• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Törstiga tuppen
    Anonym (U) skrev 2020-10-13 15:39:05 följande:
    Dock inte så vanligt att ha flera hundra tusen på kontot och bo hemma
    Men du får ju inte ett bolån om du inte har en bra inkomst. Att du har en insats spelar ingen roll. Folk tar ju 5000 för att hyra ut ett rum idag. Varför ska man betala ockerpriser för ett rum istället för att fortsätta spara.
  • Anonym (man)
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 15:48:05 följande:
    Men du får ju inte ett bolån om du inte har en bra inkomst. Att du har en insats spelar ingen roll. Folk tar ju 5000 för att hyra ut ett rum idag. Varför ska man betala ockerpriser för ett rum istället för att fortsätta spara.
    Håller med, men om man har en grogghäxa till styvmorsa och en toffel till pappa så har man kanske inget annat val?
  • Ess
    Anonym (man) skrev 2020-10-13 15:11:47 följande:
    Men det gäller såklart bara dig, inte din man. han ska självklart hålla med dig och prioritera dina ungar före sina barn.... är inte det vad man brukar kalla hyckleri?
    Mina barn är hans barn, så självklart prioriteras de av oss båda.
  • Ess
    Törstiga tuppen skrev 2020-10-13 15:37:19 följande:
    Men den här tråden handlar ju inte om din mans barn. Du måste väl kunna läsa i tråden och svara utifrån det.
    Inläggsskrivaren tog upp min situation. Jag har läst tråden och förstår varför frun är irriterad över ts. Ts har ju hört henne själv säga det, att hon tar upp plats som de behöver till det yngre barnet och att hon är i vägen, en belastning mao. Sen är det nog så också att hade ts varit ens hälften så fantastisk som hon utmålar sig så hade nog problemet varit betydligt mindre.
  • MammAmma
    Ess skrev 2020-10-13 16:35:09 följande:

Jag förutsätter att makens nuvarande relation till de vuxna barnen är i princip icke-existerande?
  • Anonym (man)
    Ess skrev 2020-10-13 16:35:09 följande:
    Precis du pinkar in ditt revir.... otroligt fjantigt och totalt ovärdigt en vuxen människa. Tycker synd om hans ungar, kan inte vara lätt med en revirpinkande styvmorsa och en toffel till pappa.
  • Anonym (styvungen)
    Ess skrev 2020-10-13 16:40:32 följande:
    Inläggsskrivaren tog upp min situation. Jag har läst tråden och förstår varför frun är irriterad över ts. Ts har ju hört henne själv säga det, att hon tar upp plats som de behöver till det yngre barnet och att hon är i vägen, en belastning mao. Sen är det nog så också att hade ts varit ens hälften så fantastisk som hon utmålar sig så hade nog problemet varit betydligt mindre.
    Behöver, nej. VIll ha, ja. Alla barn i huset har egna rum redan. Och vad ska en treåring ensam högst upp i huset att göra egentligen?
  • Törstiga tuppen
    Du är uppenbarligen så färgad av din egen situation så att du inte kan svara objektivt. Ts styvmamma kanske faktiskt är en jävla häxa som inte går att göra nöjd. 
    Eftersom vi inte känner familjen så får vi ju utgå från det som står.
  • Anonym (man)
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 17:03:22 följande:
    Behöver, nej. VIll ha, ja. Alla barn i huset har egna rum redan. Och vad ska en treåring ensam högst upp i huset att göra egentligen?
    Du kommer aldrig kunna resonera rationellt med någon som är så färgad av sina egna känslor.  Det spelar ingen roll vad du säger och hur din situation ser ut, du är styvbarn och allt är ditt fel, din grogghäxa till styvmamma är en styvmamma (precis som Ess själv) och har därför alltid rätt.
  • Anonym (man)
    Eller så är situationen precis så som hon skriver och styvmamman är en idiot?
    Eller är det helt omöjligt?
Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?