Undrandee skrev 2020-02-29 10:44:16 följande:
Vad kul att läsa! Ja exakt så känner jag. Jag försöker ju slappna av och inte tänka och planera. Just nu känner jag att om det inte tagit sig denna månad heller, så vill jag lägga det här med barn på hyllan for ever... Jag kommer tappa hoppet totalt och jag vet det är fel, men jag orkar inte mer. Ser så många runt omkring på sociala medier som blir gravida men inte jag och jag känner avundsjukan blossa upp. Jag är ingen svartsjuk person igentligen, men just nu är jag så skör på det området :/
Grattis till ditt plus! :)
Jag förstår dig helt. Jag var ett vrak i typ fyra månader. Jag var arg, ledsen, orolig, avundsjuk. Har 4 kollegor som antingen fått barn eller blivit gravida och så får man pikar "när ska ni skaffa?" samt kompisar som gått ut med sin graviditet. Det är så fruktansvärt orättvist. Det tär. När vi fick veta av läkaren att vi båda är friska och fertila blev det också som "men vad är fel då?"
Jag tycker inte ni ska ge upp, men jag förstår dina känslor. Det kan vara bra att kanske "ge upp" lite mentalt - att man kanske på det sättet kan slappna av. Inte riktigt ge upp men försöka ändra mindset. Är supersvårt, tog ju mig typ 10 månader.
Jag önskar er all lycka till och det händer när det händer! Och jag vet att det är svårt att trösta någon i detta för det är en så personligt pågående process. Men vi är många som kämpar och kämpat.