Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Idag får vi reda på att viruset inte ens kommer ifrån Italien, Kina, Österrike och som förekommer i Sverige.
Utan nu nämner man att genetiken i viruset kommer ifrån stammen i Frankrike, England och USA.
Och det bara berättar med än en större tydlighet att vi var chanslösa i den initiala smittspridningen.
Och blickarna var riktade åt fel håll, och analyser att smittrisken är låg, helt plötsligt kommer i en helt annan dager.
Själv fått frågan om jag besökt IT och AT främst, medans vi nu förstår att frågan skulle var har du besökt GB, FR och USA.
Ett mycket svårt slag för populisternas påståenden som kommit här.(pratar om den gruppen som inte intresserade av fakta, inte de som har befogad kritik eller frågeställningar, så vi inte får ett missförstånd där.)
Frankrike pratade om redan i November hade man fall.
Ja, det är nått vi kan räkna med.
Men även Kina bör haft problem och förstå vad som hände i början, och sen vet vi att de vill tysta ned smittan innan de visste om fattningen.
Vi får följa den, men det sätter mycket i en helt annan dager.
Och det narrativ vi har nu kommer helt enkelt försvinna, och vi får en ökad förståelse till varför vi fick en sådan spridning.
Det är den genetiken man berättar för oss, och det gör frågan svårare än vad man vill tillstå och göra den.
Idag får vi reda på att viruset inte ens kommer ifrån Italien, Kina, Österrike och som förekommer i Sverige.
Utan nu nämner man att genetiken i viruset kommer ifrån stammen i Frankrike, England och USA.
Och det bara berättar med än en större tydlighet att vi var chanslösa i den initiala smittspridningen.
Och blickarna var riktade åt fel håll, och analyser att smittrisken är låg, helt plötsligt kommer i en helt annan dager.
Själv fått frågan om jag besökt IT och AT främst, medans vi nu förstår att frågan skulle var har du besökt GB, FR och USA.
Ett mycket svårt slag för populisternas påståenden som kommit här.(pratar om den gruppen som inte intresserade av fakta, inte de som har befogad kritik eller frågeställningar, så vi inte får ett missförstånd där.)
Frankrike pratade om redan i November hade man fall.
Vi har så många kandidater med smitta, så att de narrativ man haft är nu stendöda, och man måste se smittspridningen på annat sätt med denna kunskapen.
Och svart och vitt är inte frågan.
Ja, det finns en hel del positiva saker i smittan, även negativa.
Varför tror du att det är svart och vitt för?
Du går händelserna i förväg om det sket sig eller inte.
De ekonomisk konsekvenserna för nedstängda länder ger mer skador än viruset i sig självt.
Om man nu inte har en oljefond på 10 440 000 000 000, då har men ett större svängrum för nedstängning.
Men här börjar sen exempel komma om länder som inte haft denna omfattning av initial smitta.
En del vill aldrig komma fram till nått, och undviker se frågan sakligt.
Som jag sagt ett tag nu, det ser ut som vi gjort frätt, då andra länder börjar inse hålla stängt kostar mer, och då pratar vi inte bara om pengar.
Aldrig brytt mig om att jag är Svensk, är till 100% irrelevant för frågan.
Och det är långt ifrån klart än, försök komma ihåg det.
Dock är vi nu mer förberedda för en andra våg, än mot innan.
Är du medveten att det är människor som tagit in viruset ifrån andra länder, under en tid vi inte ens visste nått alls.
Och att de i sin tur har spridit det in i samhället och äldreboenden?
Undrar för ibland verkar en del glömma det.
Yaneer Bar-Yam, en av världens främsta pandemiexperter, hävdar att vi kan ?crush the Curve? istället för att ?flatten the Curve?. Flacka ut kurvan är det enda det tjatats om i veckor.