• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Trio2021
    Vemvetintejag skrev 2020-07-21 09:56:43 följande:

Men kul!! Tror vi har samma bf (oklart för apparna säger lite olika)

Åh vad spännande!! Ja haha det är samma här, en app säger 26 och en 27! :)
  • Jagärjagduärdu
    Liso001 skrev 2020-07-20 20:31:07 följande:
    Nej vad tråkigt!

Jag vet inte hur det går för mig. Fick ju en blödning under en dag (ganska kraftig men som en vanlig mens, inga klumpar ingen smärta, klarrött blod). Har kvar gravidsymtom såsom illamående ömma bröst och trötthet men vet inte alls vad jag ska tro. Har du kvar symtom? Var det klumpar i ditt? Hur mycket blod? Är det skillnad sedan dina tidigare erfarenheter med med?

Jag fick rådet att avvakta 3 veckor & ta ett nytt test, nu har det snart gått 1 vecka. Kommer ta ett test på torsdag.

Jag har knappt haft några symtom alls, lite ömma bröst och lite illamående vissa eftermiddagar men inte spytt eller så. 
    Brösten är fortfarande ömma men nu ännu mindre, illamående har jag inte känt nåt alls på flera dagar. 
    Det kom rent blod på pappret igår, inga klumpar, ingen smärta. Igår kväll och idag har det inte kommit något? Jättekonstigt... Är det missfall så önskar jag att det bara kunde komma igång så det blir gjort... Så jobbigt att vänta och oroa sig...

Förra gången hade jag molnande värk först, trodde då det var växtvärk i magen men sen kom blodet. Inte mycket men det ökade lite för varje toalettbesök och tillslut kontaktade jag gynakuten som kollade med ultaljud och det visade sig vara alldeles för litet för den veckan jag var i och inget hjärtslag.
    När missfallet då skedde så kom allt ut helt i duschen och jag såg hur otroligt litet det var, typ 4-5mm och det skulle vart betydligt större... 

Igår pratade jag med mvc och hon gav rådet att göra nytt test om några dagar eftersom jag upplever så få symtom. Tycker bara det känns som ett konstigt råd då det tar tid innan ett test visar neg efter missfall och inget har ens kommit ut? 
    Första testet var digitalt och visade gravid 2-3veckor....

Hur mår du nu? Några mer känningar?

• Liso001
    Jagärjagduärdu skrev 2020-07-21 20:47:54 följande:

Och där kom det blod igen när jag var på toa :(

Lite men blod...

Men fortfarande inga klumpar eller smärta?

Jag har fortfarande kvar mina gravidsymtom och har inte blödit mer. Imorgon ska jag ta ett nytt test, då har det gått en vecka.

Det behöver inte vara kört!!
  • Liso001

Jag tog ett nytt test idag som visade 3+

Förra veckan innan blödningen visade ett likadant test 2-3 veckor. Det borde vara ett positivt tecken eller?

• Staus
    Liso001 skrev 2020-07-22 17:48:16 följande:

Förra veckan innan blödningen visade ett likadant test 2-3 veckor. Det borde vara ett positivt tecken eller?

Ja såklart det är!!!!

Vid mitt missfall/MA så gick inte hcg upp, det stannade och sjönk sedan.
  • Staus
    Liso001 skrev 2020-07-22 17:48:16 följande:

Vilken vecka är du i?
  • Liso001
    Staus skrev 2020-07-22 18:33:03 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag borde vara i vecka 5+4

och på testet är det Max man kan få 3+
  • Liso001
    Staus skrev 2020-07-22 18:32:26 följande:

Ja såklart det är!!!!

Vid mitt missfall/MA så gick inte hcg upp, det stannade och sjönk sedan.

Åh tror du!!! Är lite hoppfull nu!!! Tack för pepp!
  • Staus
    Liso001 skrev 2020-07-22 19:11:54 följande:

Åh tror du!!! Är lite hoppfull nu!!! Tack för pepp!

Jag har en kompis som blött hela hennes graviditet, till och från. Bebis mycket frisk och ligger tryggt kvar i magen.
Svar på tråden BF mars 2021