Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
1 De representerar forskning.
2 För att du inte gör det.
1. Nämn en forskare/epidemiolog/läkare i utredningen som inte representerar Folkhälsomyndigheten.
2. Citera mig när jag berättade att jag inte använder munskydd.
Scenen är din. Go.
Tillräcklig skillnad för att inte förstå alla nyanser.
Vad frågar du för dumt?
Jag menar det jag skriver och inget annat.
Det handlar alltså om statistik och hela argumentationen att Sverige misslyckats.
Norge räknar endast in i statistiken de som dör på sjukhus.
Det handlar alltså om statistik. Trodde faktiskt att du förstod det eftersom du diskuterar i tråden.
1 De gör ingen egen forskning(alternativt extremt lite forskning av den totala), utan bedömer den.
Kanske du inte förstår skillnaden?
2 nope
Jag har en käresta som bor i Norge, och det är precis som du säger, allt syns inte i statistiken.
De som bor i Norge har börjat att bli oroliga. Jag pratade med hen så sent som för en timme sedan och hen var mycket orolig för vad som kommer att ske i Norge nu.
Mer desinformation ser vi och att forskare bara finns i FHM, dock är det sant de har mycket forskning samlat då det är deras arbete att öka kunskapsläget för COVID-19.
Som också är FHM´s uppdrag, vet du så lite eller är det medvetet?
Dock en sak du glömmer av, forskning ska/kan tala för sig självt och att det inte spelar någon roll vem som presenterar den.
Dock så funkar inte det med obildade att läsa forskning när det kommer till COVID-19.
För en sak vi lärt oss är att en del tror semantik kan göra COVID-19 viruset till luftburet, och sen tro semantiken gör att dom får rätt för det bärs av aerosoler är samma som luftburen smitta.
Luftburen smittan är av få virus/bakterier, de flesta är av droppsmitta dvs INTE luftburet.
Vad jag menar med detta, det är förstår man inte en sådan enkel sak och försöker göra om det med semantik och tror man har rätt, hur ska man då förstå avancerad forskning och studier?
Fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus, det är inte din sak har vi märkt.
Du vill hellre vi ska forcera på masker och inte ens själv använder en.(Jas, om nu det var så viktigt så kan man verkligen undra)
De flesta! Hur tänker du här egentligen?
De representerar sig själva givetvis, och förklara forskningen.
Men först msåte man ha källa på att det bara är FHM forskare som är där, och så länge det inte är påvisat, så är detta en psuedodiskussion.
Vet inte vad nazister har med frågan och göra.
Fakta är få på COVID-19 då man ställer frågorna fortfarande, och många svar kommer ta åratal att få svar på.
Den effekten är betydelselös när folk inte kan använda en mask, ser aldrig någon ute som klarar detta.
Och du ska även stanna hemma vid symtom, och det är här du börjar prata om de som inga symotomer har, som sen efter intervju visat sig ha symtom.
JA, fakta och forskning och saklighet med en röd tråd, är det som man når en konsensus med.
Dock har du visat ett stort ointresse för detta historiskt i tråden, så vad är det du inbillar dig att du säger?
Jag går helt efter detta, och kompartmentalsierar inte för billiga politiska poänger som helt saknar betydelse.
T bara detta med när smittan var här, och immunitet och hur ni ropade att antikropparna inte var tillräckligt höga, då de inte ens återspeglade samhället.