• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • Liso001
    Lilkatten skrev 2020-07-27 14:31:35 följande:

Jag är i vecka 7+3, känner igen mig väldigt i det du skriver, springer dock inte maraton.

Springer lite, cyklar mkt, rider. Men nu känns det som om jag verkligen inte kan springa, cykla är jobbigt, så fort jag blir andfådd kräks jag.

Verkar som om jag gått upp väldigt mkt i vikt men kan knappt äta något.

Men promenera är väl det jag känner att jag kan göra, det går inte fort, känns som om jag redan vaggar fram!

Kommer nog inte med något bra svar men skönt att man inte är ensam.

Hoppas att allt går bra!

Skönt att du känner igen dig! Jag tror och hoppas det blir lite lättare om några veckor innan det blir tyngre igen. Just nu tror jag det är mycket hormoner som spökar!

Tack detsamma!
  • Undrandee

Är ni oroliga för missfall? Jag oroar mig jätte mycket och har inte kunnat glädjas eller slappna av ännu :(

Dom här veckorna innan v.12 går i snigelfart ju! Har ett nytt ul inbokat den 13 augusti, då ska man kunna se en bebis och ett hjärt som slår på mig.

• Undrandee
    Wimmie skrev 2020-07-14 10:46:40 följande:

Nyss hemkommen från inskrivning och VUL.

Jag trodde jag var i 5+4 och läkaren daterade exakt samma!

Allting såg ut som det skulle. Men inget embryo. Det ser man inte förrän tidigast nästa vecka.

Så jag har återbesök om två veckor för nytt VUL.

Tog även blodprov för eventuell progesteronbehandling samt blodförtunnande. Pga mina tidigare missfall.

Hur har det gått för dig? Har du gjort något nytt Vul?
  • Tina81
    Lilkatten skrev 2020-07-27 14:31:35 följande:

Jag är i vecka 7+3, känner igen mig väldigt i det du skriver, springer dock inte maraton.

Springer lite, cyklar mkt, rider. Men nu känns det som om jag verkligen inte kan springa, cykla är jobbigt, så fort jag blir andfådd kräks jag.

Verkar som om jag gått upp väldigt mkt i vikt men kan knappt äta något.

Men promenera är väl det jag känner att jag kan göra, det går inte fort, känns som om jag redan vaggar fram!

Kommer nog inte med något bra svar men skönt att man inte är ensam.

Hoppas att allt går bra!

Bra kämpat!

Är i 8+3 och känner mig inte alls så andfådd, som jag trodde jag skulle vara . Om jag minns rätt var jag det förra gången så jag hade nog gärna haft det symptomet nu med:)

Promenerar varje dag runt 5 km och ibland längre.

Längtar efter att vecka 12 ska vara förbi:) Så overkligt nu!
  • Jakobsson11

Jag är i vecka 6. Sååååå trött och lätt illamående emellanåt annars mår jag hyfsat. Hälsosamtal hos barnmorska imorgon. Berättat för närmsta vännerna hittills men inte för familjen ännu. Hur har ni andra gjort?

Var det någon Facebook grupp eller? Jag har ej blivit inbjuden ännu.

• Nlk

Hej och stort grattis till er alla!

Jag plussade den 12/7 och har beräknat bf 25/3, har inte riktigt vågat tro på att det är sant eftersom det tog över 1,5 år. Men nu har jag massor av symptom, rejält illamående på förmiddagarna, otroligt svullen mage, ömma bröst och betydligt tröttare än vanligt så jag tänkte att jag skulle göra ett inlägg här och inte bara tjuvläsa. Väldigt orolig över missfall fortfarande däremot.

Är också intresserad av att vara med i en mindre facebookgrupp, vem är det man ska kontakta?

• Kanonen78

Hoppar in:)

Om jag räknar rätt är BF 25/3, är 5+5 idag, men har inte första besök hos BM förens jag är 9+6. Känns som en evighet dit och fanns inga tider innan :(

Mår jättebra i övrigt, ömma bröst och illamående om jag inte äter regelbundet. Annars känns det som jag är previs som vanligt.. väntan till första besöket hos BM är så lång ...

• ensamärstark
    Kanonen78 skrev 2020-07-28 23:11:41 följande:

Hoppar in:)

Om jag räknar rätt är BF 25/3, är 5+5 idag, men har inte första besök hos BM förens jag är 9+6. Känns som en evighet dit och fanns inga tider innan :(

Mår jättebra i övrigt, ömma bröst och illamående om jag inte äter regelbundet. Annars känns det som jag är previs som vanligt.. väntan till första besöket hos BM är så lång ...

Jag fick inte tid förens 21 augusti Då kommer jag vara i vecka 13 :)
  • jagtroddejagvarklar
    Jakobsson11 skrev 2020-07-28 19:17:22 följande:

Jag är i vecka 6. Sååååå trött och lätt illamående emellanåt annars mår jag hyfsat. Hälsosamtal hos barnmorska imorgon. Berättat för närmsta vännerna hittills men inte för familjen ännu. Hur har ni andra gjort?

Var det någon Facebook grupp eller? Jag har ej blivit inbjuden ännu.

Ja vi har en FB grupp. Den är hemlig så jag måste lägga till dig som vän på FB för att kunna skicka en inbjudan. Skicka ditt namn till mig så lägger jag till dig.
  • Wimmie
    Undrandee skrev 2020-07-28 15:00:00 följande:

Hur har det gått för dig? Har du gjort något nytt Vul?

Får svar på blodproven på nästa veckas VUL.
Svar på tråden BF mars 2021