• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • e90

Hoppar in här! :) Jag och min sambo började försöka i november. Fick ett tidigt MF i december (trodde det var mens först). Gjorde VUL 9 januari för att säkerställa att allt såg bra ut efter missfallet, vilket det gjorde. Läkaren kunde dessutom se att jag precis haft ägglossning. Detta är 16 dagar sedan. Har inte fått någon mens än. Har heller inga känningar i kroppen, känner mig precis som vanligt. Pratat med en barnmorska som tyckte jag skulle avvakta en vecka och om mensen inte kommit då, ska jag testa. Den kan bli uppskjuten av psykologiska orsaker, sa hon.

Känns väldigt förvirrande. Har alltså inte fått någon mens alls sen missfallet. Men hoppas såklart på ett plus :)

• Mammaresan

Är der några kvar här som försöker? När är er BIM? Och vart i cykeln är ni just nu?

Fick negativt imorse också så väntar in mensen nu under veckan.

• Undrandee
    Mammaresan skrev 2020-01-27 12:12:25 följande:

Är der några kvar här som försöker? När är er BIM? Och vart i cykeln är ni just nu?

Japp! BIM 7/2. Fick som sagt en glad, fast gubbe på ÄL stickan onsdag-fredag. Hade riktig molvärk under fredagen och sexade på kvällen. Igår på ÄL testet fick jag rund ring igen. Så hoppas nu det tar sig! Hatar att inte veta vilken dag själva ÄL ägde rum! Hade bara sex den 21 och 25 denna ÄL, känns för lite :(

Hoppas du får ditt plus snart, ge inte upp!
  • PelloBello

Jag försöker. Försök 8 nu. Bim imorgon å negativt test. Så ännu en månad :(
  • Jonnis

Hej! Hoppar in här också. Vi är på vårt andra försök. 

BIM på fredag 31/1 och negativt test imorse. :(  (Kunde inte hålla mig)

• Undrandee

Tänk på att det är mycket som ska stämma vid en graviditet tjejer!

Jag har ett utomkveds och ett MA förra året i bagaget. Har aldrig riktigt tänkt den tanken förrns BM sa det till mig vid mitt MA och jag var helt otröstlig inne på hennes kontor...

Jag vill oxå bara bli gravid nu på en gång. Men det enda vi kan göra är att ta hand om oss och försöka att inte stressa. Vi har stressat denna månad så min man har låst sig. Svårt att få till lusten liksom medan jag har sjukt stor lust. Tror vi missade ÄL-dagen denna månad så har inga större förhoppningar om att det tagit sig

• Nathiis

Jadå (: Jag är på cd 9 efter min första mens efter förlossningen (dottern är snart 10 mån). Tog ett äl-test idag för att se hur det såg ut och det var ganska starkt så jag får väl testa igen sen men det kan ju gå upp och ner (:
  • trollkvinna123

Ja, jag är på cd 15 och "borde" ha äl idag, men inte fått utslag på tester. Har dock inte tagot dagens än. :) men har lite ont i höger äggstock så kanske är det på g ändå. Om min äl kommer snart så har jag BIM 10/2. :)
  • Clara87

Jag försöker klura ut om min kropp märkt att spiralen åkt för en vecka sen... slösar ägglossningstester som att de vore gratis utan att ha hittat någon stegring ännu. Borde egentligen bara slappna av och invänta mens men det passar inte mig :) bim beräknad på mens innan jag tog ut spiral är 9 feb

• Anonym191

Hejhej! Vi försöker med ett syskon till vår 2-åriga dotter. Hade ÄL ca 17-18/1 och tog detta test (från Apotek Hjärtat) igår morse.. Vad tror ni? Hoppas på bebis 2020!

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!