• Pope Joan II

Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin

Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet. 

• Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
  • klyban
    Anonym (man) skrev 2020-06-30 18:34:50 följande:
    Säger man nu ja när det gått åt helvete, skulle det visa sig att studien hos karolinska stämmer och immuniteten är hög så kommer man nog vända igen ska du se Drömmer Man börja skymta en röd tråd hos FHM (och dess frälsta)

Intressant att du glömde svara och kom med en meme istället, rätt talande.

Som du förstår så frågar man hela tiden, och allt eftersom svaren trillar in så anpassar man sig.
    Det är så fakta, forskning och saklighet går till, det som du verkar vara livrädd för.

Dock med meme berättar du klart och tydligt att du inte förstår språket och varför de har ett sådant språk.
    Dock inget jag kan hjälpa dig, det kräver även att man tänker en stund.

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (. 3) skrev 2020-06-30 21:32:07 följande:
    Du får läsa det jag skriver. Jag menar exakt det jag skriver. Om du intre förstår kan jag inte hjälpa dig.
    Jag kan heller inte hjälpa dig med norskan, men ett tips i all välmening är att du pluggar norska så att du förstår innebörden av de norska artiklar du skickar länkar till.
    Ja plugga norska, och sedan ansluta till vad du tycker ... bra strategi ...
  • Dr Nail

Så det kan mycket väl vara så att T-cellsimmunitet är hästen att betta på, snarare än "flockimmunitet".

Problemet är att vi inte kan testa för T-cellsimmunitet.

• Dr Nail

Så om det inom en snar framtid visar sig att MINST 40% av all spridning sker asymptomatiskt, vad händer då med FHMs linje angående munskydd?

Undrar åt en kompis.

• Dr Nail
    Anonym (ABC) skrev 2020-06-30 16:41:57 följande:

www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/nastan-alla-norrbottningar-drabbas

Mål => flockimmunitet

Så står det i presentationen på väggen bakom smittskyddsläkaren.

Just!

Flockimmunitet är inte strategin. Det är bara ca. 100% av våra handlingar som visar att flockimmunitet är strategin, men strunta i våra handlingar och lyssna på våra ord som vi säger istället, era åsnor: flockimmunitet är INTE strategin!!
  • klyban
    Dr Nail skrev 2020-07-01 00:42:31 följande:
    Så om det inom en snar framtid visar sig att MINST 40% av all spridning sker asymptomatiskt, vad händer då med FHMs linje angående munskydd?

Undrar åt en kompis.

Man säger på några PK att efter intervjuer så har de inte varit utan symtom.
    Och har du symtom ska du stanna hemma och inte tro ett munskydd.

Och ja, du har undrat detta många ggr, men använder du munskydd.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-07-01 01:05:21 följande:
    Just!

Flockimmunitet är inte strategin. Det är bara ca. 100% av våra handlingar som visar att flockimmunitet är strategin, men strunta i våra handlingar och lyssna på våra ord som vi säger istället, era åsnor: flockimmunitet är INTE strategin!!

Hur kan du ha missat vad strategin är, den har jag hört varje gång jag sett en PK.

Dock är det en del som säger detta kommer aldrig försvinna, och att flockimmunitet är det enda som kommer ske varken man vill eller ej.

Lustigt  nog är allt detta nått vi redan berättat för dig, och inte en gång precis.

• klyban
    Dr Nail skrev 2020-07-01 00:28:55 följande:
    Så det kan mycket väl vara så att T-cellsimmunitet är hästen att betta på, snarare än "flockimmunitet".

Problemet är att vi inte kan testa för T-cellsimmunitet.
    Problemet är att det finns mer än ett sätt för immunitet.
  • Pope Joan II
    Anonym (. 3) skrev 2020-06-30 21:32:07 följande:

Du får läsa det jag skriver. Jag menar exakt det jag skriver. Om du intre förstår kan jag inte hjälpa dig.

Jag kan heller inte hjälpa dig med norskan, men ett tips i all välmening är att du pluggar norska så att du förstår innebörden av de norska artiklar du skickar länkar till.

Du skrev väl att de bara räknar dem som avlider i covid-19 på sjukhus och inte i hemmen eller på äldreboenden?

Varför ska jag plugga norska om du redan har gjort det? Då är det väl bättre att du förklarar vad det är jag har missförstått? Jag kopierar in lite av den mer detaljerade information över avlidna som presenteras i VG:

20. juni

Oslo

Beboer Furusethjemmet

ALDERSGRUPPE:

Eldre

21. juni

Oslo

Beboer Furusethjemmet

ALDERSGRUPPE:

Eldre

22. juni

Oslo

Beboer Furusethjemmet

ALDERSGRUPPE:

Eldre

18. juni

Ukjent kommune

Beboer ved Paulus sykehjem

15. juni

Oslo

Person som bodde hjemme og døde på kommunal covid-19 behandlingsenhet

10. juni

Ukjent kommune

Døde ved Ahus

9. juni

Rælingen

Eldre hjemmeboende person som døde ved Ahus

ALDERSGRUPPE:

Eldre

28. mai

Sandefjord

Eldre pasient døde ved sykehuset i Vestfold etter lang tids sykeleie

ALDERSGRUPPE:

Eldre

23. mai

Aurskog-Høland

Beboer ved Hemnes sykehjem

20. mai

Ukjent kommune

Døde ved Sykehuset Østfold Kalnes

ALDERSGRUPPE:

Voksne

17. mai

Sør-Odal

Eldre kvinne i 70-årene, hadde underliggende sykdommer. Hun var pasient ved Sør-Odal alders- og sykehjem (SOAS).

KJØNN:

Kvinne

ALDERSGRUPPE:

Eldre

14. mai

Fredrikstad

Eldre mann over 75 år. Beboer på Glemmen sykehjem, men døde på Helsehuset i Fredrikstad

KJØNN:

Mann

ALDERSGRUPPE:

Eldre

13. mai

Bergen

Døde ved Haraldsplass diakonale sykehus

ALDERSGRUPPE:

Eldre

7. mai

Oslo

Beboer ved Nordseterhjemmet døde etter ha testet negativt flere ganger tidligere. Covid-19 ble påvist etter beboeren døde.

10. mai

Bergen

Beboer på Metodisthjemmet, døde på Fyllingsdalen sykehjem.

9. mai

Bergen

Beboer på Metodisthjemmet, døde på Fyllingsdalen sykehjem.

Osv.

Vad är det jag har förstått fel? Är dessa människor inte med i Norges statistik över avlidna i covid-19?
  • AndreaBD
    Dr Nail skrev 2020-07-01 01:05:21 följande:
    Just!

Men är det så svårt att förstå?! Man vill ha det där med flockimmunitet som sista utväg om de inte kan hitta ett vaccin. 

Sedan visste man ju inte i början om det kanske går ganska lätt att uppnå flockimmunitet. Man visste ju för lite om hur många som kan ha haft det, kanske helt utan symptom. Så om det går lätt att nå det, så kunde man ju göra det, men man vågade inte satsa på det helt och hållet. 

Det är inte konstigt att de svänger lite fram och tillbaka i förhoppningar om flockimmunitet och förhoppningar om annat, eftersom det är en del vi inte vet. FHM HAR sagt från början att de tänker anpassa strategin vartefter. Och det är ju vettigt när man inte vet så mycket än. 
Svar på tråden Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin