Vi som är kritiska till Sveriges handhavande av pandemin
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Det här är en tråd för människor som är kritiska till Sveriges strategi och som önskar att diskutera ur det perspektivet.
Jag har lärt mig i dessa diskussioner att en del tror vi kunde stängt ned så hade vi ingen smitta.
Och en del av dessa inser inte att smittan var här lågt före vi begrep den var här, och ifrån länder vi inte hörde om då.
Såg någon statistik över att Sverige procentuellt ligger TREA I VÄRLDEN vad beträffar DÖDSFALL. I Norden ligger vi ETTA. Inget direkt att vara stolta över men man kanske inte ska förvänta sig mer av den sittande regeringen.
Nej det gjorde du inte, inte den som räknas i alla fall.
Och ja, vi hade en BETYDLIGT större initial smittspridning, och långt tidigare än vad vi trodde.
Även tidig smitta utan test orsakade en hel del problem, idag är det infrastrukturella problem som gör att vi inte når upp till 100k.
Detta berättar bara att vi är i olika delar av smittan, nått säger mig att dom kommer komma ikapp om inte ett vaccin presenterar sig före dessa 12-18 månader.
Och Norge är de enda i Norden som kan hålla stängt längre, och tack vare deras oljefond som kan sköta sin befolkning ett bra tag.
Finland öppnar upp pga ekonomin börjar bli vansklig, och när jag säger liknande så säger jag inte samma.(För en del har problem att förstå den)
Men Finland har en liknande öppning som oss, men man kommer satsa rejält på smittspårning som den största skillnaden.
Jag kom fram att länkarna var tro och kanske, än faktiska siffror ifrån FHM.
Och faktiska modeller man pratar om.
Och en ex anställd, som i och för sig är kompetent nog att uttala sig, men frågan är har han tillgång till allt man gör i FHM idag?
Och med tanke på glappet mellan dom.
Jag kom fram att länkarna var tro och kanske, än faktiska siffror ifrån FHM.
Och faktiska modeller man pratar om.
Och en ex anställd, som i och för sig är kompetent nog att uttala sig, men frågan är har han tillgång till allt man gör i FHM idag?
Och med tanke på glappet mellan dom.
Ja, det var mycket tidigare siffror.
Men var det igår eller förgår tegnell sade siffrorna är lägre, men inte speciellt långt ifrån deras uträkningar?
Och sen då att det är stor lagg på smitta och antikroppar.
Och resten var ju tro om när man kan tänka sig uppnått denna flockimmunitet som reportrar frågar ofta om.
Men det verkade som man gjorde om till att vara ett uttalande av nått slag.
Och några kanske, dvs icke substantiverade utsagor.
Men nu förstår jag det som att det var 8 veckor i rad och ~1100 prover för antikroppar.
Vi får ta dessa och se vad de är och utvecklar sig mellan veckorna, de borde nog vara lite mer än dessa antal.