• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 17:08:22 följande:
    Det är rent dravel!
    Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..
    Japp men det  verkar ju vara väldig få vuxna som håller med dig om din inställning till saker, de flesta verkar ju hålla med TS. Så frågan är ju om TS trotts sin ringa ålder inte är betydligt mer vuxen än vad du är?

Det räcker med att jämföra hennes inlägg med dina för att se en markant skillnad i mognad... jag menar "hjärtat brister buhu snyft"... hur vuxet är det på en skala?
  • smulpaj01
    Ess skrev 2020-10-14 17:16:34 följande:

Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.

Då kan styvmorsans ungar på hos sin far eller dela rum med varandra alla 3.
  • Anonym (man)
    Det är ju inte konstigt att hon gnäller nu, de har ju ytterligare en unge som ska ha plats. Får de inte plats så får de sälja och flytta till något bättre planerat.

Ts ska inte flytta för fruns ungars skull, hon ska flytta för hennes pappas unges skull.
    Eller så kan kärringen flytta på sina unga och så får TS hur mycket plats som helst. Varför är det hans barn som ska flytta och inte hennes?
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 17:08:22 följande:
    Det är rent dravel!
    Ts ska föreställa vuxen, så hon kan fråga vad det rörde sig om istället för att skriva på ett forum där hon bara får höra hur hjärtat brister buhu snyft..
    Du måste vara en av de mest hjärtlösa människorna som har gått i ett par skor.

Jag skulle tro att de flesta unga vuxna, -20 år, bor hemma hos föräldrarna. Vilket är helt normalt.

"Buhu snyft"?
    Du är fullständigt empatilös. Fullständigt.
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-14 17:18:11 följande:
    De kan sälja huset så blir hon av med malusungen ganska snabbt.
    Eller så flyttar kärringen och så bor TS där med sin pappa.
  • Anonym (Annapanna)

Är det inte bättre att nya fruns tre ungar sedan innan flyttar till sin pappa?
    Då borde de få väldigt gott om plats.
  • Anonym (Annapanna)
    Varför ska EN "malusunge" ut och TRE ska få stanna?
  • Törstiga tuppen
    Har du någongång sökt vård? Det är inte hälsosamt att ha så mycket ilska inbyggt. Det finnas andra sätt än att spy galla på ett diskussionsforum att hantera dina problem. Inget illa menat.
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-14 17:19:46 följande:
    Eller så kan kärringen flytta på sina unga och så får TS hur mycket plats som helst. Varför är det hans barn som ska flytta och inte hennes?
    Det är ju HANS barn som ska ha platsen.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-14 17:24:49 följande:
    Varför ska EN "malusunge" ut och TRE ska få stanna?
    För att den är vuxen.
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?