Inlägg från: Liso001 |Visa alla inlägg
  • Liso001

BF mars 2021

Gravid med vårt första barn med BF 19/3-2021!

Så spännande men också så många frågor och funderingar! Vet inte hur man ska kunna hålla sig från att berätta fram till vecka 12 samtidigt är risken att inte få behålla barnet stor innan vecka 12 har jag hört.. är i vecka 5 nu! När ska ni berätta för nära och kära?

• Liso001

Tack!

Stort grattis till er också!

Att vänta tills vecka 7 känns hanterbart!

Det tror jag att vi också ska sikta på @Amandakollb

Tråkigt att höra att det inte gick hela vägen förra gången @Ronja, men håller tummarna för att allt ska gå väl för er denna gång!

Mår ni också väldigt illa?

• Liso001

Ljlssan grattis! Jag äter folsyra och järntabletter pga tidigare järnbrist.Läste också att vitamin D kan vara bra att äta!

Igenkänning av tröttheten & illamåendet! ???? Har också blivit väldigt andfådd av att bara gå upp för en backe och träningsotivationen är som bortblåst! Jag springer ändå väldigt mycket annars men nu vill jag inte springa alls..

Hoppas det går över snart!

• Liso001

@Ljlssan Ja jag är också så orolig för det! Jag går gärna med i en sådan grupp! Det var tal om någon hemlig grupp på fb, hur blir man inbjuden till den? Någon som vet?

@Ronja mår väldigt illa, hela dagarna hela kvällarna men kräks som tur väl inte! Gör du?

Allt känns så annorlunda och spännande med graviditeten även om jag redan börjar känna och se flera förändringar på både kropp och aptit!

• Liso001

Jag vaknade i förgår natt med blod i hela sängen (v.6).

Blödde lite mer under dagen men bara fram till eftermiddagen. Inga klumpar, ljust blod. Ingen (fysisk) smärta. Ringde gynakuten som misstänkte missfall och sa att jag skulle blöda i 1-2 veckor till samt ha smärtor. Jag blödde dock inte mer och har inte haft några smärtor. Ringde därför igår igen men fick svaret att de inte ville göra någon kontroll ?om vi ska göra kontroll på alla kvinnor som troligtvis fått missfall skulle vi inte göra annat om dagarna? och så sa hon till mig att ?lev som om du är gravid och ta ett nytt graviditetstest om 3 veckor?.

Jag böev helt förkrossad! Inte bara sorgen av ett ev missfall utan också ett fruktansvärt nonchalant bemötande och noll empati. Ska jag gå omkring i 3 veckor i ovisshet??

Ringde också alla privata kliniker men pga semesterstängt är de inte tillbaka förens i mitten av augusti :(

• Liso001
    amandakollb skrev 2020-07-18 12:28:04 följande:

vad tråkigt att höra :(( men det behöver inte betyda missfall! du skulle inte kunna få ta två hcg-prov och se om det ökar? 

Tror du?? Du menar vanliga graviditetstest?

Jag försökte få komma in på kontroll och lämna prover eller göra vul men de sa bara att de inte gör sånt. :/

Är lite hoppfull för har kvar vissa symtom såsom illamåendet och ömma bröst men samtidigt vågar jag inte hoppas.
  • Liso001
    Ehlda skrev 2020-07-19 08:38:03 följande:

Jag blöder tyvärr... Så ni kan ta bort mig från BF-listan.

Nej :(

Blöder du mycket? Klumpar? Smärtor? Vilken vecka är du i?

Jag tror jag fick mf i början av veckan, blödde under en dag men inte något sedan dess. Har kvar gravidsymtom som illamående men KK tror det var mf. Om 3 veckor ska jag ta ett nytt test, troligtvis negativt men lite hopp finns ändå kvar.
  • Liso001
    Jagärjagduärdu skrev 2020-07-20 19:37:50 följande:

Idag kom små blödningar... 

Missfall för 3 månader senast, vet inte vad jag ska tänka just nu...

hur går det för er andra som också haft blödningar?

