• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Undrandee

Måste ftåga om det här med ÄL tester.

fuck utslag igår på cb' digitala på förmiddagen och hade sex på kvällen. Nu ikväll testade jag om och fick rund ring.

Verkar alltså som om ägget släppt nu då?

Var igår ett bra tillfälle för sex, eller hade ikväll varit bra oxå?

dock är jag utan man ett par dagar nu framöver...

• Petrodahlberg
    Mammaresan skrev 2020-02-25 14:31:26 följande:

Här väntar jag in oberäknelig mens mest. ;P Negativa test, 16 dagar sedan ÄL, och på dag 29 i cykeln så det kan ta ett tag till innan mensen kommer! Mest troligt under denna vecka (kommande dagar däremot).

Hur går det för er andra?

Åh men stort grattis Petrodahlberg!

Tack så jätte mycket! Vecka 6 (5+5) idag men sjukligt illamående :p

Hoppas verkligen du får uppleva de jag gjorde denna månad, neg på BIM och ingen mens, tog tester när jag passerat BIM med 7 dagar ;) håller tummarna!
  • Petrodahlberg
    Undrandee skrev 2020-02-25 20:58:43 följande:

fuck utslag igår på cb' digitala på förmiddagen och hade sex på kvällen. Nu ikväll testade jag om och fick rund ring.

Om ni hade det igår så ska det vara bra. Spermier kan leva upp till 4 dagar i en kvinna. Sen är det självklart alltid en bonus att ha det varannan eller var tredje dag för att bli med säker! :)
  • Petrodahlberg

Om ni hade det igår så ska det vara bra. Spermier kan leva upp till 4 dagar i en kvinna. Sen är det självklart alltid en bonus att ha det varannan eller var tredje dag för att bli med säker! :)
  • Petrodahlberg

• Undrandee
    Petrodahlberg skrev 2020-02-26 11:30:12 följande:

tack för svar! Det negativa är att vi har jobb som är lite obekväms så oftast så vi får sällan till det varannan dag dels pågrund av tröttheten när man kommer hem eller tanken på schema sex gör framför allt maken avtänd och inte kan genomföra ett samlag då. Var tredje eller var fjärde dag brukar oftast hända.

Dock blev vårt första missfall till på ETT samlag under en månad, så frustrationen nu av att ha schema sex är skit jobbig :(
  • nattispattis16

Hej. Jag är ny här.

Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden ????

Men är så fundersam.

Den 16 jan tog jag ut min pstav.

Och fick mens 2-7 feb

Hade ägglossning 14-15 feb.

Min mens är beräknad nu på fredag.

Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

Dagar innan den väl kommer.

Men inte fått några såna känningar än,

Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

Kan jag vara gravid tro?

Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

Tack på förhand

• Mammaresan
    Petrodahlberg skrev 2020-02-26 11:28:09 följande:

Tack så jätte mycket! Vecka 6 (5+5) idag men sjukligt illamående :p

Hoppas verkligen du får uppleva de jag gjorde denna månad, neg på BIM och ingen mens, tog tester när jag passerat BIM med 7 dagar ;) håller tummarna!

Åh kan tänka mig! Hoppas det inte blir värre med illamåendet. Oj ja det var verkligen speciellt att du plussade 7 dagar efter BIM! :D Testade du något emellan? Kan ju tyvärr inte se din bild här genom mobilen då det är någon bugg just nu. Men vad är det för test du plussade med?

Jag har fortfarande inte fått mens. Dag 31 i cykeln nu men är väldigt skeptisk till om det är någonting. Mina cykler kan ju vara så här långa av sig själva så vågar inte hoppas på något sådant. Har ju aldrig plussat efter BIM förutom en gång och det var en väldigt speciell gång med flera blödningar som slutade i missfall tyvärr (för flera år sedan). Så är av naturen orolig för sena positiva graviditetstest utifrån tidigare erfarenheter. Det är dock inte samma för alla, vissa plussar sent för deras kropp funkar så! Min verkar inte funka så när allt är som det ska men vem vet. Jag kan ju inte vara säker. Inte har jag blödit något men sitter på spänn och bara väntar på mensen. Vågar inte testa igen heller för är så tungt att se ett negativt test! En hoppas ju när en testar! Fast kan ju såklart inte hjälpa att undra. När mensen kommer är det ju definitivt medan jag intellektuellt försöker övertala mig själv att om det varit något hade det visat sig. Mensen är fortfarande inom den "normala" tiden för mig.
    trollkvinna123 skrev 2020-02-25 17:32:35 följande:

