Anonym (Y) skrev 2020-03-07 12:37:27 följande:
Så det du vill är alltså att få vårdnaden och att ta med dig sonen för att bo i ett annat land långt borta? Efter att ha läst ditt långa inlägg så förstår jag mer. Jag tror och så att pojken behöver få landa lite nu. Nu handlar det varken om dig eller mamman längre utan om barnet. Det har varit för mycket och barnet har tagit skada.
Du måste försöka tänka utanför dina känslor nu. Du kommer vinna på att vara tillmötesgående och försöka förstå.
Att du inte har fast boende och jobb, att du vistas i Sverige endast 5 mån om året är såklart ett problem när du har en i grunden otrygg son.
Ser du inte att detta är ett stort problem.
Hur ser synen ut på din son?
Jag förstår ju att du älskar honom och då måste du kunna ge honom det han behöver och det kan eller vill du ju inte i dagsläget, så istället för att bara bråka och ställa till det allt mer behöver du backa lite nu. Jag tror att du vinner på det i längden.
Jo, men han känner sig tryggast med mej. Han behöver mer tid med mej. Det har ingenting med att jag skulle vara egoistisk eller inte.
Vad menar du med att "han behöver landa" och att jag ska "backa lite nu"?
Min sons mamma, tillsammans med socialtjänsten och föräldrarna i kontaktfamiljen har gjort allt i deras makt för att få bort mej ur min sons liv under flera års tid.
Hade jag "backat lite" tidigare och inte slitit som ett djur så hade jag varit borta från min sons liv för länge sedan.
Det är konstigt att det ses som att "bråka" och "ställa till det" när jag kämpat för är att tingsrättens beslut för umgänge ska respekteras så att min son och jag kan träffa varandra.
Min son har tagit skada av att växa upp ensam tillsammans med sin mamma som troligen har någon allvarligare form av kluster b störning och vuxna runt omkring honom som hjälpt hans mamma att stöta bort hans pappa ur hans liv.