• Anonym (styvungen)

Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?

Min styvmorsa bråkade med farsan om att jag måste flytta innan hon blir vansinnig. Jag är visst alltid i vägen och tar upp massa plats. Läckert. Men visst, jag kan flytta. Jag vet inte vart.

Vart ska jag flytta? Jag har 300 000 kronor på sparkontot och pluggar på plats på Stockholms Universitet med bidragsdelen och jobbar på sidan av på helgen, fast pga coronan är studierna på distans förstås. 

Har ni några tips om vart jag kan flytta? Jag kan tänka mig at bo nästan var som helst, så länge jag kan fortsätta studera. 

• Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?
  • Ess
    Anonym (I) skrev 2020-10-13 19:54:17 följande:

Ett annat alternativ, om det nu skulle vara trångt, är ju att han föreslår att hans styvbarn flyttar ut ur hans hus. För självklart borde ju han också prioritera egna barn framför andras ungar.

Jag fattar inte varför man väljer flytta in hos någon, det är till att bädda för konflikter.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 19:27:55 följande:

Och få en stor trapphall, då. En trapphall och ett badrum. Då går det ju inte att använda som sovrum till minsta ungen. Hur tänkte du nu?

De kan ha det till något annat än sovrum åt den minsta, för hen är för liten att sova ensam uppe.
  • Ess
    Anonym (styvungen) skrev 2020-10-13 19:26:44 följande:

Jag skrev ju att alla har egna sovrum redan. Sedan har de lekrum, som en gång i tiden var min dansstudio, mysrum/allrum och läxrum som en gång i tiden var rummet där jag och farsan använde som spelrum, och ett tomt rum, i suterrängen. På nedervåningen finns ett stort vardagsrum att vara i.

Jag tror att det första jag skrev till dig var att läsa trådar först innan du kommenterar.

Uppenbarligen är hon ju inte nöjd med hur planeringen är nu. Jag anseendet va ren idioti att flytta in hos någon, hon tänkte nog inte hela vägen där.
  • Ess
    Anonym (Annapanna) skrev 2020-10-13 19:36:18 följande:

Vet du vad, jag tycker att du ska visa din pappa den här tråden.

Gör det.

Hade du varit mitt barn och visat mig detta... så hade mitt hjärta brustit.

Låt hans hjärta brista, och samtidigt se hur hans ny fjälla utsätter dig.

Bara gör det.

Jag önskar dig lycka till!  Och du, flytta inte för att gör styvmorsan nöjd.

Tror du inte han redan vet att hon och ts inte går ihop. Det är ju inte precis så att hon knipit käft om det faktumet.

Hjärtat brister, vilket dravel...
  • Anonym (Annapanna)
    Ess skrev 2020-10-14 08:28:51 följande:
    Tror du inte han redan vet att hon och ts inte går ihop. Det är ju inte precis så att hon knipit käft om det faktumet.

Det kanske han vet, men han kanske inte vet hur ts känner.

Ja, mitt hjärta skulle faktsikt brista om det var mitt barn som var i ts situation. Jag hade bett den nya att antingen sansa sig eller helt enkelt flytta ut.

Aldrig att jag skulle svika mitt eget barn, oavsett ålder.
    Att du anser det vara dravel förvånar mig inte det minsta.
  • Anonym (man)

Jo för någon som är så uppenbart oempatisk och partisk som du är så är det såklart dravel, men för normala människor är det fullt logiskt.
  • Anonym (man)

Frågan är inte om HON glappar med käften för det gör hon uppenbarligen så det räcker och blir över. Frågan är snarare varför pappan är så jävla lam att han tillåter att hon glappar med käften på det sättet. Han borde slänga ut kärringen, ta hand om sin dotter så kan hon glappa med käften bäst hon vill och pinka revir någon annanstans.
  • Anonym (häpp!)
    Anonym (I) skrev 2020-10-13 19:54:17 följande:
    Ett annat alternativ, om det nu skulle vara trångt, är ju att han föreslår att hans styvbarn flyttar ut ur hans hus. För självklart borde ju han också prioritera egna barn framför andras ungar.
    Men det är ju bara kvinnans barn som ska prioriteras, förstår du väl! Mannens barn ska ut ur huset, så fort som möjligt! Flört
  • smulpaj01

Det är styvmor San och hennes ungar som bör flytta såklart. Inte du ts. Prata med din pappa. Tanten kan bli sambo med din pappa när du har pluggat klart och är redo att flytta hemifrån.

Svar på tråden Styvmorsan vill att jag flyttar men vart ska jag flytta?