkt liten blödning och åkte in då. Efter mitt andra MA rekommenderade dom mig att vänta några menstruationer innan vi försökte igen.
Har innan detta aldrig haft MA/MF, har två komplikationsfria graviditeter 2016 och 2018, så man ställer ju sig verkligen frågan nu varför de blir så här ?
Jag kommer nog också invänta en mens nu och hoppas kroppen kommer igång snabbt bara så man slipper vänta, de enda man vill är att få vara gravid och att det ska gå bra...
Jag undrar om skrapning hade varit bättre? Har gjort missfallsbehandling med alla MA och de har ju förvisso funkat bra oxå, men skrapning känns som att man då mer säkert vet att det är ute osv, dock som jag förstått kan de väl öka risken för ärrbildning i livmodern osv?..