• Crazzy

Baka flicka 2020

Mimmiimimmii skrev 2021-03-21 12:49:54 följande:

Prickade äl med pojkarna o hade mycket sex. Med flickan så åt jag inget salt, inget kaffe o mycket vegetariskt. Kalcium och magnesium tabletter o mycket sockerfri dricka med sötningsmedel. Hade sex nån dag innan äl tror mer att phvärdet hjälte till. Hade små mätstickor o kollade pH. Det bävar jättebasiskt när jag inte åt rätt. Lycka till nu, jag jag fick redapå att det var en liten flicka ville jag bara skrika ett glädje skrik. Har uppfostrat pojkarna neutralt med de har ändå mycket mer intressen som pappan har nu när det är större. Hade älskat en pojk till lika mycket men det är helt klart spännande med olika kön.

Hur lång tid innan åt du så? Vecka, månad?
  • Crazzy
    pandarinen skrev 2021-04-06 20:55:15 följande:

Enligt forskning som är gjord så ska man äta speciell mat ca 1 månad ungerfär innan befruktning. Den forskning jag hänvisar till är den som bygger på mycket mejerivaror, kalcium, mycket nötter- magnesium.

Och undvika koffein, salt, kardium (som bla finns i potatis, banan)

Tack! Vet du hur det står till med snus, för mannen? Vi har inga som helst problem med fertiliteten, men undrar om det kan ha inverkan på pojke/flicka?
  • Crazzy
    pandarinen skrev 2021-05-05 20:41:12 följande:

jorå vi är allt ett par som kämpar på här :D Vi ska snart börja om efter 2 mf. Tog en liten paus men ska satsa nu på en mars bebis 2022.

Hur går det för er andra där ute? 

Och är det någon som vet hur det är med socker (godis, läsk mm) - när det gäller att baka tjej. Undvika eller frossa? 

Jag har fått intrycket av (men citera mig inte, haha) att socker inte är bra om man bakar flicka?

Jag hoppas att jag inte har sabbat våra chanser totalt, vi hade sex men avbröt, men lyckades ju tajma precis vid ÄL, så vi får se hur det går. Om det inte blir något nu så är tanken att sikta på ÄL i augusti, och då äta mycket mejeriprodukter, ta magnesium- och tranbärstillskott, undvika potatis, banan och salt. Vi ska försöka köra missionären 4 dagar innan ÄL, ska bli spännande att se hur det går!
  • Crazzy
    Gurkan25 skrev 2021-06-20 12:48:50 följande:

Hej! Hoppas allt är bra med er alla, för oss rullar det på och vi befinner oss nu i v20. RUL är gjort och vi valde att ta reda på kön, men även denna gång verkar det bli en pojk. Så vi väntar pojke nummer fyra nu till familjen.

Grattis till pojken, ni kommer att ha en fantastisk liga! <3

Hoppas att du kan missförstå det här rätt, men om du verkligen ville ha en flicka så hoppas jag att du ger dig själv rätten att sörja. Inte att du får en pojken, snarare det som inte blev. Kram!
  • Crazzy

Jag behöver lite hjälp!

Enligt mina appar ska jag ha ägglossning 23/7, men det är svårt att veta säkert eftersom min cykel var 24 dagar senaste månaden, och 29 dagar månaden dessförinnan.

Jag har testat lite med ägglossningstest för att se om jag kan registrera en ökning, det har ännu inte skett.

Vi hade sex igår och i förrgår, och vill inte hamna för nära ÄL för att se om den hypotesen stämmer. Bör vi ändå köra ikväll också, eftersom testerna inte registrerar något än? Tänker eftersom ägglossning oftast sker 24-48h efter stegring?

Vill ju inte hamna så långt från ÄL att spermierna hinner dö, haha.

• Crazzy
    pandarinen skrev 2021-07-20 20:02:00 följande:

Ja jag tycker ni att ska köra på även ikväll. :) det kan ju ta uppemot 48 timmar efter älutslag. vad använder du för ältest? Clearblue har en variant som även mäter östrogen och kan visa några dagar innan när äl är på gång.

23:e är det utifrån långa eller korta cykeln?

Ja det var det jag gick på, men tänk om jag får fullt utslag imorn?

Billiga från RFSU, vet inte hur bra de är, heh.

23:e är baserat på uträkningar i apparna, som båda verkar anta att jag nu kommer att ha en 27 dagarscykel..!

Kan man ta clearblue när som helst på dygnet?

Och tack för svaret
  • Crazzy

Jag börjar bli mer och mer övertygad om att jag faktiskt hade ägglossning i måndags (ojämn cykel som sagt) och att vi därmed hade sex dagen innan, samma dag och dagen efter - inte riktigt enligt planerna, haha!

Lär bli en fjärde pojke, men han är supervälkommen oavsett .

• Crazzy

Vad säger ni om det här då?

Det här är dagens ÄL-test, jag skulle TRO att det kommer att peaka imorn men jag är inte säker (kan lika gärna bli i övermorgon).

Vi hade sex igår, jag överväger att köra ikväll också, eftersom jag inte vet om fullt utslag sker imorn eller dagen efter?.

Kan tyvärr inte lita på apparna, eftersom jag verkar ha betydligt kortare lutealfas än standard. Enligt apparna ska jag ha ÄL idag, vilket uppenbart inte stämmer!

• Crazzy
    Melii skrev 2021-08-18 21:09:48 följande:

Jag hade så när jag blev gravid med min flicka, trodde dock att det tydde på Äl, hade inte förstått hur testerna fungerade utan trodde att två streck är ÄL oavsett hur stark den andra är.

Ah, du tänkte som man gör med graviditetstest? Jag hade inte heller fattat ÄL-testerna ordentligt förrän det här försöket (har varit gravid två gånger förut, haha), och min man har ordentliga problem med att förstå hur de fungerar..!

Det blev ligga ikväll i vart fall, blir kul att se vad som blir av det .
Svar på tråden Baka flicka 2020