Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Information komemr fortlöpande, men inbilla sig ha svaret just nu, det har vi inte.
Det kommer först längre ned på testning av antikroppar.
Och det är en stor lagg på dessa talen, och man ställer sig frågan om man ens fångar upp antikropparna.
Det är för många frågor att göra en bedömning som anses vara fakta.
Och självklart skjuter man inte på frågan, då man ställer den var vecka med ~1100 antikroppstester.
Och ja, det är vad de första testen utvisade, sen dess har par tusen till tester gjorts.
Man berättade även att modellen för antikroppstest inte funkade så bra här, och att man skulle göra justeringar för ett bättre testande.
Det lustiga i detta, det är att jag är ute efter hård fakta, inte gissningar som det är idag.
För mig spelar det ingen roll om du har rätt eller inte, för slutet på dagen är det endast fakta som gäller i frågor som bara forskning kan reda ut.
Framtiden är vad vaccinet också är i, då forskning tar tid.
Verkar som du inte förstår basal metodik för forskning och komma till konsensus.
För det du verkar förorda är att vi ska ta en detalj och sen säga kolla, därför kom frågan om du ens kommer acceptera om dessa resultat ändrar sig och att antikroppar är mer spridd än vad det nu initialt säger.
Är fakta viktigt för dig?(Och ja, jag vet vad det berättar just i dessa test ögonblick, dock berättar den bara så mycket med en sjukdom som har ett så stort lagg på allt som härrör den.)
Nej det är du som menar vi ska ha tummarna i rôven, och det får du stå för, för det tänker inte jag göra.
Det finnes mer parametrar än täthet, dock är täthet en bra grogrund för smitta.
Och uppenbarligen har skåne varit mer förskonad initialt av smitta.
Och det är också därför man sett utbrott konstiga ställen med gles befolkning.
One size does´t fits all, det är det tråkiga svaret.
Alla har olika förutsättningar beroende på vad som hände initialt och innan medvetandet verkligen var här om smitta.
För smittan var redan här före vi ens visste om den, och uppenbarligen inte i Malmö av någon anledning.
Stockholm är VÄLDIGT tätt befolkad. Resten av Sverige förstås inte. Men där har det ju inte spridits mycket.
Enligt wikipedia var Malmö mer tätbefolkat än Stockholm. Stämmer det så stämmer ju inte teorin.