• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Anonym (I)
    Ess skrev 2020-10-14 08:23:02 följande:

Jag fattar inte varför man väljer flytta in hos någon, det är till att bädda för konflikter.

Nej, precis! Idiotisk kvinna som sen ska komma och försöka köra ut mannens barn.

Håller helt med dig, hon borde tänkt till innan hon flyttade in och inte komma och gnälla nu.

Nej, är de trångbodda i hennes ögon är ju det enda hon på riktigt kan påverka sina egna barns boende. Hon får väl helt enkelt fundera på vad som är viktigast, att bo ihop med mannen eller med sina barn. Bor de, enligt henne, för trångt får hon ju ta konsekvensen av det och antingen flytta ut eller be sina barn bo hos sin andra förälder.

Varför skulle hennes mans barn flytta sig för hennes ungars skull? Det är ju egen familj och andras ungar som gäller, precis som du säger...
  • Anonym (Lina)

Jag noterade att ts benämnt barnen som både styvsyskon och halvsyskon. Undrade lite över vad som är korrekt? Eller finns det en blandning av halv- och styvsyskon? 

• Anonym (styvungen)
    Anonym (Lina) skrev 2020-10-14 15:54:55 följande:

Jag noterade att ts benämnt barnen som både styvsyskon och halvsyskon. Undrade lite över vad som är korrekt? Eller finns det en blandning av halv- och styvsyskon? 

Hon har tre egna barn och hon och farsan har ett tillsammans.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 16:33:01 följande:
    Hon har tre egna barn och hon och farsan har ett tillsammans.
    Men fortfarande, vad säger din pappa om situationen?
    Har han öht pratat med dig?
  • Anonym (styvungen)
    Anonym (man) skrev 2020-10-14 16:54:23 följande:
    Men fortfarande, vad säger din pappa om situationen?
    Har han öht pratat med dig?
    Som jag skrev tidigare så har han bara sagt att styvmorsan snackar en massa och att jag får bo var jag vill.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 11:54:54 följande:
    Det kanske han vet, men han kanske inte vet hur ts känner.

Ja, mitt hjärta skulle faktsikt brista om det var mitt barn som var i ts situation. Jag hade bett den nya att antingen sansa sig eller helt enkelt flytta ut.

Aldrig att jag skulle svika mitt eget barn, oavsett ålder.
    Att du anser det vara dravel förvånar mig inte det minsta.
    Ts kan ju agera efter sin ålder och fråga pappan vad som menades med det hon hörde. Hon har ju garanterat bara hört slutklämmen, så han borde kunna redogöra för vad som hände.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-14 13:03:30 följande:
    Jo för någon som är så uppenbart oempatisk och partisk som du är så är det såklart dravel, men för normala människor är det fullt logiskt.
    Det är rent dravel!
    Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..
  • smulpaj01
    Ess skrev 2020-10-14 17:08:22 följande:

Det är rent dravel!

Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..

TS HAR pratat med sin pappa som säger att styvkärringen bara snackar en massa och att ts får bo var hen vill!

Så det blir styväxan som får flytta med sina 3 ungar! Bra va?
  • Ess
    Anonym (I) skrev 2020-10-14 15:21:39 följande:
    Nej, precis! Idiotisk kvinna som sen ska komma och försöka köra ut mannens barn.

Håller helt med dig, hon borde tänkt till innan hon flyttade in och inte komma och gnälla nu.

Nej, är de trångbodda i hennes ögon är ju det enda hon på riktigt kan påverka sina egna barns boende. Hon får väl helt enkelt fundera på vad som är viktigast, att bo ihop med mannen eller med sina barn. Bor de, enligt henne, för trångt får hon ju ta konsekvensen av det och antingen flytta ut eller be sina barn bo hos sin andra förälder.

Varför skulle hennes mans barn flytta sig för hennes ungars skull? Det är ju egen familj och andras ungar som gäller, precis som du säger...
    Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.
  • Ess
    smulpaj01 skrev 2020-10-14 17:14:15 följande:
    TS HAR pratat med sin pappa som säger att styvkärringen bara snackar en massa och att ts får bo var hen vill!

Så det blir styväxan som får flytta med sina 3 ungar! Bra va?
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?