• Anonym (TS)

Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?

Ligger i sluttampen på en vårdnadstvist där jag yrkat på ensam vårdnad. Vi separerade när vår son var lite över ett år, han är nu lite över 3 år.

Han har haft sitt boende hos mig. Pappan har förvisso velat ha mer umgänge men jag har inte känt mig trygg med att lämna bort honom över natten, så han har haft sonen dagtid 2-3 dagar i veckan. Efter vårdnadstvisten drog igång så har han sonen nu sen ett tag tillbaka tre dagar (två nätter) två veckor, 2 dagar (8-17.30). Jag har nu fått erbjudande om jobb 23 mil bort och har tackat ja. Huvudförhandlingen är i slutet på augusti och jag undrar om det kommer ses negativt att jag flyttar?

• Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?
  • Anonym (Svar på tal)

Även om ts säger att hon behöver ha ett jobb så har det inte nämnts ett ord om att hon skulle riskera att bli av med a-kassa, bidrag eller annat. Det som däremot är klart är att det fanns jobb för henne att söka i hemstaden men de ville hon inte ha.

• Ignoramus

Det spelar ingen roll, hon kan ändå inte flytta utan pappans godkännande.

Annita skrev 2020-07-13 20:54:15 följande:

Fast... tänk om hon har en ny partner 23 mil bort. Kom jag just på.

• Annita

Nej, såklart inte. Jag tycker att en partner på andra orten gör saken mycket värre, för det visar ju ännu mer hur egoistisk hon är. I så fall är det ju inte bara pga jobbet hon flyttar.

Ignoramus skrev 2020-07-13 21:23:59 följande:

Det spelar ingen roll, hon kan ändå inte flytta utan pappans godkännande.

• Annita

OT, men MRAKas, du har inte noterat att alla "vänstervridna PK-hjon" i tråden håller med dig om det du skriver?! Vad är det som är "vänstervridet"? Att inte kalla TS fula namn?

Dina argument är ju bra, varför ska du förstöra det genom att dra in nån sorts svepande "samhällskritik" i det hela?

OT, som sagt, men i sakfrågan håller jag alltså med dig. Tycker TS beter sig illa.

• Pierott
    MRAKas skrev 2020-07-14 11:23:08 följande:

Detta ämne i allmänhet och i synnerhet  just detta vidriga beteende som TS beskriver gör mig fullständigt vansinnig, jag har då ibland svårt att linda in mina ord i formuleringar som inte triggar eller kränker vänstervridna PK-hjon som är uppvuxna i ett safespace där aldrig någon "tycker nått dumt", eller uttrycker en avvikande åsikt på ett direkt o kanske lite burdust sätt.

Jag har dock inte sett en enda som hejar på ts i denna tråd. Tillome ts har skrivit att hon är förvånad över hur lite medhåll hon fick. Däremot kan en mod varit inne och kollat över tråden och sett inlägg som är mindre rumsrena.
  • Annita

Jag har en ontopic-fråga till TS: har du en ny man i staden du flyttar till? 

• Anonym (Svar på tal)

Jag kan lägga till två OnTopic, när flyttar du egentligen och när är MUF tänkt att hållas? Har du fått något mer svar kring hur de tänker då din advokat har semester, om den ska hållas ändå?

• Anonym (hejsansvejsan)

Nej, du får inte flytta när ni har gemensam vårdnad, precis som många redan har påpekat. Det är viktigt att man har en trevlig attityd gentemot den andra föräldern. jag undrar vem som är din advokat som har gett dig rådet att flytta utan godkännande? Märkligt.

• EnAnonumius
    Annita skrev 2020-07-14 13:02:58 följande:

Jag har en ontopic-fråga till TS: har du en ny man i staden du flyttar till? 

Ny man eller inte.. Det är irrelevant faktiskt i sammanhanget.
    Det är faktiskt isig en OffTopic fråga egentligen.

TS har get informationen om att hon sökt jobb, och fick ett jobberbjudande 20+ mil bort, hon tackade ja till det jobbet, Hon har även hittat bostad där. (står i TrådStarten)
    Hon har även uppgivit att hon inte vill bo kvar i staden hon bor i nu, och vill flytta och ta med sig sonen. TS har ju även hävdat att "hon kan inte utvecklas i yrket" om hon bor kvar i staden hon bor i nu"  (Se inlägg #36).

Allt detta skulle man kunna göra, och vilja göra med eller utan "ny man i livet".
    Även om nu TS har en "ny man i livet" så behöver det aldrig betyda att det är detta som blir det "drivande"/"avgörande"  för att tacka ja till ett jobb och/eller "vilja flytta" och ta med sig barnet samtidigt.

Det viktigaste är ju att fokusera på kärnfrågan, varför TS vill sabotera barnets rättigheter, och är så egocentrisk och självupptagen och sjunker så lågt som att strunta i att hon skall begå egenmäktighet, och har en advokat som råder henne att begå egenmäktighet.Förvånad
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2020-07-14 13:13:07 följande:

Jag kan lägga till två OnTopic, när flyttar du egentligen och när är MUF tänkt att hållas? Har du fått något mer svar kring hur de tänker då din advokat har semester, om den ska hållas ändå?

Muf kommer inte hållas, däremot ska tydligen domaren få ett yttrande från familjerätten om pappan skulle vara mer lämplig som vårdnadshavare än mig, fick nyss information om det.
Svar på tråden Kan jag flytta under pågående vårdnadstvist?