Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Tillräcklig skillnad för att inte förstå alla nyanser.
Vad frågar du för dumt?
Jag menar det jag skriver och inget annat.
Det handlar alltså om statistik och hela argumentationen att Sverige misslyckats.
Norge räknar endast in i statistiken de som dör på sjukhus.
Det handlar alltså om statistik. Trodde faktiskt att du förstod det eftersom du diskuterar i tråden.
Vad ska detta icke svar representera och vara svar på?
Det är inte Jeopardy detta.
Kanske du ska återkomma när panelen är klar och namngiven, förstå kan vi se konstellationen.
Men vad är det för mening ha en utredning utan ansvarig myndighet?
Låter mer som en dålig ursäkt för kringgå att bemöta fakta, det finns inte så jättemånga sk "nyanser" att gräva ner sig i.
vadå dum fråga? Du gnäller ju (felaktigt) om att siffrorna bara visa folk som dött i sjukhus. Vad vill du komma fram till med det? Att siffrorna skull vara heeeeelt missvisande för det säkert dött 7512 norrmän på gator och skogar som inte finns med där?Intressant att du gnäller om statistik och fakta när du baserar dina egna teorier på saker din käresta kläckt ur sig? Är det fakta och statistik menar du?
Nja, nu kan ju inte du norska automatiskt bara för att du behärskar svenska språket. Dina citat blir alltså innehållslösa eftersom du inte förstår till fullo vad det är du citerar och refererar.
Men jag tycker du ska gräva vidare i norsk statistik.
De redovisar inte äldreboende tex. Dina påståenden stämmer helt enkelt inte. Och det finns inget som styrker din tes i de norska citat och referat du har. Men leta gärna upp dem.
Den 27 maj hade 1 989 personer i särskilt boende för äldre avlidit i covid-19, enligt Socialstyrelsens dödsorsaksregister. Det är knappt hälften av alla döda.
Norge har långt färre döda på äldreboenden men den gruppens andel av det totala antalet döda är faktiskt högre: Cirka 60 procent, enligt Frode Forland.
? Det är väl mer en reflektion av spridningen. Om man har en stor spridning i samhället får man också en större smitta på äldreboende. Vi har en mycket mindre spridning i samhället, säger han.
De representerar sig själva givetvis, och förklara forskningen.
Men först msåte man ha källa på att det bara är FHM forskare som är där, och så länge det inte är påvisat, så är detta en psuedodiskussion.
Vet inte vad nazister har med frågan och göra.
Fakta är få på COVID-19 då man ställer frågorna fortfarande, och många svar kommer ta åratal att få svar på.
Den effekten är betydelselös när folk inte kan använda en mask, ser aldrig någon ute som klarar detta.
Och du ska även stanna hemma vid symtom, och det är här du börjar prata om de som inga symotomer har, som sen efter intervju visat sig ha symtom.
JA, fakta och forskning och saklighet med en röd tråd, är det som man når en konsensus med.
Dock har du visat ett stort ointresse för detta historiskt i tråden, så vad är det du inbillar dig att du säger?
Jag går helt efter detta, och kompartmentalsierar inte för billiga politiska poänger som helt saknar betydelse.
T bara detta med när smittan var här, och immunitet och hur ni ropade att antikropparna inte var tillräckligt höga, då de inte ens återspeglade samhället.
Nja, nu kan ju inte du norska automatiskt bara för att du behärskar svenska språket. Dina citat blir alltså innehållslösa eftersom du inte förstår till fullo vad det är du citerar och refererar.
Men jag tycker du ska gräva vidare i norsk statistik.
De redovisar inte äldreboende tex. Dina påståenden stämmer helt enkelt inte. Och det finns inget som styrker din tes i de norska citat och referat du har. Men leta gärna upp dem.