Liso001 skrev 2020-07-20 20:31:07 följande:
Nej vad tråkigt!
Jag vet inte hur det går för mig. Fick ju en blödning under en dag (ganska kraftig men som en vanlig mens, inga klumpar ingen smärta, klarrött blod). Har kvar gravidsymtom såsom illamående ömma bröst och trötthet men vet inte alls vad jag ska tro. Har du kvar symtom? Var det klumpar i ditt? Hur mycket blod? Är det skillnad sedan dina tidigare erfarenheter med med?
Jag fick rådet att avvakta 3 veckor & ta ett nytt test, nu har det snart gått 1 vecka. Kommer ta ett test på torsdag.
Jag har knappt haft några symtom alls, lite ömma bröst och lite illamående vissa eftermiddagar men inte spytt eller så.
Brösten är fortfarande ömma men nu ännu mindre, illamående har jag inte känt nåt alls på flera dagar.
Det kom rent blod på pappret igår, inga klumpar, ingen smärta. Igår kväll och idag har det inte kommit något? Jättekonstigt... Är det missfall så önskar jag att det bara kunde komma igång så det blir gjort... Så jobbigt att vänta och oroa sig...
Förra gången hade jag molnande värk först, trodde då det var växtvärk i magen men sen kom blodet. Inte mycket men det ökade lite för varje toalettbesök och tillslut kontaktade jag gynakuten som kollade med ultaljud och det visade sig vara alldeles för litet för den veckan jag var i och inget hjärtslag.
När missfallet då skedde så kom allt ut helt i duschen och jag såg hur otroligt litet det var, typ 4-5mm och det skulle vart betydligt större...
Igår pratade jag med mvc och hon gav rådet att göra nytt test om några dagar eftersom jag upplever så få symtom. Tycker bara det känns som ett konstigt råd då det tar tid innan ett test visar neg efter missfall och inget har ens kommit ut?
Första testet var digitalt och visade gravid 2-3veckor....
Hur mår du nu? Några mer känningar?