vegaveravegavera skrev 2020-03-02 12:33:00 följande:
är på dag 32 nu. har haft 29 dagars cykel på pricken sen i september, innan dess lite mer oregelbunden, mellan 26 och 31 dagar typ. undrar om jag kan ha hoppat över min äl helt denna månad? hade inte alls några symptom på äl utan gick bara efter kalendern. det är som att detta planerande och kartläggande av cykeln har stressat upp kroppen och satt den helt på strejk..
Ja då har du väntat länge också! Jag trodde faktiskt jag hade en tidig ÄL den här månaden men jag kan ju ha helt fel.. Tänkte prova ägglossningstest nästa månad för att se om det stämmer att ÄL kommer när jag själv tror. Bara mensen dyker upp någon gång! Verkar inte bli någon mens idag heller. Får se imorgon..!
Ja, kroppen kan ju göra sådär långa cykler när ÄL hoppar över en månad. Det är ju normalt att det händer vilken kvinna som helst någon av alla de kalendermånader som finns.
Känner du dig uppstressad så kan det också inverka ja men skulle det funka att bara köra regelbundet sex kanske och släppa allt annat (nästa cykel)? Se till att det finns spermier där varje 2-3 dagar och fokusera på njutningsfullt/roligt sex?