• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Törstiga tuppen
    Ess skrev 2020-10-13 17:25:04 följande:
    Varför ska hon va en idiot för att hon är trött på att ena våningsplanet inte går att använda.

Men hon var ju medveten om att mannen hade ett barn sedan tidigare. Hur tråkigt hon än tycker att det är så är det så det är. Din partners barn är väl vuxna nu? Vad har de egentligen gjort dig, eftersom du fortfarande är helt uppslukad av hat inför dem eller bara ordet styvbarn. Dödade dom din katt? Förstörde din mormors vas? Uppriktigt nyfiken.

• MammAmma
    Ess skrev 2020-10-13 17:19:47 följande:

De har egna familjer och liv, precis som vi har.

Det är ett ja mao.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:28:59 följande:
    Fast det går inte att bygga om, så du sitter bara och fabulerar och gissar.
    Jag funderade bara över om hon har en anledning, men då är det väl som hon tycker illa om dig helt enkelt.
    Allt går ju att bygga om, det är bara frågan om hur mycket arbete man vill lägga ner på det, att riva rum och göra ett stort allrum är ju inte omöjligt.
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-13 18:43:36 följande:
    Jag funderade bara över om hon har en anledning, men då är det väl som hon tycker illa om dig helt enkelt.
    Allt går ju att bygga om, det är bara frågan om hur mycket arbete man vill lägga ner på det, att riva rum och göra ett stort allrum är ju inte omöjligt.
    Styvmorsans ungar har för fasen redan ockuperat ett flertal rum i huset!
    Ska inte pappan få ha sitt enda barn kvar i hemmet medans nya kärringens ska ha mysrum, datorrum, träningsrum och dansrum?

Ts tyckte dessutom att dansrummet var ok att de tog över. Alla ungar HAR varsitt rum!
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 18:16:34 följande:

Men hon var ju medveten om att mannen hade ett barn sedan tidigare. Hur tråkigt hon än tycker att det är så är det så det är. Din partners barn är väl vuxna nu? Vad har de egentligen gjort dig, eftersom du fortfarande är helt uppslukad av hat inför dem eller bara ordet styvbarn. Dödade dom din katt? Förstörde din mormors vas? Uppriktigt nyfiken.

Våra personligheter går inte ihop. De är bortcurlade dönickar, under en tid i början trodde jag att de var (ursäkta uttrycket) efterblivna.
    Jag klarar inte av att umgås med den typen av människor, deras mesighet får mig att klättra på väggarna.
    Den ena har dock blivit bättre nu som vuxen.
  • Ess
    MammAmma skrev 2020-10-13 18:24:09 följande:
    Det är ett ja mao.
    Vi umgås inte så mycket med andra, vi tycker det är skönt att ta det lugnt på helgen för då behöver vi vila upp oss och har ingen lust att binda upp oss med det eller detta.
    Vill han träffa dem så får han gärna göra det, bara jag slipper följa med.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-13 18:53:34 följande:
    Styvmorsans ungar har för fasen redan ockuperat ett flertal rum i huset!
    Ska inte pappan få ha sitt enda barn kvar i hemmet medans nya kärringens ska ha mysrum, datorrum, träningsrum och dansrum?

Ts tyckte dessutom att dansrummet var ok att de tog över. Alla ungar HAR varsitt rum!
    Huset måste ju va jävligt dumt planerat för så många personer med tanke på att ts har ett helt våningsplan och påstår att hon inte har speciellt stort. Det hade varit bättre att sälja och flytta till ett med bättre planering.
  • Anonym (styvungen)
    Ess skrev 2020-10-13 18:43:36 följande:
    Det är ett rum på övervåningen. Ett rum, ett badrum, en trapphall/landing. Hur många gånger ska jag behöva säga det?
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-13 19:02:17 följande:
    Huset måste ju va jävligt dumt planerat för så många personer med tanke på att ts har ett helt våningsplan och påstår att hon inte har speciellt stort. Det hade varit bättre att sälja och flytta till ett med bättre planering.
    Haha, är du galen?
    Varför skulle pappan sälja sitt hus som han haft så länge, för att det ska passa nya fjällan?
    Herregud... det kan jag säga att det hade jag ALDRIG gjort!
  • Anonym (Annapanna)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:41:08 följande:
    Kan du förklara din ritning lite?
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?