• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Undrandee
    Magda11 skrev 2020-02-06 16:04:43 följande:

Tog precis ägglossningstest (har fått starkast utslag vid denna tiden tidigare dagar), men det blev bara ett svagt streck... Och om jag nu efter pillerstopp följer min tidigare cykel så ska jag ha ÄL imorgon, men strecket på testet är svagare idag än det var igår. Då lär jag inte ha någon ägglossning imorgon va? 

Hur många dagar innan ÄL brukar ni börja få stegring på testerna?

vet inte om man ska lita på ÄL tester. jag prova CB digitala när jag ägglossa nu senast, fick blinkande gubbe den 22 ovh fast gubbe den 23. Trots det fick jag mensen nu i tisdags, så ÄL borde varit den 19e. Grejen är att jag testade negativt den 18.
  • Magda11
    Undrandee skrev 2020-02-06 16:27:25 följande:
    vet inte om man ska lita på ÄL tester. jag prova CB digitala när jag ägglossa nu senast, fick blinkande gubbe den 22 ovh fast gubbe den 23. Trots det fick jag mensen nu i tisdags, så ÄL borde varit den 19e. Grejen är att jag testade negativt den 18.

Märkligt Förvånad BM sa att ÄL-tester inte alltid är att lita på, men verkar ju som om de flesta använder dom med lyckat resultat. Vet inte vad som gör att vissa får utslag och vissa inte?

Jag har iaf testat 2-3 ggr (väntat flera timmar mellan) de flesta dagar. Började testa två dagar efter mensens slut, men har inte fått lika starka streck en enda gång sedan dess och med tanke på att jag borde få ÄL imorgon och hade svagt streck idag så känns det ju inte väldigt troligt att jag har det då...

• Magda11

(Om man nu ska gå efter testerna då...)

Har dock tempat mig senaste dagarna också och hade 0,2 grader högre temp nu på eftermiddagen än vad jag hade imorse. Vet inte vad det säger, men... Obestämd

• SessanJojjo

Jag trodde jag bestämt att jag inte skulle ha fler barn o det gjorde jag klart för min sambo när vi började dejta o det var ok för honom. Nu sitter vi här bägge två o bara längtar efter en liten hehe.. Jag har 3 barn sedan tidigare, de är 23, 17 o snart 12 år. Sambon har inga. Så om det blir nåt blir det en riktig sladdis. Är 38 år o överviktig, alltid varit rund men nu är det 12 år sen jag var gravid sist så lite orolig att det inte vill ta sig denna gång..

• Fnattilur
    SessanJojjo skrev 2020-02-08 09:43:23 följande:

Jag trodde jag bestämt att jag inte skulle ha fler barn o det gjorde jag klart för min sambo när vi började dejta o det var ok för honom. Nu sitter vi här bägge två o bara längtar efter en liten hehe.. Jag har 3 barn sedan tidigare, de är 23, 17 o snart 12 år. Sambon har inga. Så om det blir nåt blir det en riktig sladdis. Är 38 år o överviktig, alltid varit rund men nu är det 12 år sen jag var gravid sist så lite orolig att det inte vill ta sig denna gång..

Jag är 40 år och på första försöket, BIM 13/2. Känner samma oro som dig. Mins barn är 13 och 11 år. Hade väldigt lätt att bli gravid med bägge (oplanerat resp. första försöket), men nu har man så mycket odds emot sig.. vi tänker dock att blir det så är det underbart, och blir det inget så har vi iallafall försökt.
  • Önskarbebis2020
    Magda11 skrev 2020-02-06 16:35:00 följande:

(Om man nu ska gå efter testerna då...)

Har dock tempat mig senaste dagarna också och hade 0,2 grader högre temp nu på eftermiddagen än vad jag hade imorse. Vet inte vad det säger, men... 

Kom ihåg att bara tempa direkt på morgonen innan du stiger upp
  • Magda11
    Önskarbebis2020 skrev 2020-02-09 11:37:10 följande:
    Kom ihåg att bara tempa direkt på morgonen innan du stiger upp
    Har börjat lägga termometern på mobilen på natten, så jag får tag i den före mobilen när jag vaknar Flört
  • MammaMia87

Hade 2 äggblåsor eller cystor (27-29 mm) i måndags. Tog ovitrelle senare samma dag. Fick kraftig smärta förra onsdagen. Gjorde vul på fredagen som visade vätska samt att cystorna/äggblåsorna spruckit. Läkaren kan ej säga om det var cystor eller äggblåsor som sprack :/ någon som kan hjälpa mig att tyda min temp?

Sjunker och höjer tempen sig om en cysta spricker med ?
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!