• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Tiffany

Jag är exakt samma. Min mens är oregelbunden så jag var tvungen att kolla med tester. Min ägglossning kom oxå senare än beräknat men då hade vi haft sex lite innan osså hade vi sex när det var positivt samt 2 dagar efteråt. Jag tror att det är så att när testet visar positivt så kommer din ägglossning att ske mellan 24-48 timmar efteråt så kör gärnet ..LYCKA TILL!

• Mammaresan
    emmapa22 skrev 2020-01-19 11:25:15 följande:

Då myser vi ikväll igen. aldrig vart gravid förut så håller tummarna eftersom vi måste prickat in den perfekt. Blev chockad över att det steg så fort!! var lite halvt igår på morgonen sen gick det bara rakt uppåt varje gång jag gick på toa igen. blev nästan glädjetårar då jag inte lyckats fått utslag på testen förut. Haha man börjar direkt tänka är det något fel varför har jag inte ägglossning.. men den var bara sen verkar det som!! är det vanligt att mensen skjuts fram med om ägglossningen är 5 dagar sen? Eller bör den komma samma dag.

Ja man räknar ca 12-16 dagar efter ÄL att mens hamnar. Det är fullt normalt att ha ÄL flera dagar både innan och efter dag 14 i menscykeln. :)
  • Mortiscia80

Sitter och trummar med fingrarna och väntar på att kunna göra grav.test om ungefär en vecka :)

• Bäbävitalamm

Hej! Jag hoppar gärna in här med :) Vi prickade ÄL för en vecka sedan så nu väntas tortyren med veckan innan bim...

• Ssandra

Det finns 1 ledig plats i min grupp på Facebook för oss som försöker bli gravida! Givetvis privat så ingen förutom dom jag bjuder in i gruppen kan se den! Skriv till mig om du vill vara med :)

• Mammaresan
    Mortiscia80 skrev 2020-01-19 15:30:27 följande:

Sitter och trummar med fingrarna och väntar på att kunna göra grav.test om ungefär en vecka :)

Samma här! Händer inte mycket... går seeegt.
  • Mammaresan
    EllieB skrev 2020-01-19 18:01:17 följande:

dax att ställa in sig på mens imorgon va? :(

Åh så tråkigt! :( Det blir inte alltid ett plus med en gång! <3
  • Bäbävitalamm
    EllieB skrev 2020-01-19 18:01:17 följande:

dax att ställa in sig på mens imorgon va? :(

När jag var gravid med första barnet testade jag negativt på bim+2 men positivt bim+3 :) så du kanske är en låghormonare som jag bara!
  • EllieB
    Bäbävitalamm skrev 2020-01-19 19:05:25 följande:

När jag var gravid med första barnet testade jag negativt på bim+2 men positivt bim+3 :) så du kanske är en låghormonare som jag bara!

Hoppa jag är det! När jag va gravid förut plussade jag svaaagt på dag 33, brukar få mens mellan 28-30. Så jag hoppas jag är en låghormonare. Men man är så ivrig..
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!