Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Skåne har haft problem med testerna, många tester har inte gått att läsa av, mitt är ett av dem. Man tror inte det beror på att patienterna gjort fel, utan något annat "oacceptabelt".
Jag börjar må bättre, så jag får lägga mitt hopp till antikroppstesterna senare istället.
Ja, det verkar inte vara helt lätt med vaccin där. Det är främst därför jag tycker det kan vara bra att inte helt förkasta flockimmunitet - som kommer till användning bara om inget annat funkar.
Den har du haft uppe innan, och vi kom fram till samma sak då, den läkaren svarar inte för FHM.
Varje PK jag sett som FHM haft, så har man berättat vad strategin är, och det är att bromsa viruset tillräckligt mycket att vården hinner med.
Och på den delen har det varit en succé.
Varje PK jag sett, så har man berättat vad strategin är, och det är att vi ska dra ned smittspridningen så sjukvården hinner med.
Och där har det varit en succé då man ALLTID haft goda marginaler av IVA plaster.
Det var en rundhänt räkning må jag säga.
Citat: Brittiske sjukvårdministern Matt Hancock har beordrat en omedelbar utredning av hur landets covid-dödstal räknas, rapporterar brittiska medier.
Det här efter att en studie pekat på att myndigheterna överskattat dödssiffran genom att räkna in människor som redan tillfrisknat från sjukdomen.
?En patient som testat positivt, men blivit framgångsrikt behandlad och utskriven från sjukhuset kommer fortfarande att räknas som ett dödsfall i covid-19 om hen får en hjärtattack eller blir överkörd av en buss tre månader senare?, skriver forskarna i en artikel för Oxford University's Centre for Evidence-Based Medicine.
Det var en rundhänt räkning må jag säga.
Citat: Brittiske sjukvårdministern Matt Hancock har beordrat en omedelbar utredning av hur landets covid-dödstal räknas, rapporterar brittiska medier.
Det här efter att en studie pekat på att myndigheterna överskattat dödssiffran genom att räkna in människor som redan tillfrisknat från sjukdomen.
?En patient som testat positivt, men blivit framgångsrikt behandlad och utskriven från sjukhuset kommer fortfarande att räknas som ett dödsfall i covid-19 om hen får en hjärtattack eller blir överkörd av en buss tre månader senare?, skriver forskarna i en artikel för Oxford University's Centre for Evidence-Based Medicine.