• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • m1n4x
    Anonym191 skrev 2020-01-28 05:23:18 följande:

Hejhej! Vi försöker med ett syskon till vår 2-åriga dotter. Hade ÄL ca 17-18/1 och tog detta test (från Apotek Hjärtat) igår morse.. Vad tror ni? Hoppas på bebis 2020!

Jag ser streck!
  • Mammaresan

Skönt att det är några kvar i tråden! :) Här väntar jag på mensen ännu!

Undrandee skrev 2020-01-27 12:32:10 följande:

Japp! BIM 7/2. Fick som sagt en glad, fast gubbe på ÄL stickan onsdag-fredag. Hade riktig molvärk under fredagen och sexade på kvällen. Igår på ÄL testet fick jag rund ring igen. Så hoppas nu det tar sig! Hatar att inte veta vilken dag själva ÄL ägde rum! Hade bara sex den 21 och 25 denna ÄL, känns för lite :(

Hoppas du får ditt plus snart, ge inte upp!

Jo men det minns jag ju! Det kan ju räcka med en gång för att det ska bli! Håller oavsett tummarna för dig!
    Nathiis skrev 2020-01-27 14:06:33 följande:

Jadå (: Jag är på cd 9 efter min första mens efter förlossningen (dottern är snart 10 mån). Tog ett äl-test idag för att se hur det såg ut och det var ganska starkt så jag får väl testa igen sen men det kan ju gå upp och ner (:

Hur har det gått för dig? :)
    trollkvinna123 skrev 2020-01-27 15:58:30 följande:

Ja, jag är på cd 15 och "borde" ha äl idag, men inte fått utslag på tester. Har dock inte tagot dagens än. :) men har lite ont i höger äggstock så kanske är det på g ändå. Om min äl kommer snart så har jag BIM 10/2. :)

Spännande med en ägglossning snart! :D Har det stegrat något än?
  • Undrandee
    Anonym191 skrev 2020-01-28 05:23:18 följande:

Hejhej! Vi försöker med ett syskon till vår 2-åriga dotter. Hade ÄL ca 17-18/1 och tog detta test (från Apotek Hjärtat) igår morse.. Vad tror ni? Hoppas på bebis 2020!

Jag tror jag ser streck, testa om några dagar igen! Lycka till! :)
  • trollkvinna123
    Mammaresan skrev 2020-01-28 18:26:36 följande:

Jo men det minns jag ju! Det kan ju räcka med en gång för att det ska bli! Håller oavsett tummarna för dig!Hur har det gått för dig? :)Spännande med en ägglossning snart! :D Har det stegrat något än?

Ja, idag äntligen har det börjat stegra och tom bli högt. (Använder appen premom) innan har det pendlat mellan rätt lågt och jättelågt. :)
  • Nathiis
    Mammaresan skrev 2020-01-28 18:26:36 följande:

Jo men det minns jag ju! Det kan ju räcka med en gång för att det ska bli! Håller oavsett tummarna för dig!Hur har det gått för dig? :)Spännande med en ägglossning snart! :D Har det stegrat något än?

Här har det inte stegrat mer utan var kvar på samma styrka (: Och flytningarna stämmer inte med att det skulle vara ägglossning förrän om i alla fall några dagar. Så jag väntar med spänning !

Skönt att mensen kom igång (:
  • vegaveravegavera

jag är kvar här! men har slutat känna mig gravid helt! var så ivrig förra veckan på att testa mig och hade alla möjliga symtom, är på BIM-2 idag och vill inte testa för känner på mig att det inte är något. bara om mensen blir sen tänker jag testa. dyrt med gravtest ju!! uppdaterar när jag vet hur det ligger till...

& heja alla andra!! snart får ni bebisar :)

• trollkvinna123
    vegaveravegavera skrev 2020-01-29 14:49:37 följande:

jag är kvar här! men har slutat känna mig gravid helt! var så ivrig förra veckan på att testa mig och hade alla möjliga symtom, är på BIM-2 idag och vill inte testa för känner på mig att det inte är något. bara om mensen blir sen tänker jag testa. dyrt med gravtest ju!! uppdaterar när jag vet hur det ligger till...

& heja alla andra!! snart får ni bebisar :)

Håller tummarna för dig! Jag har äl när som helst, hoppas det tar sig. :)
  • Rosahimmel86

Jag hoppas också på bebis 2020

Just nu går jag igenom en jobbig period - jag blev gravid och plussade i början av december förra året.

På UL i vecka 10 i förrgår såg läkaren att min graviditet är ofostrig och jag har ett fördröjt missfall.

I morgon ska jag till Gyn igen för second opinion och beslut.

Helst vill jag bara starta om så fort som möjligt nu.

Hoppas på bebis i december kanske

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!