Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Jag har inte sagt så alls, du verkar i alla fall inte har förstått efter flera gånger.
Jag säger VI KAN INTE VETA varför de har gjort så, vi har inte tillgång till all information. Jag kan säga att jag också tycker att det hade varit bättre om man hade isolerat dessa ski-resenärer nu, men vem vet vad de hade för underlag till sitt beslut? Det är inte helt omöjligt att de hade någon information om att ganska många redan var smittade - dvs. kanske gjorde det verkligen inte så mycket skillnad? Det kanske är osannolikt, men vi vet inte säkert.
Jag tror att det kommer visa sig att val av strategi har haft mindre betydelse för dödsfallen än när ett land har fått in smittan. En annan sak som troligen kommer visa sig ha stor betydelse för dödsfallen är hur äldrevården varit organiserad. Bägge dessa faktorer har varit svåra för drabbade länder att hantera.