Anonym (Pappa) skrev 2020-03-07 10:12:08 följande:
Då missar jag ju min dotters uppväxt.
Att få visa för mamman för att komma till Sverige är en lång process. Vi har allt vi behöver, fast bostad, nära till skola, affärer, sjukvård etc. där vi bor på andra sidan jorden.
Pojkens bästa är jag intygad om att få vara med mej, hans egen pappa och få växa upp med hans halvsyster, omgiven av personer som bryr sig om honom på riktigt. Självklart också få ha kontakt med hans biologiska mamma, även om jag tror att hon kommer tappa intresse för vår son om hon märker att hon inte längre kan kontrollera mej via honom.
Att isolera ett barn från sin pappa så som mamman i kontaktfamiljen har gjort i över ett års tid, och dessutom visa skadeglädje över det, tycker jag är helt förkastligt.
Din inställing är alltså, fortsatt psykisk misshandel i Sverige är bättre än ett kärleksfullt liv utomlands.
Så det du vill är alltså att få vårdnaden och att ta med dig sonen för att bo i ett annat land långt borta? Efter att ha läst ditt långa inlägg så förstår jag mer. Jag tror och så att pojken behöver få landa lite nu. Nu handlar det varken om dig eller mamman längre utan om barnet. Det har varit för mycket och barnet har tagit skada.
Du måste försöka tänka utanför dina känslor nu. Du kommer vinna på att vara tillmötesgående och försöka förstå.
Att du inte har fast boende och jobb, att du vistas i Sverige endast 5 mån om året är såklart ett problem när du har en i grunden otrygg son.
Ser du inte att detta är ett stort problem.
Hur ser synen ut på din son?
Jag förstår ju att du älskar honom och då måste du kunna ge honom det han behöver och det kan eller vill du ju inte i dagsläget, så istället för att bara bråka och ställa till det allt mer behöver du backa lite nu. Jag tror att du vinner på det i längden.