Har tyvärr fått missfall igen, mitt andra missfall på 7 månader. Ultraljud i tisdags där man inte kunde se någon pågående graviditet i livmodern, doktorn såg vätska vid ena äggledare så hon ordinerade hcg-blodprov pga av missförstånd mellan doktor,bm,ssk så glömde dem skriva remiss till min vårdcentral. Så när jag skulle ta blodprovet i onsdags fanns det ingen så fick ringa och krabba hela dagen, tillslut fick jag komma till vc på eftermiddagen ta ett prov som skulle skickas till lasarettet dagen efter på torsdagen, idag va jag och tog det andra blodprovet kvinnohälsan lovade att ringa och tala om svaret idag... det gjorde dem aldrig, ringde vc som inte kunde tolka provet, 1177 som inte heller kunde hjälpa mig, jag skulle få vänta till måndag för att få reda på om det var ett utomkvedshavandeskap, så jävla sjukt. Två missar! Först missar dem remissen och sedan att meddela provsvaret. Nu i eftermiddag fick jag kramper i hela kroppen, magen blev stenhård, krampade och axlarna och nacken fick jag kramper i så fort jag lutade mig bakåt eller la mig ner. Så jag ringde 112 ambulansen kom på 3 minuter. Ambulanspersonal kollade alla värden och kunde även ringa till gynjouren där dem fick prata med läkare, som meddelade att dem hade uteslutit utomkvedshavandeskap! Asså denna lättnad mitt i denna sorg, ett vanligt missfall, jag är inte glad så klart men lättad över att det är ett missfall till 99%. Att det ska vara så himla svårt att få reda på det man förtjänar att veta. Denna veckan har varit hemsk, men det är dags att gå vidare nu, med Alvedon och ipren för smärtan i magen och axlarna. Blir min smärta inte bättre med smärtlindring tyckte gynakuten att jag skulle åka in. Men det känns bättre bara av att få reda på att det är ett missfall, helt sjukt egentligen. Ambulanspersonalen var helt underbara en manlig och kvinnlig som hade samma förnamn som mig och min sambo, lite sjukt det med faktiskt. Men kvinnohälsan lär nog få sig en käftsmäll när jag pratar med dem på måndag, inte okej att bli behandlad så här, missfall är inget vården prioritera men utomkvedshavandeskap kan ju vara livshotande. Så glad att testerna visar att hcg går ner som det ska. Ska ta ett blodprov till om någon vecka. Sen hoppas jag denna mardrömmen är över. Önskar er all lycka till i era graviditeter och hoppas ni får friska underbara barn. Tack för mig/ S