Baka flicka 2020
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Någon mer som vill följas åt och diskutera metoder och tips på hur man försöker sig på att baka en liten flicka :D
Och följas åt och se om vi lyckas :D
Självklart är det att få ett barn som är det viktigaste.
Vill bara säga här att vi gjorde inte alls som man "ska" för att det ska bli det en flicka, vi låg de dagar som jag hade äl och ändå är det en flicka i magen så ni som verkligen vill ha en flicka så kan jag säga att det kan ändå kan vara en liten flicka i eran mage trots att ni inte gjort enligt de sk reglerna! Jag själv har alltid trott på teorin om att det blir pojke på ÄL och flicka dagarna innan så hade väldigt svårt själv att tro att det inte var en pojke i magen, oavsett hade vilket kön som helst varit välkommen, bara bebisen är frisk!
Vill bara säga här att vi gjorde inte alls som man "ska" för att det ska bli det en flicka, vi låg de dagar som jag hade äl och ändå är det en flicka i magen så ni som verkligen vill ha en flicka så kan jag säga att det kan ändå kan vara en liten flicka i eran mage trots att ni inte gjort enligt de sk reglerna! Jag själv har alltid trott på teorin om att det blir pojke på ÄL och flicka dagarna innan så hade väldigt svårt själv att tro att det inte var en pojke i magen, oavsett hade vilket kön som helst varit välkommen, bara bebisen är frisk!
Ja såklart de kan vara så också ???? har en kompis vars barn blivit till på äl och ena är flicka andra pojke. Jag har inte kört så strikt eftersom det stressar mig att tänka för mycket på att ?göra? barn utan tycker mest att det vore roligt med en flicka i familjen.
Instämmer! Jag började att köra på ganska strikt med diet i början på året men efter 2 mf så kör vi nu bara så får vi se. Det ska vara kul att ha bebisverkstad inte stressigt och jobbigt. Jo jag kör äl test för att kunna pricka in runt äl. Har oregelbunden mens från 29-35 dagar så vill gärna ha lite koll. Började igår med stickor. Ah känns så härligt att vara igång igen.
Förstår dig helt, har du haft tidiga missfall som skött sig självt eller behövt hjälp? Jag hade ett innan min minsting men det skötte sig självt. Ja precis, det hjälper ju verkligen med semester och sommar också! Så skönt att vara igång, hoppas de tar sig fort! Jag fick ett positivt gravtest idag på en sticka så ska testa med digitalt imorgon eller söndag :D
Nu är vår lilla tjej här! Skrev här i tråden när vi försökte o jag blev gravid. Vi hade sex 4dagar innan ÄL och det resulterade i en liten flicka:) Så här funkade de efter tvp grabbar! Dom är tillverkade på ÄL. Nu är vår familj komplett med båda könen!
Nu är vår lilla tjej här! Skrev här i tråden när vi försökte o jag blev gravid. Vi hade sex 4dagar innan ÄL och det resulterade i en liten flicka:) Så här funkade de efter tvp grabbar! Dom är tillverkade på ÄL. Nu är vår familj komplett med båda könen!
Jag behöver lite hjälp!
Enligt mina appar ska jag ha ägglossning 23/7, men det är svårt att veta säkert eftersom min cykel var 24 dagar senaste månaden, och 29 dagar månaden dessförinnan.
Jag har testat lite med ägglossningstest för att se om jag kan registrera en ökning, det har ännu inte skett.
Vi hade sex igår och i förrgår, och vill inte hamna för nära ÄL för att se om den hypotesen stämmer. Bör vi ändå köra ikväll också, eftersom testerna inte registrerar något än? Tänker eftersom ägglossning oftast sker 24-48h efter stegring?
Vill ju inte hamna så långt från ÄL att spermierna hinner dö, haha.
Ja jag tycker ni att ska köra på även ikväll. :) det kan ju ta uppemot 48 timmar efter älutslag. vad använder du för ältest? Clearblue har en variant som även mäter östrogen och kan visa några dagar innan när äl är på gång.
23:e är det utifrån långa eller korta cykeln?
Ja jag tycker ni att ska köra på även ikväll. :) det kan ju ta uppemot 48 timmar efter älutslag. vad använder du för ältest? Clearblue har en variant som även mäter östrogen och kan visa några dagar innan när äl är på gång.
23:e är det utifrån långa eller korta cykeln?