• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Undrandee
    Gnusmas skrev 2020-02-24 13:25:42 följande:

Alltså det kan ju vara graviditet den visar.. men ja för säkerhetskull skull kan de va bra att ha sex..

Tveksamt om det är graviditet, tog även ett Babyplan gravtest på samma urin för att tanken slog mig oxå, men det var negativt vad jag kunde se. Så vi sexar på ikväll och sen får vi hoppas det räcker.

Är ägget befruktningsbart ca 24 timmar? Tänkte om det mot förmodan redan släppte igår? Ingen aning hur dessa tester funkar
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-24 14:11:27 följande:

Tveksamt om det är graviditet, tog även ett Babyplan gravtest på samma urin för att tanken slog mig oxå, men det var negativt vad jag kunde se. Så vi sexar på ikväll och sen får vi hoppas det räcker.

Är ägget befruktningsbart ca 24 timmar? Tänkte om det mot förmodan redan släppte igår? Ingen aning hur dessa tester funkar

Om ägget hade släppt så hade strecket inte varit positivt. De stegrar sen så fort ägget släppts försvinner stegringen
  • Undrandee
    Leah56 skrev 2020-02-24 16:22:25 följande:

Om ägget hade släppt så hade strecket inte varit positivt. De stegrar sen så fort ägget släppts försvinner stegringen

Ok. Men om det släppt och man får negativt, är det försent för att ha sex då?
  • Leah56
    Undrandee skrev 2020-02-24 18:16:59 följande:

Ok. Men om det släppt och man får negativt, är det försent för att ha sex då?

Nja de beror ju helt på när de släppte, som sagt lever ägget i ca 24 timmar. Och de beror också på hur tät emellan du testar. Men till exempel så brukar jag ha stegring en dag sen efter några timmar får jag ont (känner alltid av när jag har ägglossning) och sen brukar jag testa dagen efter för att se och då brukar stegringen gått ner så då antar jag att ägget släppte under den perioden.
  • Petrodahlberg
    Leah56 skrev 2020-02-24 12:44:28 följande:

Grattiis!! Är detta på bim dagen?

Tusen tack! Nej, BIM var den 16 och tog ett negativt den dagen. Detta test tog jag på BIM+7. :)
  • Petrodahlberg
    Leah56 skrev 2020-02-24 12:44:28 följande:

Grattiis!! Är detta på bim dagen?

Tusen tack! Nej, BIM var den 16 och tog ett negativt den dagen. Detta test tog jag på BIM+7. :)
  • Mammaresan

Här väntar jag in oberäknelig mens mest. ;P Negativa test, 16 dagar sedan ÄL, och på dag 29 i cykeln så det kan ta ett tag till innan mensen kommer! Mest troligt under denna vecka (kommande dagar däremot).

Hur går det för er andra?

Åh men stort grattis Petrodahlberg!

• trollkvinna123
    Mammaresan skrev 2020-02-25 14:31:26 följande:

Här väntar jag in oberäknelig mens mest. ;P Negativa test, 16 dagar sedan ÄL, och på dag 29 i cykeln så det kan ta ett tag till innan mensen kommer! Mest troligt under denna vecka (kommande dagar däremot).

Hur går det för er andra?

Åh men stort grattis Petrodahlberg!

Väntar på att min ÄL ska vara. :)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!