• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Mammaresan

Här provade jag att testa idag då jag ändå haft svagt illamående sedan i söndags förra veckan. Sedan inatt och nu är den olidlig men fortfarande "Inte gravid"! Så då är det väl officiellt helt enkelt. Känner mig dum i slutändan bara... Däremot kan jag inte fatta vad det här långvariga illamåendet är. Antar att det är en väldigt envis magsjuka? Har inga andra tecken. I början av veckan var magen dålig men den är ju inte det längre. Har mått normalt utöver illamåendet som börjar bli olidligt! Vad finns det som kan göra att en går med ett dovt illamående hela dagarna som tillslut bara blir värre och värre?

Dag 32 i cykeln nu och fortsätter vänta tålmodigt, dock väldigt uttråkad vid det här laget... :'(

• Magda11
    Mammaresan skrev 2020-02-28 03:28:32 följande:

Det låter märkligt! Du har ju plussat redan så varför skulle plussat hux flux bara försvinna 5 dagar senare? :/ Var det ett tydligt plus i söndags? Eller ett svagt så det kan varit ett spökstreck? Jag hade köpt ett annat test och provat med. Kissa med något annat än morgonurin då koncentrationen borde vara högre nu för att ge utslag även mitt på dagen. :) Samt att det kanske blir en lagom dos HCG för testat att mäta.

Om det fortfarande är negativt och mensen inte kommer över helgen så ring MVC och kolla om de kan kika med ultraljud om det är något som inte står rätt till.

Nej, det var inget superstarkt, men alla här (och min pojkvän) sa att det såg positivt ut), så blir så fundersam :(

Ska till BM på tisdag och har skickat vårdbegäran till gynekologen också, så hoppas de också hör av sig snart :/
  • Petrodahlberg
    Undrandee skrev 2020-02-26 12:06:10 följande:

tack för svar! Det negativa är att vi har jobb som är lite obekväms så oftast så vi får sällan till det varannan dag dels pågrund av tröttheten när man kommer hem eller tanken på schema sex gör framför allt maken avtänd och inte kan genomföra ett samlag då. Var tredje eller var fjärde dag brukar oftast hända.

Dock blev vårt första missfall till på ETT samlag under en månad, så frustrationen nu av att ha schema sex är skit jobbig :(

Ett tips jag fått från vänner och barnmorskor är att inte schema lägga erat sexliv, utan försök bara ha det så ofta ni känner för det och kan, sen slappnar ni av och försöker släpp pressen av att bli gravida! Håller tummarna för er :)
  • Leah56
    Petrodahlberg skrev 2020-02-28 10:29:01 följande:

Ett tips jag fått från vänner och barnmorskor är att inte schema lägga erat sexliv, utan försök bara ha det så ofta ni känner för det och kan, sen slappnar ni av och försöker släpp pressen av att bli gravida! Håller tummarna för er :)

Självklart men det är lättare sagt än gjort!!:)
  • Undrandee
    Petrodahlberg skrev 2020-02-28 10:29:01 följande:

Absolut, vi försöker men som en annan skrev, är lättare sagt än gjort :P

Nu igår fick jag förhöjd temp mellan 37,6- 38,0, ont i kroppen och svin trött .Idag är det normalt igen (37,0)

Det är bara att vänta nu.

När kan jag testa tro? ÄL+5 idag
  • m1n4x

Efter mitt missfall den 12 februari så har jag haft typiska ägglossningsflytningar sedan den 21 februari som fortsätter än idag alltså i 1 hel vecka. Har aldrig haft så här rikliga, ihållande flytningar. Det liksom rinner till hela tiden. Hade ÄL-smärtor den 23, 24 och 25 februari. Testade positivt på ÄL-test den 22, 23 och 24 februari och vi hade samlag 22:a och 24:e. Är det någon mer som erfarit rikligare och mer ägglossningsflytningar efter missfall?

• Undrandee
    m1n4x skrev 2020-02-28 16:45:17 följande:

Efter mitt missfall den 12 februari så har jag haft typiska ägglossningsflytningar sedan den 21 februari som fortsätter än idag alltså i 1 hel vecka. Har aldrig haft så här rikliga, ihållande flytningar. Det liksom rinner till hela tiden. Hade ÄL-smärtor den 23, 24 och 25 februari. Testade positivt på ÄL-test den 22, 23 och 24 februari och vi hade samlag 22:a och 24:e. Är det någon mer som erfarit rikligare och mer ägglossningsflytningar efter missfall?

Japp! Fick missfall i november och gjorde skrapning i början på december. Denna månad fick jag bruna flytningar under hela 5 dagar. Annars har jag aldrig känt av ÄL flytningar. Fick positivt på ÄL test den 24e. Var sen negativt igen den 25e på kvällen. Vet inte om det var positivt den 23e dock då jag inte testade för jag trodde min ÄL redan varit för flera veckor sedan.
  • m1n4x
    Undrandee skrev 2020-02-28 18:15:06 följande:

Japp! Fick missfall i november och gjorde skrapning i början på december. Denna månad fick jag bruna flytningar under hela 5 dagar. Annars har jag aldrig känt av ÄL flytningar. Fick positivt på ÄL test den 24e. Var sen negativt igen den 25e på kvällen. Vet inte om det var positivt den 23e dock då jag inte testade för jag trodde min ÄL redan varit för flera veckor sedan.

Ah ok!
  • boshab
    Undrandee skrev 2020-02-28 14:58:27 följande:

Absolut, vi försöker men som en annan skrev, är lättare sagt än gjort :P

Nu igår fick jag förhöjd temp mellan 37,6- 38,0, ont i kroppen och svin trött .Idag är det normalt igen (37,0)

Det är bara att vänta nu.

När kan jag testa tro? ÄL+5 idag

Det är jättesvårt att "slappna av" och jag blir i varje fall frustrerad när folk säger det haha. Vi var till läkaren för 1.5 månad sen då vi påbörjade en utredning. Första hon sa var "ni måste slappna av!" Man ba: "tack jag vet, men hur?"

Läst lite löst i tråden och såg att du nyligen varit gravid också. Då kan det kanske vara skönt att försöka hitta ÄL m.m. för att se att kroppen kommer igång.

Men sista månaden har jag varken tempat, gjort ÄL-tester, kollat "ÄL-sekret", haft uppehåll i min träning (bara gått promenader), bara haft sex efter lust, inte varit aktiv på FL (haha) m.m. Ingen aning om jag kunnat "slappna av" men har för första gången fått ett plus! Så det kan ha funkat för mig. Är inget direkt tips men det skadar ju inte att prova en månad om man känner för det tänker jag? Så sjukt hur kroppen funkar!

Och detta är absolut ingen tillrättavisning eller bevis för att "jag gjort rätt". Jag har skrivit det förr men jag är övertygad om att vi alla mamas to be här på FL kommer ha vår unge i famnen, det kan bara ta lite tid! (För oss tog det 14 månader, vet att det inte är jättelång tid men kändes som en evighet och mådde verkligen kasst i perioder)
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!