• ensamärstark

BF mars 2021

Plussade idag!

BF 2 mars 2021

4e biologiska barnet, 6e i skaran Totalt :)

Finns det någon låst facebook grupp för denna månad och år?

Jag var med i en sist, vi var Max 100 stycken och helt hemlig grupp, så givande!!

Skulle vara roligt att vara ett gäng med BF samma månad att dela upplevelsen med

• Svar på tråden BF mars 2021
  • amandakollb
    Ronjas88 skrev 2020-07-18 17:45:11 följande:

Jag känner oro över att ha sex och få orgasm.

Vet att jag är fjantig men blödde varje gång efter sex förra graviditeten som slutade i MA v12. Hur tänker ni? Har ni börjat blöda efter sex?

Haha jag avstår faktiskt! Hade sex förra cykeln precis innan bim och då fick jag jätteont i nedre delen av magen så vill inte riskera något. säkert ingen fara alls men det känns bra för mig att avstå :)
  • Ehlda

Jag blöder tyvärr... Så ni kan ta bort mig från BF-listan.

• Liso001
    Ehlda skrev 2020-07-19 08:38:03 följande:

Jag blöder tyvärr... Så ni kan ta bort mig från BF-listan.

Nej :(

Blöder du mycket? Klumpar? Smärtor? Vilken vecka är du i?

Jag tror jag fick mf i början av veckan, blödde under en dag men inte något sedan dess. Har kvar gravidsymtom som illamående men KK tror det var mf. Om 3 veckor ska jag ta ett nytt test, troligtvis negativt men lite hopp finns ändå kvar.
  • IdaMaria85

Hej Alla blivande Mars-föräldrar.
    Väntar mitt tredje barn 10 Mars. Har två fina pojkar sedan tidigare och ett Sent missfall i bagaget. Otroligt nervös och vågar inte alls ta denna graviditet förgivet ännu. Men hoppas så på ett syskon till mina pojkar i Mars.

• Jagärjagduärdu

Hej hej!

Jag vet inte riktigt vilken vecka jag är i, ni kanske kan hjälpa mig att bena ut det? :) 

Jag var gravid för några månader sedan men fick då missfall när jag var i v 11. Under den graviditeten så var jag trött, lite spända bröst och hade lite halsbränna om jag drack kaffe eller juice, that´s it.
    (Jag har en son sedan tidigare och har även vart gravid fler gånger, under dem gångerna har jag mått piss och vetat att jag vart gravid innan jag tog test...)

Fick sedan min mens ca 4 veckor efter mf, den mensen varade i exakt 14 dagar.
    Ägglossningen efter det har jag blivit gravid igen... Vanligtvis har jag mens i 5-7 dagar men nu var det ju några fler... 

Hur räknar jag ut vilken vecka jag är i? 

Om jag räknar från mensens första dag så ska jag idag vara i v. 7+4. 
    Om jag gissar när jag hade ägglossning, ca 14 dagar efter avslutad mens så skulle jag nu vara 6+4.
    Vad tror ni? 

Jag är dessutom väldigt nervös, har ännu färre symtom nu än sist... Barnmorska på gyn när jag kom in akut vid missfallet undrade varför jag inte hade misstänkt missfall tidigare när jag hade haft så få symtom :/ (fostret hade dött tidigt men det tog tid för kroppen att sätta igång det) 
    Har inte ringt mvc än, men tänker göra det i veckan. Dock berättade hon när jag skrevs in för några månader sedan att de gör bara ultraljud i v 18-20 pga Corona och ingen partner får vara med på något möte...

Någon mer med få symtom?

• MirjamAlexandra

Hej!

Jag plussade för ca 1v sedan. En oplanerad graviditet som vi valt att behålla. Har 2 barn sedan tidigare.

Är gärna med i en Facebook-grupp. Tycker det är svårt att hänga med på Familjeliv :) Är den helt hemlig så ingen ser att jag är med? Är enbart i v.6 och vi vill vänta så länge det är möjligt innan ngt outas :)

• mzl93

Trodde verkligen att jag skulle glädjas åt ett plus men jag är livrädd för missfall.Tänker på det ständigt,stoppar ner fingret i trosornahela tiden för att kolla om det är blod.Sambon äröverlycklig men jag har svårt att vara glad.Tänker att det är osannolikt att vi ens når vecka tolv.jag kan inte vara glad,kan verkligen inte.Nån annan som tampas med dessa känslor?

• mzl93
    MirjamAlexandra skrev 2020-07-19 21:12:45 följande:

Hej!

Jag plussade för ca 1v sedan. En oplanerad graviditet som vi valt att behålla. Har 2 barn sedan tidigare.

Är gärna med i en Facebook-grupp. Tycker det är svårt att hänga med på Familjeliv :) Är den helt hemlig så ingen ser att jag är med? Är enbart i v.6 och vi vill vänta så länge det är möjligt innan ngt outas :)

Jag skulle också vilja vara med men undrar samma sak, om den är hemlig?
  • amandakollb

ni som vill vara med i någon grupp på fb: det är jättelätt att söka på bf mars 2021 och ansöka om att gå med :) tror det finns två grupper och båda syns så det att anmäla sig till gruppen men de är hemliga på så sätt att andra inte ser vilka som är med i grupperna. 

• Mallanino
    amandakollb skrev 2020-07-20 07:17:13 följande:

ni som vill vara med i någon grupp på fb: det är jättelätt att söka på bf mars 2021 och ansöka om att gå med :) tror det finns två grupper och båda syns så det att anmäla sig till gruppen men de är hemliga på så sätt att andra inte ser vilka som är med i grupperna. 

Den gruppen jag har skapat är privat och går inte att söka fram. Man måste få en inbjudan :)
Svar på tråden BF mars 2021