Väntar på att min ÄL ska vara. :)

Bästa tiden enligt mig! ;) Vet du ungefär när den borde komma och när BIM landar? Hur långa menscykler har du?
    nattispattis16 skrev 2020-02-27 05:13:10 följande:

Hej. Jag är ny här.

Hoppas det går bra att jag hoppar rakt in i tråden ????

Men är så fundersam.

Den 16 jan tog jag ut min pstav.

Och fick mens 2-7 feb

Hade ägglossning 14-15 feb.

Min mens är beräknad nu på fredag.

Och inför varje mens så brukar jag få extrema mensvärkar flera

Dagar innan den väl kommer.

Men inte fått några såna känningar än,

Var i förrgår kväll som det högg till i livmodern, men slutade efter 10 min ca.

Kan jag vara gravid tro?

Har tagit rfsu röda gravremsor, men har hört att dom inte är 99%att lita på.

Och att dom är väldigt sega med att känna av det som är i urinen.

Har ni testat remsorna? Tänkte om det var någon som har varit med om det.

Tack på förhand

Välkommen! Vissa tycker inte om RFSU, jag själv har ingen dålig erfarenhet av dem. Däremot är de röda remsorna inte så känsliga test så kan fortfarande vara för tidigt att testa! Håller tummarna för dig. :)
  • Magda11

Alltså... Jag plussade på RFSUs vanliga test i söndags och borde fått mens senast den 24e (fick mens 24 januari senast). Har fortfarande inte fått mens. Har bara väldigt mycket flyttningar (så mycket att jag flera gånger trott att jag fått mens pga känt att det blivit blött i trosorna. Förlåt om det är TMI, haha). Gjorde alldeles nyss ett CB-gravtest och det var neg. ÄL-test har gett starka utslag sedan i söndags (vilket de aldrig brukar på mina vanliga dagar).

Kan jag vara gravid ändå?

Tappade hoppet efter CB-testet, men förstår inte varför ÄL ger ovanligt mycket utslag och varför mensen inte kommer... Har också diverse graviditetssymptom utöver flytningarna, men de kan ju lika gärna vara inbillning.

• Mammaresan
    Magda11 skrev 2020-02-27 13:44:43 följande:

Alltså... Jag plussade på RFSUs vanliga test i söndags och borde fått mens senast den 24e (fick mens 24 januari senast). Har fortfarande inte fått mens. Har bara väldigt mycket flyttningar (så mycket att jag flera gånger trott att jag fått mens pga känt att det blivit blött i trosorna. Förlåt om det är TMI, haha). Gjorde alldeles nyss ett CB-gravtest och det var neg. ÄL-test har gett starka utslag sedan i söndags (vilket de aldrig brukar på mina vanliga dagar).

Kan jag vara gravid ändå?

Tappade hoppet efter CB-testet, men förstår inte varför ÄL ger ovanligt mycket utslag och varför mensen inte kommer... Har också diverse graviditetssymptom utöver flytningarna, men de kan ju lika gärna vara inbillning.

Det låter märkligt! Du har ju plussat redan så varför skulle plussat hux flux bara försvinna 5 dagar senare? :/ Var det ett tydligt plus i söndags? Eller ett svagt så det kan varit ett spökstreck? Jag hade köpt ett annat test och provat med. Kissa med något annat än morgonurin då koncentrationen borde vara högre nu för att ge utslag även mitt på dagen. :) Samt att det kanske blir en lagom dos HCG för testat att mäta.

Om det fortfarande är negativt och mensen inte kommer över helgen så ring MVC och kolla om de kan kika med ultraljud om det är något som inte står rätt till.
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!