Nej vad tråkigt!

Jag vet inte hur det går för mig. Fick ju en blödning under en dag (ganska kraftig men som en vanlig mens, inga klumpar ingen smärta, klarrött blod). Har kvar gravidsymtom såsom illamående ömma bröst och trötthet men vet inte alls vad jag ska tro. Har du kvar symtom? Var det klumpar i ditt? Hur mycket blod? Är det skillnad sedan dina tidigare erfarenheter med med?

Jag fick rådet att avvakta 3 veckor & ta ett nytt test, nu har det snart gått 1 vecka. Kommer ta ett test på torsdag.
  • Liso001
    Jagärjagduärdu skrev 2020-07-21 20:47:54 följande:

Och där kom det blod igen när jag var på toa :(

Lite men blod...

Men fortfarande inga klumpar eller smärta?

Jag har fortfarande kvar mina gravidsymtom och har inte blödit mer. Imorgon ska jag ta ett nytt test, då har det gått en vecka.

Det behöver inte vara kört!!
  • Liso001

Jag tog ett nytt test idag som visade 3+

Förra veckan innan blödningen visade ett likadant test 2-3 veckor. Det borde vara ett positivt tecken eller?

• Liso001
    Staus skrev 2020-07-22 18:33:03 följande:

Vilken vecka är du i?

Jag borde vara i vecka 5+4

och på testet är det Max man kan få 3+
  • Liso001
    Staus skrev 2020-07-22 18:32:26 följande:

Ja såklart det är!!!!

Vid mitt missfall/MA så gick inte hcg upp, det stannade och sjönk sedan.

Åh tror du!!! Är lite hoppfull nu!!! Tack för pepp!
  • Liso001
    Grodan90 skrev 2020-07-23 13:55:46 följande:

Jag blödde en vecka i början av min förra graviditet men det gick bra ändå!

Tack för att du berättade det! Hoppas!!
  • Liso001
    Staus skrev 2020-07-23 07:12:21 följande:

Jag har en kompis som blött hela hennes graviditet, till och från. Bebis mycket frisk och ligger tryggt kvar i magen.

Aha! Där ser man!! Tack för att du delade med dig av det! Hoppas hoppas!
  • Liso001
    Jagärjagduärdu skrev 2020-07-25 16:08:04 följande:

Efter mina små rosa blödningar tidigare i veckan så blev det ett missfall igår... ingen mars-bebis för mig alltså :(

Nej vad ledsamt! :(

Men är du säker på att det var ett missfall?
  • Liso001

Är i vecka 6+ 3 Väldigt trött, illamående och svullen. Ser ut som att jag gått upp flera kilo redan. Är löpare men löpningen nu är katastrof. Springer i vanliga fall marathon men nu orkar jag knappt jogga 4 km! Fler som känner igen sig? Hur tränar ni?

Har inte fått tag i någon tid för vul men hoppas verkligen jag får det snart, är så orolig efter en blödning för två veckor sedan.

3/8 ska jag ta ett nytt test och sen är jag välkommen för inskrivning hos bm. Känns som en evighet dit!

• Liso001
    Lilkatten skrev 2020-07-27 14:31:35 följande:

Jag är i vecka 7+3, känner igen mig väldigt i det du skriver, springer dock inte maraton.

Springer lite, cyklar mkt, rider. Men nu känns det som om jag verkligen inte kan springa, cykla är jobbigt, så fort jag blir andfådd kräks jag.

Verkar som om jag gått upp väldigt mkt i vikt men kan knappt äta något.

Men promenera är väl det jag känner att jag kan göra, det går inte fort, känns som om jag redan vaggar fram!

Kommer nog inte med något bra svar men skönt att man inte är ensam.

Hoppas att allt går bra!

Skönt att du känner igen dig! Jag tror och hoppas det blir lite lättare om några veckor innan det blir tyngre igen. Just nu tror jag det är mycket hormoner som spökar!

Tack detsamma!
Svar på tråden BF mars 2021