• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Anonym (styvungen)
    Ess skrev 2020-10-14 17:16:34 följande:
    Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.
    Hur många gånger ska jag behöva skriva till dig att alla redan har egna sovrum? Jag har dessutom redan skrivit, tror jag, att det finns tomma rum som inte används.

Kan du sluta hitta på en massa ovidkommande och släsa tråden när du inte vet vd som gäller? Var vuxen och läs på innan du lägger dig i, liksom. Du uppfär dig som en tandraklassare som inte fått in läsvanan än utan gissar när fröken frågar.
  • Anonym (styvungen)
    Ess skrev 2020-10-14 17:28:50 följande:
    Det är ju HANS barn som ska ha platsen.
    Varför?
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:28:50 följande:
    Det är ju HANS barn som ska ha platsen.
    Det är det inte, treåringen är för liten för att bo ensam där uppe.
  • Törstiga tuppen

Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??

• Anonym (Annapanna)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 17:33:06 följande:
    Hur många gånger ska jag behöva skriva till dig att alla redan har egna sovrum? Jag har dessutom redan skrivit, tror jag, att det finns tomma rum som inte används.

Kan du sluta hitta på en massa ovidkommande och släsa tråden när du inte vet vd som gäller? Var vuxen och läs på innan du lägger dig i, liksom. Du uppfär dig som en tandraklassare som inte fått in läsvanan än utan gissar när fröken frågar.
    Vet du vad, jag tycker att du kan bortse från det "Ess" skriver.
    Hon hatar styvbarn rent generellt och kommer inte sluta att bråka med dig.

Läs det vi (alla) andra skriver istället.
    Och visa tråden för din pappa.
  • Anonym (Annapanna)
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 17:36:18 följande:

Bara att använda nedlåtande uttryck som malusunge är så barnsligt så jag kan knappt tro det jag läser. Hur kan man som vuxen vara så obalanserad att man inte kan hantera sina känslor, utan skriker som en tvååring i sandlådan. Finns dessa människor i verkligheten??

Ibland tror jag att "Ess" är en påhittat personlighet som bara är här för att reta gallfeber på folk.
  • Törstiga tuppen
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 17:38:15 följande:
    Ibland tror jag att "Ess" är en påhittat personlighet som bara är här för att reta gallfeber på folk.
    Haha, ja förhoppningsvis. Men isådanafall lyckas hon ju, även om jag funderar över hennes mentala hälsa.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-14 17:33:06 följande:

Ess har inte alla hästar hemma, det är något allvarligt fel med människan. Du kommer aldrig kunna resonera med henne för hon tänker inte som normala människor gör.

Slösa inte bort din tid på henne, ignorera henne och lägg din energi annat. Har du pratat med din pappa om problemet? Vad säger han?
  • Anonym (N)
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 17:38:15 följande:

Det är möjligt , men hon låter exakt som min pappas tjej.

Så det finns människor som hon även om de inte nödvändigtvis skriver på FL.
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-14 17:25:50 följande:
    Har du någongång sökt vård? Det är inte hälsosamt att ha så mycket ilska inbyggt. Det finnas andra sätt än att spy galla på ett diskussionsforum att hantera dina problem. Inget illa menat.
    Det är tydligen okej att vräka ur sig sin ilska om man har sk rätt åsikter, då är det okej att komma med personliga påhopp och skriva precis vad som helst, där finns inget vårdbehov....
    Har man en annan åsikt och står för den, då jävlar är man både empatistörd psykopat, skulle inte få lov att skaffa barn, är fet, är SD, är arbetslös osv. 
    Vi kan ju gå tillbaks till tiden då oliktänkande och personer med obekväma åsikter spärrades in på mentalsjukhus, då är ju "vårdbehovet" tillgodosett....
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?