Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Skillnaden i hur man förhåller sig till presymptomatisk smitta är också anmärkningsvärd. Finland sätter närkontakter till konstaterat smittade i 14 dagars karantän. Sverige uppmanar alla att leva som vanligt tills symptom uppkommer.
Leva som vanligt är _inte_ att beskriva verkligheten så som den är för det stora antalet personer i Sverige
Också? Vad menar du med det? Förstod du inte vad jag skrev?
Om jag förstod dig rätt, så menar du att munskydd kan göra nytta inom vården för att förhindra bäraren från att ovetande sprida smitta. Det tror de finska myndigheterna också. Men inte de svenska.
Så nyttan av munskydd och karantän är två saker som finska och svenska experter har olika uppfattning om. Därav ?också?.
Leddsen vi har redan avhandlat att han inte pratar för FHM.
FHM strategi berättar man på varje PK jag sett, har du missat det menar du?
Nä, det uppmanar dom inte alls faktiskt, utan man uppmanar till tex och främst socialdistansering.
Inte heller kan man gå till fotbollsmatcher eller teater och andra ställen som kan tänka sig samla massor av människor.
Så nej, dom uppmanar inte alls att leva som vanligt, inte ens i närheten.
Den Svenska folkhälsomyndigheten rekommenderar användandet av andningsskydd i vården när lokal riskbedömning visar att ett arbetsmoment innebär smittorisk för Covid 19.